کد خبر: ۲۶۶۲۹۰

 نتایج مطالعات پژوهشگران دانشگاه کالیفرنیا نشان می‌دهد که مصرف منظم ماهی خطر بروز نارسایی کلیه در مبتلایان به دیابت را کاهش می‌دهد.

محققان معتقدند مصرف ماهی میزان دفع ادراری پروتئین <آلبومین> در بیماران مبتلا به دیابت نوع یک یا دیابت دو را به طور موثری کاهش می‌دهد.

بنابراین گزارش مصرف روزانه 53 گرم گوشت ماهی در رژیم غذایی بیماران دیابتی احتمال ابتلای این بیماران به نارسایی کلیه را به طور چشمگیری کاهش می‌دهد.

تغذیه در دیابت نوع دوم

از آنجایی که بیماران دیابت نوع دوم در سنین بالاتری قرار دارند، مهم‌ترین کار در این بیماران، کنترل وزن می‌باشد. بیماران مبتلا به دیابت نوع دوم باید توصیه‌های ذیل را مدنظر قرار دهند:

1 ــ مـصــرف فـیـبــرهـای مـحـلـول بـه مـیـزان 25 گـرم بـه ازای هـر 1000 کیلوکالری ضمن ایجاد احساس سیری، می‌تواند به کنترل قندخون کمک کند. یکی از انواع فیبرهای محلول پکتین می‌باشد که در سیب، مرکبات مثل پرتقال، لیمو و گریپ فروت، توت‌فرنگی، هویج و غلات سبوس‌دار وجود دارد. غیر از این مواد غذایی، منابع فیبری که در بالا ذکر شده اند را نیز مصرف کنید.

2 ــ تعداد وعده‌های غذایی خود را افزایش دهید.

3 ــ حتما قبل از صرف غذا از سالاد یا مواد غذایی کم‌کالری مانند کاهو، کرفس، ژله بدون قند و سوپ‌های ساده و کم‌کالری استفاده کنید.

4 ــ از مصرف آبمیوه در صبح و به صورت ناشتا خودداری کرده و به جای آن در طول روز از میوه تازه استفاده کنید.

5 ــ از نوشیدنی‌ها و دسرهای بدون قند استفاده کنید.

6 ــ آرد گندم کامل را جانشین آرد سفید کنید.

7 ــ از مصرف روغن ماهی و مکمل نیاسین خودداری کنید زیرا باعث افزایش قند خون می‌شوند.

8 ــ مصرف چربی‌ها را در برنامه روزانه غذایی خود طبق نظر متخصص تغذیه کاهش دهید.

9 ــ روزانه 8 لیوان آب بنوشید.

خواص آناناس

آناناس از آن دسته غذاهایی است که خوردنش کمی مشکل است.

اما آناناس سرشار از ویتامین‌ها و مواد مغذی مثل کلسیم، پتاسیم، فیبر و ویتامین ث است، علاوه بر اینها بسیار کم‌چربی و کم‌کلسترول است که زحمت شما را برای پوست کندن و آماده‌سازی جبران می‌کند.

این خواص را می‌توانید از مصرف کمپوت آناناس، میوه تازه آن، میوه یخ‌زده یا حتی آب آناناس به دست آورید.

یکی از خواص مهم آناناس کمک به ساخت استخوان‌های سالم و استحکام استخوان‌هاست.

آناناس غنی از منیزیم، ماده معدنی‌ای است که وجودش برای ساخت استخوان‌ها و ارتباط بافت‌ها ضروری است.

آناناس باعث رشد استخوان‌ها در بدن جوانان و استحکام استخوان‌ها در پسران می‌شود.

یک فنجان آناناس حدود 73 درصد منیزیم مورد نیاز روزانه بدن را تامین می‌کند، از دیگر خواص آناناس می‌توان به نقش آن در بهبود سـرمـاخوردگی و کاهش میزان سرفه اشاره کرد. اکثر افراد هنگام سرماخوردگی ویتامین ث یا آب پرتقال بیشتر می‌خورند غافل از این که خواص آناناس نیز کمتر از آنها نیست.

«بروملین» موجود در آناناس باعث کاهش شدید سرفه یا توقف سرفه‌های شدید می‌شود. پس هنگام سرماخوردگی خوردن آناناس را فراموش نکنید.

آب آناناس پادزهر تمام سموم است. این میوه دارای ویتامین ب و آ و ث و فلزات معدنی چون پتاسیم و سدیم و منیزیم و گوگرد و کلر و فسفر می‌باشد.

خوردن آن به هضم غذا کمک می‌کند زیرا آنزیم برملین دارد که ترشح اسید هیدروکلریک را در معده تقویت و به هضم پروتئین کمک می‌کند.

عصاره آن زخم معده و روده را درمان می‌کند و برای معالجه چاقی و لاغری از آناناس می‌شود استفاده کرد.

مخلوط آب آناناس و آب هویج برای مبتلایان به ورم لوزه نیز مفید است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها