پادشاه گمشده

در چند سال اخیر بازی‌سازهای مستقل تاثیر زیادی در پیشرفت ژانر ماجرایی داشته‌اند. ژانری که با ورود به دوره بازی‌های سه‌بعدی و اکشن تقریبا فراموش شده بود. یکی دو سال است که شرکت تهیه‌کننده‌ بازی معروف BigFish که بازی‌های ساده‌ای را منتشر می‌کند با سری بازی‌های «پرونده‌های مرموز» (Mystery Case Files) عناصر مختلف ژانر ماجرایی را به بازی‌های ساده‌ خود وارد کرده است. شماره‌های جدید سری پرونده‌های مرموز که در اصل به صورت «شی مخفی» (Hidden Object) ساخته شده بودند کم‌کم به بازی‌های ماجرایی تبدیل شده‌اند که از داستان و معماهای بسیار خوبی بهره می‌گیرند.
کد خبر: ۳۱۲۴۷۴

قدمی که سری پرونده‌های مرموز برداشته توسط سری مورتیمر کامل شده است. دو شماره‌ اول بدون سر و صدا به جمع بازی‌های ساده‌ شرکت BigFish وارد شدند اما بازی‌کننده‌هایی که به هوای یک بازی شی مخفی دیگر به سراغ مورتیمر رفتند با یک بازی کاملا ماجرایی با کیفیت ساخت بسیار بالا مواجه شدند. شماره‌ سوم این بازی که «مورتیمر و پادشاه گمشده» نام دارد از همه لحاظ یک بازی جذاب و زیباست.

داستان‌های سری مورتیمر کاملا به هم مربوط هستند. مورتیمر که یک جوان ماجراجوست در دنیاهای مختلف گم‌شده و حالا به دنیای زانتیا وارد می‌شود. پادشاه عادل و محبوب زانتیا ناپدید شده و مشاور ستمگرش جای او را گرفته است. برای پیدا کردن پادشاه باید هشت جواهری که تاج او را کامل می‌کنند، پیدا بشوند. مورتیمور وظیفه‌ پیدا کردن این هشت جواهر را برعهده می‌گیرد.

روند بازی ترکیبی از سبک شیء مخفی و ماجرایی است. در هر مرحله تعدادی شی مشخص پخش شده که باید آن‌ها را به سبک کلاسیک در محیط‌های هرمرحله بیابید، با این تفاوت که به جای این‌که نام اشیا در پایین تصویر نوشته بشود، شکل آن‌ها کشیده شده تا در پیدا کردن‌شان دچار مشکل نباشید. پیدا کردن اشیای مخفی دیگر در سکانس‌های جدا از روند بازی انجام نمی‌شود بلکه در همان صحنه‌ای که شما با یک کاراکتر می‌توانید صحبت کنید، باید حواس‌تان به اشیایی که در اطراف مخفی شده‌اند هم باشد.

هر مرحله یک نقشه‌ مجزا دارد و در این نقشه اتاق‌هایی مشخص شده‌اند. با رفت و آمد بین این اتاق‌ها و صحبت کردن با افراد مختلف از داستان سر در می‌آورید و دست‌تان می‌آید برای رفتن به مرحله‌ بعد چه معماهایی را باید حل کنید. مثل همه‌ بازی‌های ماجرایی سبک واقعیت مجازی با دو دسته معما سر و کار دارید، اول معماهایی که وابسته به کوله‌پشتی هستند و به استفاده از آیتم‌ها سر جای مخصوص‌شان ربط دارند و دوم معماهای منطقی که در مورد پیدا کردن ترتیب کتاب‌های کتابخانه یا پیدا کردن ترتیب درست رنگ‌های یک سری کلید رنگی مربوط می‌شوند.

معماها بسیار روان و خوش‌ساخت هستند. معماها طوری طراحی شده‌اند که نه برای پیدا کردن راه‌حل معطل بشوید و نه بتوانید به راحتی پاسخ آن‌ها را پیدا کنید. طبق معمول بازی‌های ماجرایی BigFish که مخاطب کاملا عادی را در نظر گرفته، گزینه راهنما هر چند وقت یک بار فعال می‌شود و به شما سرنخی برای قدم بعدی می‌دهد.

از نکات جالب توجه بازی مورتیمر و پادشاه گم‌شده، گرافیک بسیار خوب این بازی است که از همه‌ بازی‌های سبک شیء مخفی بالاتر قرار می‌گیرد. چند دقیقه دموی CG زیبا با صداگذاری‌های حرفه‌ای و موسیقی جذاب هر چند وقت یک‌بار به عنوان جایزه به شما نشان داده می‌شوند و داستان را تعریف می‌کنند. گرافیک مراحل هم بسیار خوب است و بخش هنری برای طراحی مراحل با تم‌های مختلف زحمت زیادی کشیده است.

انجام این بازی را به همه‌ علاقه‌مندان به سبک شیء مخفی و ماجرایی توصیه می‌کنیم. این بازی برای سنین پایین هم انتخاب بسیار مناسبی است و تقریبا هر کسی با هر سن و سالی می‌تواند با معماهای جالب مورتیمر و گرافیک جذاب آن ارتباط برقرار کند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها