چهره برنده هفته

طلای 55 کیلویی

علی محزون: ناکامی‌های سوریان فقط 11 ماه طول کشید. بعد از حذف ناباورانه‌اش از المپیک پکن، مدتی شایع شده بود که سوریان کشتی را کنار گذاشته، دل به تمرین نمی‌دهد و دلش توی دایره طلایی نیست. هر جا هست بیرون از تشک است، اما وقتی مدالش همرنگ تشک شد، کارشناسان و دوستداران کشتی نام او را در تاریخ کشتی ایران ثبت کردند. چون سوریان حالا تنها فرنگی‌کار ایرانی بود که توانست مدال خوش‌رنگ طلا را از مسابقات جهانی به ارمغان بیاورد. سوریان نه یک بار و 2 بار که برای چهارمین بار در 5 سال گذشته، توانست طلا بگیرد و این نه‌تنها در ایران که در جهان هم برای او رکورد است.
کد خبر: ۲۸۵۶۶۱

این فرنگی‌کار باتکنیک که با 3 مدال طلای جهانی در سال‌های 2005 مجارستان، 2006 چین و 2007 باکو رکورد بی‌سابقه‌ای در میان ورزشکاران این رشته به جای گذاشته بود، با شرایط خوبی به این رقابت‌ها اعزام شد. این بار شهر هرنینگ دانمارک شاهد نبرد او با حریفانش بود.

در وزن 55 کیلوگرم مسابقات قهرمانی جهان، سوریان توانست یکی یکی حریفانش را شکست بدهد تا مقتدرانه گردنش را پیش بیاورد و مدال طلا را به گردنش بیندازد.

این قهرمان افتخارآفرین، با بازگشت دوباره محمد بنا به‌عنوان سرمربی تیم ملی، تمریناتش را آغاز کرد و خودش را به مرز آمادگی رساند.

سوریان از قهرمانان امیدوار به کسب مدال طلا از بازی‌های المپیک 2008 پکن هم بود، اما همراه کاروان ورزش ایران در این بازی‌ها، او هم از ناکامان بزرگ این رقابت‌ها لقب گرفت تا فقط جای خالی مدال المپیک در ویترین افتخاراتش خالی باشد.

حمید در دوم شهریور 64 در شهرری، در خانواده‌ای که 5 پسر بزرگ‌تر از او داشت، به دنیا آمد. پدرش از کودکی او را با الفبای کشتی آشنا کرد. بزرگ‌تر که شد، زیر نظر «حاج عبدالله زارع» در سالن کشتی بابک و مقدم شهرری فنون حرفه‌ای کشتی را آموخت. عشق به کشتی باعث می‌شد که گاهی در حیاط مدرسه با بچه‌ها سر شاخ شود، اما خیلی زود به باشگاه رفت و کشتی‌اش را در باشگاه ادامه داد. بعد از آن بود که به مسابقات نونهالان راه یافت. از همان زمان هم مشخص بود که کشتی‌گیر باتکنیکی است، این جمله را برادرش محسن می‌گوید که در دهه 70 خودش از ملی‌پوشان فرنگی‌کار بود. حمید 14 سال بیشتر نداشت که در مسابقات قهرمانی کشور در سال 1378، مقام کسب کرد. سپس مقام‌های آسیایی و قهرمانی جهان، دوم جام جهانی و سرانجام 4 طلای مسابقات جهانی را در وزن 55 کیلوگرم به نام خود کرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها