کوتاه از جهان

هشدار چاوز

جام‌جم آنلاین: هوگو چاوز، رئیس‌جمهور ونزوئلا در جریان اجلاس سران اتحادیه آلبا در بولیوی هشدار داد نیروهای راست افراطی در پاراگوئه مترصد انجام کودتا هستند. به گزارش پایگاه خبری کلمبیایی نوتیسیاس 123، چاوز با اشاره به تحرکات راست‌های پاراگوئه مدعی توطئه آنان علیه فرناندو لوگو، رئیس‌جمهور قانونی این کشور آمریکای جنوبی شد.به گفته چاوز،راست‌های افراطی با سوء‌استفاده از موضوع خریدهای تسلیحاتی اخیر بولیوی به عنوان بهانه به دنبال ساقط کردن دولت لوگو هستند.
کد خبر: ۲۸۸۵۶۷

تعلیق طرح اعزام نیرو

جام‌جم آنلاین: رام امانوئل، رئیس کارکنان کاخ‌سفید از تعلیق اجرای طرح اعزام نیروهای کمکی به افغانستان تا پس از اعلام نتیجه انتخابات ریاست‌جمهوری این کشور خبر داد.

امانوئل در مصاحبه با شبکه خبریCNN گفت: تصمیم‌گیری بدون تحلیل جامع درباره دولت جدید در افغانستان بی‌احتیاطی خواهد بود.وی افزود: آمریکا نخست باید اطمینان حاصل کند دولت آینده افغانستان توانایی تبدیل شدن به شریکی واقعی در اداره این کشور را داراست.

موضع دوپهلوی هاتویاما

جام‌جم آنلاین: یوکیو هاتویاما، نخست‌وزیر ژاپن از انعطاف‌پذیری خود در مساله جنجال برانگیز انتقال پایگاه نظامی آمریکا در جزیره اوکیناوا واقع در جنوب ژاپن خبر داد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، هاتویاما این موضع را بدون دادن توضیحی بیشتر یک روز پیش از سفر رابرت گیتس، وزیر دفاع آمریکا به ژاپن اتخاذ کرد. گیتس بلندپایه‌ترین مقام آمریکایی است که از زمان روی کار آمدن هاتویاما به‌عنوان نخست‌وزیر ژاپن در ماه سپتامبر به این کشور سفرکرده است.

درخواست زلایا از مردم

جام‌جم آنلاین: مانوئل زلایا، رئیس‌جمهور قانونی هندوراس خواستار ادامه مقاومت عمومی در این کشورآمریکای مرکزی و مبارزه مسالمت‌آمیز برای احیای قانون و دموکراسی شد.

به گزارش آژانس کوبایی پرنسالاتینا، زلایا روز گذشته در پیامی به جبهه مقاومت ملی ضد کودتا تصریح کرد باید تا پیروزی به مقاومت ادامه داد.

وی اقشار مختلف را به حفظ وحدت برای شکست کودتاچیان و ساختن کشوری بدون فقر و مبتنی بر زندگی با کرامت و دارای فرصت برای همگان دعوت کرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها