رمانی بر اساس زندگی شهید علی‌اکبر شیرودی، خلبان هوا‌نیروز ارتش جمهوری اسلامی ایران، به قلم شمسی خسروی نوشته شد.
کد خبر: ۲۲۶۰۰۵

شمسی خسروی، نویسنده این رمان، در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس، در این باره اظهار داشت: تا پیش از این، رمانی بر اساس زندگی این شهید نوشته نشده بود، از آن‌جهت که خانواده شهید شیرودی گفت‌وگویی درباره زندگی این شهید انجام نمی‌دادند. اما خوشبختانه این گفت‌وگوها صورت پذیرفت و این کتاب 200 صفحه‌ای به‌زودی توسط انتشارات عقیدتی سیاسی ارتش جمهوری اسلامی ایران منتشر خواهد شد.

وی که پیش از این زندگینامه شهید علی صیاد شیرازی را نوشته است، درباره رمان تازه‌اش گفت: این رمان «وداع در ارتفاعات بازی‌دراز» نام دارد. این کتاب دقیقاً بر مبنای گفته‌های همسر، خواهر‌ان و برادران، مادر و همکاران شهید شیرودی و با نثر رمان و چاشنی توصیف نوشته شده است. در پرداخت این رمان کاملاً به حقایق و گفته‌های مصاحبه‌شوندگان پایبند بوده‌ام.

خلبان شهید علی‌اکبر شیرودی، در دی‌ماه 1334 در شیرود تنکابن متولد شد.وی دوران ابتدایی و دبیرستان را در تنکابن پشت سر گذاشت. سپس به تهران رفت و سپس از طی مراحل جذب در هوانیروز، برای آموزش خلبانی به اصفهان اعزام شد.شهید شیرودی در طول دوران قبل از انقلاب در زمینه‌های مذهبی فعالیت می‌‌کرد و علیه رژیم شاه فعالیت‌هایی انجام می‌داد.

شیرودی با پایان تحصیلات متوسطه در سال 1351 وارد ارتش شد و دوره مقدماتی خلبانی را در تهران به پایان رساند. سپس دوره هلی‌کوپتری کبرا را در پادگان اصفهان دید و با درجه ستوانیاری فارغ التحصیل شد‌.

شهید علی‌اکبر شیرودی سرانجام در هشتم اردیبهشت ماه سال 1360 در حالی‌که تانک‌های عراقی به طرف قره‌بلاغ دشت‌ذهاب در حرکت بودند با هلی‌کوپتر به مقابله با آن‌ها پرداخت و پس از انهدام چندین تانک از پشت مورد اصابت گلوله تانک قرار گرفت و به شهادت رسید.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها