در هفته اول سال 88 رخ داد

افزایش 48 درصدی مصرف گاز

مصرف گاز طبیعی کل کشور در بخش های خانگی، تجاری، صنایع و نیروگاه‌ها طی روزهای اول تا نهم فروردین 1388 در مجموع در مقاسیه با مدت مشابه در سال گذشته حدود 6/48 درصد افزایش داشته است.
کد خبر: ۲۴۲۸۱۵

به گزارش مهر ، کل گاز مصرف شده در این مدت 3 میلیارد و 316 میلیون متر مکعب بوده است که مصرف روزانه آن به طور متوسط 4/368 میلیون متر مکعب بوده است.

بر اساس این گزارش، دراین زمینه مقایسه مصرف گاز طبیعی در این 9 روز با مدت مشابه سال گذشته بیانگر این است که مصرف گاز به طور متوسط روزانه 3/68 میلیون متر مکعب افزایش داشته است؛ به ‌طوری که مجموع مصرف گاز طی روزهای یکم تا 9 فروردین سال 1387 حدود 2 میلیارد و 701 میلیون متر مکعب شامل متوسط مصرف روزانه 1/300 میلیون متر مکعب بوده است.

این گزارش می افزاید ، همچنین مجموع گازمصرفی طی 9 روزابتدای نوروز یک میلیارد و795 میلیون مترمکعب، متوسط مصرف روزانه 4/199 میلیون متر مکعب بوده است. این در حالی است که آمار شرکت ملی گاز ایران نشان می دهد مجموع گاز مصرفی بخش خانگی در مدت مشابه سال گذشته یک میلیارد و 228 میلیون متر مکعب، متوسط مصرف روزانه 4/136 میلیون متر مکعب بوده که از رشد مصرف  6/48 درصدی گاز حکایت می‌کند.

گفتنی است، مقام معظم رهبری در پیام نوروزی امسال، سال 1388 را به نام سال «اصلاح الگوی مصرف» نام گذاری کرده اند. در این رابطه کارشناسان براین باورند که با رهنمود نوروزی مقام معظم رهبری واجرای آن به ویژه دربخش انرژی، جمهوری اسلامی ایران بتواند نقشی اساسی درتامین انرژی دربازارهای مختلف دنیا داشته باشد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها