مبارزه با ‌SD‌ کارت‌ها ‌ ‌

خداحافظ دی‌وی‌دی، بدرود ‌بلوری‌

کارت‌های ‌SD‌1، کارت‌های حافظه قابل‌حمل هستند که اغلب در وسایل صوتی و تصویری جیبی به‌کار گرفته می‌شوند و برای جابه‌جایی عکس‌ها، فیلم‌ها، موزیک و یا هر نوع اطلاعات دیگر استفاده می‌شوند. درگاه‌های ‌SD‌ در بیشتر از 8 هزار نمونه از وسایل الکترونیکی از 400 برند مختلف یافت می‌شوند؛ از جمله دوربین‌های فیلمبرداری، دوربین‌های عکاسی دیجیتال، دستگاه‌های بازی کامپیوتری و....
کد خبر: ۲۳۳۹۳۷

صنعت تولید کارت‌های ‌SD‌ تاکنون پیشرفت‌های زیادی را در افزایش حجم ذخیره داده و سرعت انتقال آن داشته است. ‌SD‌ کارت‌های موجود، فقط حداکثر حجم ذخیره 32 گیگابایت داده و سرعت تبادل اطلاعات 25 مگابایت در ثانیه را می‌توانند ارائه دهند. شرکت پاناسونیک به‌تازگی اعلام کرده است که موفق به تولید کارت ‌SD‌ با ظرفیت ذخیره ‌GB‌64 گردیده است.

رشد فناوری ‌SD‌ به دو علت همواره سریع‌تر از ‌DVD‌ بوده است: اول مزیت کوچک و قابل‌حمل بودن آن و دیگری گستردگی استفاده مشترک آن در میان دستگاه‌های الکترونیکی. در ده سال گذشته افزایش ظرفیت دیتای دیسک‌های نوری کمتر از ده برابر بوده است، در حالی که فلش‌مموری‌ها و کارت‌های حافظه جانبی ‌NFD‌2‌ ‌تقریبا 100 برابر افزایش حجم ذخیره داده داشته‌اند. همچنین فایل‌های اطلاعات با امنیت بسیار بالاتری به ‌SD‌ قابل دانلود هستند، اما ‌DVD‌ از نظر حفظ امنیت محتوای اطلاعات با مشکلات عدیده‌ای روبه‌رو است. روش تولید، جابه‌جایی و عرضه دیسک‌های نوری در مقایسه با یک سیستم دیجیتال واقعی کاستی‌های زیادی دارد و این امر حفظ امنیت اطلاعات را در آنها با اشکال مواجه می‌کند.

‌SD‌ کارت‌ها از مدیریت هوشمند حفاظت حق بهره‌برداری محتوای دیجیتال پشتیبانی می‌کنند، که به فایل‌های موزیک و فیلم‌ها محیط ذخیره داده امن ارائه و حفاظت از آنها را ممکن می‌سازد.

مشخصات کارت‌های حافظه فلش ‌SDXC‌

تولیدکنندگان کارت‌های ‌SD‌ در نمایشگاه 2009 ‌CES‌ اعلام کرده‌اند که از نظر تئوری، فناوری ساخت ‌SD‌ کارت‌هایی با ظرفیت ذخیره داده 2 ترابایت را تا پایان سه‌ماهه اول سال جاری میلادی خواهند داشت. این نوع ‌SD‌ کارت‌ها که ‌SDXC‌3‌ ‌نامیده‌شده‌اند می‌توانند حجم ذخیره دیتای ‌TB‌2 را با سرعت انتقال ‌Mbps‌104 ارائه دهند و حتی در نظر دارند که این سرعت تبادل اطلاعات را تا ‌Mbps‌300 در آینده‌ای نزدیک افزایش دهند.

محو تدریجی بلوری و ‌DVD‌

امسال شرکت توشیبا‌جنگی را در رابطه با فرمت صورت و تصویری کیفیت بالابا شرکت سونی‌آغاز کرده است و آن چیزی نیست جز فراهم کردن امکان نمایش فیلم‌های ‌HD‌ از طریق کارت‌های ‌.SD‌

در پی شکستی که این شرکت در سال گذشته از بابت فرمت ‌HD DVD‌ خود در مقابل فرمت بلوری4‌ ‌شرکت سونی متحمل گردید و در پی از دست دادن بازار خود در بین فروشندگان بزرگ کالاهای صوتی و تصویری و استودیوهای بزرگ فیلمسازی، بدین وسیله قصد دارد خود را دوباره مطرح سازد.

برای نیل به این امر، خدمات جدیدی را به‌همراه گروهی از شرکت‌هایی که محتوای صوت و تصویر دیجیتال را عرضه می‌کنند در کشورهای پیشرفته جهت ارائه فیلم و موزیک از طریق نصب کیوسک‌های دانلود سلف‌سرویس‌به مصرف ‌کنندگان ارائه می‌دهد. ‌‌این کیوسک‌ها در مکان‌های پرتردد، مثل فروشگاه‌ها، فرودگاه‌ها و کافی‌شاپ‌ها نصب می‌شوند و فیلم‌ها و موزیک را در مقابل مبلغی در اختیار مصرف‌کنندگان می‌گذارند که قابل دانلود به گوشی‌های موبایل و کارت‌های ‌SD‌ هستند. ‌ ‌کاربران قادر خواهند بود بیش از 4 هزار عنوان فیلم از استودیوهای فیلمسازی بزرگ جهان و 4 میلیون قطعه موزیک را از کیوسک‌های سلف‌سرویس در سال 2009 دریافت کنند. ‌ ‌

پشتیبانی از کارت‌های حافظه ‌SDXC‌

این نسل جدید از کارت‌های ‌SD‌ یا ‌SDXC‌ که مشخصات آنها در روز 7 ژانویه سال جاری میلادی منتشر شده است با در اختیار گذاشتن فضای ذخیره عظیم ولی کوچک و قابل‌حمل خود و سرعتی که برای ذخیره هفته‌ها فیلم ویدئو با کیفیت فوق‌العاده5‌و ماه‌ها موزیک و سال‌ها مجموعه‌های آلبوم عکس را در گوشی‌های موبایل و دوربین‌های عکاسی و فیلمبرداری دیجیتال کافی است. ‌ ‌

تبدیل گوشی‌های موبایل به کانون چندرسانه‌ای ‌ ‌

کارت حافظه ‌SDXC‌ امکان برخورداری و لذت بیشتر از امکانات گوشی‌های موبایل را برای کاربران میسر خواهد کرد، ظرفیت بالاتر و سرعت انتقال بیشتر بی‌شک امکان تفریح و ذخیره‌سازی اطلاعات گسترده‌تری را برای دارندگان گوشی‌های موبایل به ارمغان خواهد آورد. یک کارت حافظه ‌SDXC‌ با ظرفیت ‌TB‌2‌می‌تواند 100 فیلم با کیفیت ‌HD‌، 60 ساعت امکان ضبط و فیلمبرداری ‌HD‌ و یا امکان ذخیره 17 هزار عکس کیفیت خوب6‌ ‌را به کاربر گوشی موبایل بدهد و قابلیت دانلود پرسرعت محتوای دیتای دیجیتال را با کیفیت بالا در گوشی‌های موبایل ایجاد کند که تجربه‌ای غنی‌تر از فضای دیجتیال را برای کاربران ممکن می‌سازد.

‌SDXC‌ حافظه دوربین‌های دیجیتال

ظرفیت ذخیره دیتای بالای ‌SDXC‌ قابلیت ذخیره 4 هزار عکس با فرمت .‌ram‌ که حالتی از فرمت فشرده نشده است که کاربرد حرفه‌ای در عکاسی دارد و همچنین ذخیره 17 هزار عکس با کیفیت خوب را دارد که پاسخگوی نیاز بیشتر کاربران عادی است. این کارت‌ها قادرند با سرعت انتقال داده بسیار بالای خود عملکرد مورد نیاز عکاسی فوق حرفه‌ای را تامین کرده و فناوری دوربین‌های عکاسی دیجیتال را ارتقا دهند. امکانات ذکر شده این نوع از کارت‌های حافظه توام با سیستم ذخیره‌سازی فایل آن ‌(exFat File System)‌ امکان شکار لحظه‌ها و کاستن از زمان و ارتقای سرعت موقعیت‌های خاصی عکاسی را هر چه بیشتر و بهتر برای عکاسان حرفه‌ای فراهم می‌آورد.

فرمت ‌exFAT‌ کارت‌های ‌SDXC‌ و کامپیوترها

کارت‌های ‌SDXC‌ با فرمت سیستم فایل ‌exFAT‌ و ظرفیت و سرعت ذخیره بالای خود و با قدرت تطبیق خود محدوده وسیعی از ‌PC‌ها و نوت‌بوک‌ها را به پشتیبانی می‌طلبند. این فرمت سیستم فایل طراحی شده تا قدرت تطابق دستگاه‌ها با فلش‌کارت‌ها را افزایش دهد. نتیجه این که این کارت کوچک و قابل حمل و قابل هماهنگی با همه زمینه‌های نرم‌افزاری و سخت‌افزاری می‌تواند با استفاده آسان و قابل انطباق خود با درگاه‌های ‌SD‌ انواع لوازم الکترونیک فرمتی آشنا را به مصرف‌کنندگان ارائه داده و نیازها و انتظارات آنان را پاسخ دهد.

منابع ‌ ‌

www.engadget.comو‌www.pcworld.com‌

پی‌نوشت‌ها

 Secure Digital.1‌

‌ Nand flash Card.2‌

 Extended Capacity.3‌

Blue ray.4‌

High Definition.5‌

 Fine grade.6

جواد ودودزاده

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها