روس‌ها از نوکیا سبقت گرفتند

تب استفاده از سیستم عامل گوگل که با نام آندروید برای موبایل‌ها ارائه شده، نوکیا و حتی شرکت‌های روسی را فرا گرفته است.
کد خبر: ۲۶۷۲۹۴

گزارش‌های جدید منتشر شده در اینترنت نشان می‌دهد شرکت فنلاندی نوکیا در حال طراحی نخستین گوشی هوشمند خود با سیستم‌عامل اندروید گوگل است و به گزارش گاردین، این گوشی لمسی جدید برای نخستین بار در کنفرانس Nokia World در سپتامبر سال جاری به نمایش درخواهد آمد.نوکیا هم‌اکنون 40 درصد بازار جهانی تلفن‌های همراه را از آن خود کرده است و تلاش می‌کند با روی آوردن به برنامه‌هایی نظیر سیستم عامل آندروید، در مقابل گوشی‌های هوشمندی نظیر بلک‌بری RIM و آیفون اپل، سهم بیشتری از این بازار را به دست آورد، اما یک شرکت روسی تلفن همراه جدید خود را با نام5420 Highscreen PP و با سیستم عامل اندروید گوگل تولید کرد و روس‌ها را زودتر از دیگران صاحب آندروید کرد. این گوشی هوشمند به نمایشگر سه اینچی لمسی از نوع OLED مجهز شده است که تصاویر در آن با کیفیتWQVGA به نمایش درمی‌آیند. روی این گوشی پردازندهQualcomm با توان 528 مگاهرتز نصب شده و قابلیت پشتیبانی از شبکه‌های مخابراتی GSM ،WCDMA ،HSDPA و HSUPA نیز برای آن در نظر گرفته شده است.

در فضای بحران اقتصادی جهان، گوشی‌های هوشمند تنها بخش از بازار جهانی تلفن‌های همراه محسوب می‌شوند که همچنان رشد صعودی خود را دنبال می‌کنند.

موسسه تحقیقاتی HSBC بتازگی اعلام کرده است نوکیا 47‌درصد بازار جهانی گوشی‌های هوشمند را در سال 2007 اختیار داشته است که این رقم برای سال گذشته و سال جاری میلادی به ترتیب به 35 و 31 درصد رسیده است.

سعید نوری آزاد

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها