هر چند نقش‌های اصلی فیلم بی‌پولی ساخته حمید نعمت‌الله را بهرام رادان و لیلا حاتمی‌ بازی می‌کنند، اما در کنار این 2 بازیگر که از بازیگران مطرح سینمای ایران هستند درباره نوع بازی آنها در بی‌پولی حرف و حدیث‌های زیادی وجود دارد چند بازیگر نقش‌های فرعی بی‌پولی توانسته‌اند از پس نقشی که به آنها سپرده شده برآیند و باعث شوند که این فیلم به اثری دیدنی تبدیل شود.
کد خبر: ۲۸۷۱۶۵

حبیب رضایی

حبیب رضایی بعد از بازی درخشانش درفیلم آژانس شیشه‌ای، در فیلم «اینجا چراغی روشن است»، نقش یک عقب مانده ذهنی را بازی کرد تا شاید بتواند خود را در ردیف بهترین‌های سینمای ایران حفظ کند اما این اتفاق نیفتاد. حتی بازی او در فیلم «همیشه پای یک زن در میان است» هم نتوانست برای او موفقیتی به شمار آید.

شاید به همین دلیل بود که رضایی تصمیم گرفت فعالیت خود را در سینما به عنوان مشاور کارگردان در زمینه انتخاب بازیگر ادامه دهد. اما توانایی‌های رضایی همواره او را به عنوان بازیگری که بتواند خواسته کارگردانان را برآورده کند و نقشی را که به او سپرده می‌شود تمام و کمال به نمایش بگذارد، در بین فیلمسازان مطرح کرده است. اکنون این بازیگر با نقش «پرویز» در فیلم بی‌پولی به سینماها آمده تا نشان دهد که نقش‌های کوچک و فرعی را آنقدر خوب بازی می‌کند که می‌تواند به بزرگی فیلم کمک کند. او در این فیلم نشان داده است برای باورپذیر کردن نقش، از تمام امکانات خود استفاده می‌کند. برای اثبات این موضوع می‌توانید سکانس آواز خواندن و دستشویی رفتن پرویز را در ذهن مرور کنید.

بابک حمیدیان

فقط بازی در فیلم «ریسمان باز» کافی بود تا نشان دهد که حمیدیان تصمیم گرفته نقش‌های متفاوت سینمای ایران را به بهترین شکل ممکن بازی کند و آنها را در ذهن مخاطبان جدی سینما ماندگار کند. خیلی از منتقدان بر این باور هستند که نوع بازی حمیدیان در ریسمان باز، باعث شد این فیلم به چشم آید و در بین مردم جایگاه خوبی پیدا کند. حمیدیان در فیلم «بی‌پولی» هم در نقش یک جوان کرو لال بازی می‌کند.جوانی که گویا بیشتراز دیگر شخصیت‌های فیلم می‌فهمد و صادقانه‌تر از بقیه به کمک دوست بی‌پول خود می‌آید. اگر بازی حمیدیان در سکانس حضور او در شهرک غرب و مبهوت شدن او از دیدن جوان‌های آنچنانی در این شهرک، باعث گم شدن گاو در فیلم ریسمان باز شد و تماشاگران ریسمان باز، بازی حمیدیان در این سکانس را تحسین کردند؛ مخاطبان فیلم بی‌پولی، بازی او در سکانس مهمانی و آواز خواندن او را فراموش نخواهند کرد.

علی سلیمانی

علی سلیمانی هم یکی از بی پول‌های فیلم نعمت‌الله است. البته او همیشه مقداری پول همراهش است، اما چون پول‌ها مال حاجی است و باید صرف امور خیر شود، او را نیز می‌توان جزو بی پول‌ها به شمار آورد. سلیمانی را تا کنون در فیلم‌ها و سریال‌های زیادی دیده‌ایم که معروف‌ترین آنها فیلم سگ کشی به کارگردانی بهرام بیضایی و سریال «اشک‌ها و لبخندها» به کارگردانی حسن فتحی است که در فروردین امسال از شبکه یک سیما به نمایش درآمد و سلیمانی در قسمت‌های پایانی آن، نقش فیلمبردار مجلس عروسی را بازی کرد. سلیمانی فیلم یک وجب از آسمان ساخته علی وزیریان را هم بر پرده سینماها دارد. سلیمانی سال‌هاست با نقش‌های فرعی در سینما و تلویزیون حضور دارد، اما همیشه این نقش‌ها را چنان بازی کرده که در یادها مانده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها