سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان:

یارانه نان هدفمند می‌شود

معاون سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان گفت: کمیته نان در وزارت بازرگانی تشکیل شده است که اصلاح الگوی مصرف، عرضه و اختصاص یارانه به نان را دنبال کند.
کد خبر: ۲۴۴۳۲۱

رسول مژده شفق در گفتگو با مهر با اشاره به ضرورتهای اصلاح الگوی مصرف در کشور گفت: رئیس جمهوری از نان به عنوان یکی از مصداقهای عینی ضرورتهای اصلاح الگوی مصرف نام برده اند، چراکه سالانه حدود 4 هزار میلیارد تومان یارانه آرد و نان در کشور پرداخت می شود که این رقم سنگینی است و در مقابل تقریبا هیچ کس از شکل و عرضه نان در کشور راضی نیست.

معاون سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولیدکنندگان افزود: بر همین اساس، ضرورت اصلاح الگوی تولید، مصرف و اعطای یارانه در نان احساس شده است که رئیس جمهوری در اولین جلسه هیئت دولت در سال 88، مصوبه ای را به تصویب رساند که ضرورتهای اصلاح الگوی مصرف در آن تعیین شده و بخش نان آن مرتبط با وزارت بازرگانی است.

وی تصریح کرد: در این راستا، کمیته های کارشناسی برای نان تشکیل شده است تا این تکلیفی که برای وزارت بازرگانی در راستای اصلاح الگوی مصرف تعیین شده است به خوبی انجام شود. در این راستا سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان به عنوان یک دستگاه مهم در وزارت بازرگانی، قطعا متناسب با وظایف محوله حضور فعالی در این کمیته خواهد داشت.

به گفته مژده شفق، با توجه به پیشینه ای که در بحث محاسبه یارانه ها و قیمت گذاری کالاها در سازمان حمایت وجود دارد قطعا اصلاح الگوی مصرف، عرضه و اختصاص یارانه ها به نان به صورت جدی دنبال خواهد شد.

وی تاکید کرد: چنانچه در بحث اصلاح الگوی تولید، عرضه و قیمت گذاری نان دارد اقدام جدی صورت گیرد، به طور قطع و یقین مصرف سرانه گندم که هم اکنون حدود 170 کیلوگرم است تا حدود 30 درصد کمتر خواهد شد، چراکه ضایعاتی که در فرآیند تولید وعرضه نان هم اکنون وجود دارد، تقلیل می یابد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها