سد مخزنی ماملو، پنجمین سد تامین کننده آب تهران امروز با حضور ستار محمودی - مدیرعامل شرکت مدیریت منابع آب ایران، عطارزاده - معاون وزیر نیرو در امور آب و آبفا و خسرو ارتقایی - مدیرعامل شرکت آب منطقه‌یی تهران آبگیری شد.
کد خبر: ۲۳۵۵۲۰

به گزارش ایسنا، اولین مرحله مطالعات امکان‌پذیری این طرح، در سال 1345 شمسی توسط گروه کارشناسان فائو صورت گرفت و در سال 1350 ادامه مطالعات توسط شرکت موسسه مشاور مهاب قدس انجام شد.

گفتنی است، از سال 1367 مطالعات تکمیلی این طرح توسط مهندسان مشاور لار انجام شد، مرحله شناسایی جامع در سال 1370، مرحله اول مطالعات در سال 1373، مرحله دوم مطالعات در سال 1378 و شروع عملیات اجرایی این طرح درسال 1381 بوده است.

همچنین هدف از احداث سد مخزن ماملو بهره‌گیری از پتانسیل حوزه‌ی آبریز و رودخانه‌های جاجرود و دماوند و استفاده به هنگام از سیلاب‌های این دو رودخانه جهت تامین آب درازدمدت دشت ورامین و تامین بخشی از آب شرب تهران بیان شده است.

لازم به ذکر است که این سد 90میلیون متر مکعب برای آب شرب‌تهران و 120 میلیون متر مکعب آب برای بخش کشاورزی تامین می‌کند. حجم کل مخزن این سد خاکی250 میلیون متر مکعب و ارتفاع آن از بستر رودخانه 86 متر است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها