چهره خبرساز هفته

باجگیر روی آب

اگر فکر می‌کنید یک دزد دریایی حتما باید به سبک جان فورد یک چشم بند داشته باشد سخت در اشتباهید یا این ‌که اگر فکر می‌کنید همان دزد دریایی باید یک پایش چوبی باشد و لنگ بزند و یک دندانش هم از جنس طلا باشد باز هم در اشتباهید. اگر خیلی خوشبینانه می‌خواهید با دزدی دریایی برخورد کنید و او را در هیبت جوان خوشتیپی مثل جانی دپ در فیلم دزدان دریایی هم تصور می‌کنید که خیلی سخت‌تر در اشتباهید چون اگر همه دزدان دریایی به خوشتیپی جناب جانی دپ بودند که خوشا به احوال مالباختگان این دزدان دریایی!
کد خبر: ۲۲۱۱۷۰

 چهره خبرساز این هفته همین دزدان دریایی هستند البته از نوع سومالیایی‌شان! سلاح آنها هم یک لنج چوبی نیست که با بادبان‌هایی برافراشته در حال حرکت باشند و با شمشیر بجنگند، بلکه خیلی شیک و پیک دارای یکی دو ناو جنگی تمام مجهز هستند و شما اگر جرات دارید با یک قایق (بله آنها از یک قایق هم دریغ نمی‌کنند)‌ از خلیج عدن عبور کنید تا ببینید تنها چیزی که از شما مانده (البته اگر بماند)‌ همان لباسی است که پوشیده بودید!

هفته گذشته برای دومین بار در چند ماهه اخیر یک کشتی ایرانی توسط دزدان دریایی ربوده شد. کشتی باری ایرانی بندر هنگ‌کنگ را ترک کرده بود و گروهی هم در بندرعباس در انتظار ورود 36 هزار تن گندمی بودند که بار این کشتی بود،‌ اما ناگهان خبری تازه جاشوهای بارانداز کناری بندرعباس را پراکنده کرد. کانتینرهایی که در بندرعباس پهلو گرفته بودند به دستور سازمان کشتیرانی، بندر را ترک کردند چرا که کشتی ایرانی قرار نبود حالا حالاها وارد بندرعباس شود.

خبرگزاری شینهوا گزارش داد کشتی ایرانی در خلیج یمن ربوده شده و کشتیرانی ایران اعلام کرده دزدان دریایی سومالیایی در خلیج‌عدن به گندم ایرانی شبیخون زده‌اند، اما خبرگزاری رسمی شینهوا به نقل از مرکز تحقیق و امداد دریایی چین اعلام کرد: کشتی دیلایت با 25خدمه، در نزدیکی ساحل یمن ربوده شد. شینهوا مشخص نکرد که آیا دزدان دریایی سومالی بودند یا خیر، اما این حمله درست دو‌روز پس از ربودن یک نفتکش غول‌پیکر سعودی با 100 میلیون دلار محموله نفتی در اقیانوس هند رخ داد. منابع خبری دزدان دریایی را کشتی‌ربایان سومالیایی معرفی کرده‌اند، ولی سفارت سومالی در تهران به صراحت در این مورد موضعگیری کرده و عنوان داشته که دزدان هنوز کشتی را به خاک سومالی نیاورده‌اند!

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها