حاشیه خبر

دیروز مصاحبه نکردید آقای وزیر!

بهمن موسوی: نمی‌دانم چقدر از شما خوانندگان گرامی به اینترنت دسترسی دارید یا اصولا حال و حوصله پیگیری و رصد کردن اخبار سایت‌ها را در خود می‌بینید. اما گاه در لابه‌لای اخبار نکته‌های ریز، آموزنده و هشداردهنده‌ای به چشم می‌خورد که بعضا انعکاس کمتری در رسانه‌های سراسری و روزنامه‌ها دارد. یکی از این نکات آموزنده، 2 روز پیش هنگام سفر آقای حمیدرضا بهبهانی، وزیر محترم راه و ترابری به ساری اتفاق افتاده است.
کد خبر: ۲۶۶۸۵۸

آقای وزیر که برای بازدید از پروژه‌های عمرانی راه و ترابری مازندران به این استان سفر کرده بود، هنگام ملاقات با خبرنگاران، برخی سوالات آنها را «پرت و پلا» نامید. اما ماجرا به همین جا ختم نشد. چرا که جناب بهبهانی برای مصاحبه با صدا و سیما نیز برای خبرنگار متعجب شرط جالبی گذاشت: اول بفرمایید مصاحبه شما کی روی آنتن می‌رود؟ اگر ساعت 2 می‌رود خوب است. مصاحبه می‌دهم. چون دکتر احمدی‌نژاد خبر ساعت 14 را می‌بیند اما معمولا خبر ساعت 21 را نمی‌بیند...!

و اما امروز که همه ما سوگوار سقوط هواپیمای توپولف در قزوین و کشته شدن 168 تن از هموطنان و مهمانان کشورمان هستیم، اخبار ساعت 14 دیروز را بدقت نگاه کردم تا شاید اثری از مصاحبه وزیر محترم راه و ترابری که اتفاقا هم مسوول طبیعی حادثه است و هم از طرف رئیس‌جمهور، ماموران ویژه‌ای برای رسیدگی به این مساله پیدا کرده، ببینم. اما خبری نبود که نبود. مگر رئیس‌جمهور اخبار ساعت 14 دیروز را مثل هر روز ندیده است؟ چرا آقای وزیر محترم دیروز مصاحبه نکرد؟ اتفاقا دیروز روز مصاحبه بود و پاسخ به سوالاتی که این بار، دیگر پرت و پلای خبرنگاران نبود بلکه پرسش صدها و هزاران ایرانی بود که از نقطه پایان سوانح هوایی دلخراش مانند آنچه دیروز اتفاق افتاد، می‌پرسیدند و راه‌حل‌های عدم تکرارش. اینجاست که باید به ایشان و دیگران که مثل ایشان احتمالا مصاحبه را صرفا برای دیده شدن توسط مقام بالاتر خود انجام می‌دهند، گفت و نوشت که مصاحبه و پاسخگویی به خبرنگاران نه تفنن از سر لطف بلکه وظیفه‌ای است که مانند سایر وظایف سازمانی بر دوش مسوول است و اتفاقا بیشتر به درد زمان حوادث و بزنگاه‌ها می‌خورد، چرا که عیار اقدامات و توانایی‌ها را بزنگاه‌ها تعیین می‌کند و شهامت پاسخگویی نیز متعلق به همین زمان‌هاست. لذا باید پرسید: آقای وزیر! دیروز مصاحبه نکردید....

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها