گروه حوادث - ناصر صبوری: در یک حادثه دلخراش رانندگی در مسیر شهر کوار استان ایلام 30 نفر از زائران عتبات عالیات جان باختند و 7 نفر دیگر بشدت مجروح شدند که حال برخی مجروحان این حادثه که در مراکز درمانی بستری هستند، وخیم گزارش شده است. به گزارش «جام‌جم» هنوز جوهر خبر مربوط به تصادف مینی‌بوس حامل دختران دانش‌آموز شیرازی در رسانه‌های مکتوب خشک نشده که بار دیگر حادثه‌ای دلخراش این بار در مسیر مرز مهران روی داد و 30 نفر از زائران عتبات عالیات که عازم مرز عراق بودند به طرز دلخراشی جان باختند و اجساد قربانیان از میان آهن پاره‌های اتوبوس به پزشکی قانونی منتقل شد تا پس از شناسایی هویت، تحویل بازماندگان شوند.
کد خبر: ۲۵۰۹۵۴

این حادثه هنگامی روی داد که راننده یک دستگاه اتوبوس مسافربری وقتی از کرمانشاه به همراه 40 مسافر عازم مرز مشترک با کشور عراق شد، به علت بسته بودن مرز خسروی مسیر خود را تغییر داد و تصمیم گرفت از مرز مهران وارد کشور عراق شود.

به دنبال این تصمیم هنگامی که عقربه‌های ساعت به 9 نزدیک می‌شد به یکباره کنترل اتوبوس از دست راننده خارج شد و در حوالی شهر کوار پس از برخورد با دیوار یک ساختمان  که در حاشیه جاده قرار داشت  این اتوبوس تبدیل به یک آهن پاره شد و متعاقب آن ناله و فریاد کمک‌خواهی مسافران، شاهدان حادثه را برای کمک به مجروحان به محل حادثه کشاند.

عبادالله باقری، معاون مدیر کل سیاسی استانداری ایلام در ارتباط با این حادثه به ایسنا، گفت: پس از اطلاع از وقوع این حادثه و انتقال اجساد کشته‌شدگان به سردخانه پزشکی قانونی، مجروحان حادثه نیز بلافاصله به بیمارستان‌های شهر منتقل و تحت درمان قرار گرفته‌اند.

راننده یا اتوبوس؟

وی افزود: با توجه به کارشناسی انجام شده از سوی نیروی انتظامی استان ایلام، این حادثه به دلیل بی‌احتیاطی راننده و انحراف اتوبوس از جاده و سپس برخورد با یک ساختمان اعلام شده است.

وی درخصوص هویت مجروحان و جان‌باختگان حادثه گفت: با توجه به این که مدیر کاروان در این حادثه جان خود را از دست داده، اطلاعاتی از هویت مسافران نداریم و در حال حاضر مشغول شناسایی اسامی آنها هستیم.

رضا نجفیان، مدیر حج و زیارت استان کرمانشاه نیز با اشاره به این که این اتوبوس خارج از چارچوب سازمان حج و زیارت و به صورت انفرادی عازم کشور عراق بود، گفت: براساس اطلاعاتی که پلیس راه ایلام در اختیار قرار داده است، راننده اتوبوس از جمله جان‌باختگان این حادثه است و احتمالا حادثه به دلیل خواب‌آلوده بودن راننده  یا نقص فنی خودرو روی داده است و راننده کمک نداشته و برای درج ساعت بر دفترچه کار خود نیز به پلیس راه مراجعه نکرده است.

افزایش تعداد قربانیان

گزارش حاکی است به دنبال وقوع این حادثه سردار محمد رویانیان، رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی بیان کرد، حادثه هنگامی روی داده است که براساس اطلاعات به دست آمده از سیستم جی.پی.اس، اتوبوس با سرعت 130 کیلومتر با دیوار برخورد کرده است.

وی افزود: حادثه در ساعت 15/9 به پلیس‌راه استان ایلام گزارش شده است و براساس آخرین اطلاعات دریافتی، در میان کشته‌شدگان 12 زن و 2 کودک نیز مشاهده می‌شوند و آمار قربانیان هر لحظه رو به افزایش است، زیرا پزشکان حال مجروحان را وخیم گزارش کرده‌اند.

رئیس پلیس راهور تصریح کرد: تیمی ویژه از ماموران، تحقیق درخصوص حادثه را آغاز کرده‌اند.

رویانیان تاکید کرد: در صورتی که محرز شود در این حادثه تخلفی از سوی تعاونی مربوطه صورت گرفته، قطعا با این تعاونی بشدت برخورد خواهد شد.

اسامی جان‌باختگان و مجروحان

بعدازظهر روز گذشته، جانشین رئیس پلیس آگاهی با اشاره به کشته شدن 30 نفر و مجروح شدن 7 نفر در سانحه رانندگی ایلام در گفتگو با فارس، اسامی حادثه‌دیدگان را اعلام کرد: 1 - اصغر ستاری‌فتاحی 2 - اسدالله غلامی 3 - چنگیز محمدی 4 - محمدطاهر رحیمی باختر 5 - ماشاءالله محمدی 6 - فانوس محرابی 7 - نصرت صیدقره‌ولی 8 - پیام باپیری 9 - پیام قاسمی 10 - دولت قاسمی 11 - صغری محمدی 12 - مریم افروز  13 - هایده خزلی 14 - احترام باوندپور 15 - پوریا باوندپور 16 - شهلا رضایی چم‌سورکی 17 - شرافت عبداللهی 18 - والیه خزلی 19 - بخش‌الله خزلی 20 - نصرت کهراری 21 - نصرت موقوفه‌ای  22 - مرادعلی کهراری 23 - ملوس پازنامه  24 - معصوم‌علی شیری 25 - تمام‌تاش میرانی 26 - فرشته شیری 27 - علی‌حسن مرادیانی 28 - دولتی محمدی 29 - روزبانو گاوشانی 30 - ترکی حیدری

اسامی مجروحان: 1 - فرنگیس طولابی 2 - سیدمراد سیمایی‌زاده  3 - شاپور شیری 4 - حیات حسن‌زاده  5 - حسین سهرابی 6 - مریم سیمایی‌زاده  7 - سیدمحسن رضایی

 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها