مدیرعامل شرکت پست از مراحل پایانی برنامه ریزی واگذاری این شرکت در بورس خبر داد و گفت: تشکیل کارگروه در سازمان خصوصی سازی آخرین حلقه کار است.
کد خبر: ۲۸۵۴۱۹

به گزارش مهر، حسن محبیان امروز در جمع خبرنگاران به مناسبت 17 مهر ماه روز جهانی پست ضمن تشریح اقدامات یکسال اخیر این شرکت، گفت: یک گام دیگر تا خصوصی سازی شرکت پست باقی است و آن هم تشکیل کارگروه واگذاری پست از سوی سازمان خصوصی سازی و تعیین زمان مناسب واگذاری است.

مدیرعامل شرکت پست با بیان اینکه هم اکنون سهام عدالت در 9 استان توسط مراکز پستی انجام می شود، اظهار داشت: در یکسال گذشته بیش از 5 هزار مسیر مبادله پستی در کشور ایجاد شده است. راه اندازی پستهای ویژه نیز در دستور کار قرار دارد و هم اکنون نیز در منطقه 13 پستی تهران فعال است.

محبیان با اعلام اینکه در گذشته به ازای هر 7 هزار و 400 نفر یک واحد پستی وجود داشته که در حال حاضر به 4 هزار و 500 نفر در هر واحد کاهش یافته است، تصریح کرد: 8 هزار و 800 دفتر ICT روستایی و 4 هزار و 200 دفتر شهری در یکسال گذشته راه اندازی شده است.

وی افزود: در حال حاضر سرانه مرسوله پستی از نظر جمعیتی به 8 مرسوله از 15 مرسوله در گذشته کاهش یافته، علاوه بر این طی یکسال گذشته سرانه مرسوله پستی به بیش از 2/1 میلیارد مرسوله افزایش یافته است.

رئیس هیئت مدیره شرکت پست با اعلام راه اندازی چندین طرح پستی به ارزش 310 میلیارد ریال، گفت: در حال حاضر با 17 کشور در زمینه همکاری های پستی تفاهم نامه به امضا رسیده است.

محبیان همچنین از راه اندازی پست زمینی ایران و اروپا خبر داد و افزود: این پست از خراسان تا آلمان ادامه دارد و در این زمینه 50 درصد از هزینه های پستی کاهش یافته و زمان ارسال مرسولات به مقاصد نیز به 4 روز کاهش داشته است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها