فصل پنجم، نشری است که در روزگار بی‌رونقی چاپ کتاب‌های شعر، در فاصله زمانی یک سال و نیم حدود 50 مجموعه شعر چاپ کرده است. پرویز بیگی حبیب‌آبادی، شاعر «یاران چه غریبانه رفتند از این خانه» و مدیر نشر فصل پنجم مهمان «جام‌جم» بوده است. گفتگو با او درباره وضعیت چاپ کتاب‌های شعر و همچنین مسائل مرتبط با ارشاد و اداره کتاب را می‌توانید در صفحه 7 بخوانید.
کد خبر: ۲۹۴۹۷۸

جمشید لایق، بازیگری بود که 6 دهه پیش برای اولین بار روی صحنه رفت و تا پیروزی انقلاب اسلامی در بیش از 60 نمایش به ایفای نقش پرداخت. در سال‌های پس از انقلاب اگر چه کمتر در تئاتر بازی کرد اما در عوض بیشتر در فیلمهای سینمایی و مجموعه‌های تلویزیونی ظاهر شد. لایق آخر هفته گذشته در 78 سالگی و نزدیک به 60 سال تجربه بازیگری‌اش چشم فرو بست و برای همیشه صحنه را ترک کرد. مطلب اصلی صفحه تئاتر (8) با عنوان «بازیگر خاطره‌ساز» به زندگی هنری جمشید لایق از نگاه هنرمندان پرداخته است.

از 70 سال پیش که آکادمی اسکار جایزه بهترین فیلمنامه ارژینال را به جمع جوایز خود اضافه کرد، این رشته اسکاری فراز و نشیب‌های زیادی را طی کرده و با وضعیت‌های متفاوتی روبه‌رو شده است. گزارش اصلی صفحه سینما (9) نگاهی دارد به معیارهای آکادمی اسکار در مورد فیلمنامه‌های تالیفی.

همایش بین‌المللی فلسفه اسلامی و چالش‌های جهان امروز، به همت موسسه پژوهشی حکمت و فلسفه ایران و با همکاری بنیاد علمی فرهنگی بوعلی سینا، سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی و کمیسیون ملی یونسکو 19 و 20 آبان در تهران برگزار شد. این همایش در روزهای بعد با عنوان جشنواره حکمت سینوی در همدان ادامه یافت. مطالب صفحه اندیشه (11 و 12) گزارشی دارد از سخنرانی‌های مختلفی که به وسیله اندیشمندان داخلی و خارجی در موضوعات مختلف حکمت و فلسفه اسلامی ارائه شد.

«چشم‌های خاموش روشن می‌شوند» عنوان مطلب اصلی صفحه دانش (12) نگاهی دارد به نرم‌افزار فعال‌سازی سیستم بینایی در مبتلایان به تنبلی چشم.

نیم فصل اول مسابقه‌های لیگ برتر فوتبال کشور با یک دیدار کمتر از حد انتظار به پایان رسید تا کارنامه تیم‌های حاضر در این رقابت‌ها به جای 17 مسابقه با 16 دیدار برگزار شده مورد ارزیابی قرار بگیرد. این اتفاق البته در فوتبال ما اصلا چیز عجیبی نیست. مطلب اصلی صفحه ورزش (13) نگاهی دارد به وضعیت یکی از پر حاشیه ترین تیم‌های نیم‌فصل اول یعنی پرسپولیس تهران.

«شایع‌ترین بیماری قرن» عنوان گزارش صفحه جامعه (14) است که نگاهی دارد به وضعیت بیماری آنفلوآنزای خوکی در جهان.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها