جام‌جم آنلاین: آصف علی زرداری، رئیس‌جمهور پاکستان دیروز طی سخنانی خواستار گفتگوهای اسلام‌آباد و دهلی نو به منظور پایان دادن به تنش‌های روزافزون میان دو کشور شد. به گزارش خبرگزاری فرانسه، زرداری طی سخنانی به مناسبت اولین سالگرد ترور بی‌نظیر بوتو،‌نخست‌وزیر فقید پاکستان گفت: با سرطان افراط گرایی خواهیم جنگید.
کد خبر: ۲۲۶۷۵۲

وی با اشاره به تنش‌های میان کشورش و هند افزود: مذاکره بزرگترین اسلحه ماست. با فعالان غیردولتی مواجه هستیم و آنها تلاش می‌کنند تا اموری را بر ما تحمیل کنند.

کاهش اختیارات ریاست‌جمهوری گرجستان

جام‌جم آنلاین: میخائیل ساآکاشویلی، رئیس‌جمهوری گرجستان با هدف جلب افکار عمومی پس از بحران خودساخته اوستیای‌جنوبی خواستار کاهش اختیارات رئیس‌جمهور به نفع پارلمان شد.

به گزارش خبرگزاری روسی ایتارتاس، ساآکاشویلی این طرح را با هدف عمل به وعده خود در انجام اصلاحات در بخش‌های مختلف مطرح کرده است.  بر اساس اصلاحات پیشنهادی ساآکاشویلی، رئیس‌جمهور دیگر توانایی منحل‌کردن پارلمان را نخواهد داشت.

براون به‌دنبال ایجاد ائتلاف با اوباما

جام‌جم آنلاین: گوردون براون، نخست‌وزیر بریتانیا دیروز طی نطقی به مناسبت سال نو میلادی وعده ایجاد ائتلافی جهانی برای تغییر با همراهی باراک اوباما، رئیس‌جمهور جدید آمریکا را داد.

به گزارش روزنامه انگلیسی ایندیپندنت، براون تصریح کرد: لندن و واشنگتن علاوه بر بحران اقتصادی جهان در برخورد با تغییرات جوی و جنگ با تروریسم هم همکاری می‌کنند. پس از ورود اوباما به کاخ‌سفید در 20 ژانویه (1 بهمن ماه) براون در ماه فوریه برای انجام اولین دور گفتگوهای دوجانبه به واشنگتن خواهد رفت.

درگذشت ساموئل هانتینگتون

جام‌جم آنلاین: ساموئل هانتینگتون، نظریه‌پرداز سیاسی بانفوذ آمریکا، نویسنده‌ کتاب برخورد تمدن‌ها و استاد دانشگاه هاروارد این کشور در سن 81 سالگی درگذشت.

دانشگاه هاروارد با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد هانتینگتون که پس از 58 سال تدریس در دانشگاه هاروارد در سال 2007 بازنشسته شد، شنبه شب در ماساچوست چشم از جهان فروبست. علت اصلی شهرت هانتینگتون این دیدگاه بود که در دوره پس از جنگ سرد درگیری‌ها از اختلافات فرهنگی و مذهبی و نه اختلافات ایدئولوژیکی بین کشور‌ها ناشی خواهد شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها