سالمند و سلا‌متی

معجزه یک گیاه

کد خبر: ۲۱۷۷۱۹

 در طب سنتی چین از ریشه خشک شده این گیاه بـرای درمـان بـیـمـاری‌هـا اسـتـفـاده می‌شود. در کشورهای بسیاری، از آمریکای شمالی گرفته تا کشورهای آسیایی گونه‌های این گیاه دارای ارزش غذایی و دارویی محسوب می‌شود. این گیاه باعث افزایش انرژی شخص و تقویت دستگاه ایمنی بدن مـی‌شـود. ایـن گـیـاه حـاوی مـاده‌ای مـوسوم به جینسینوئید است که قابلیت‌های جسمی‌ و ذهنی شخص را تقویت می‌کند. این گیاه تعدیل‌کننده است، یعنی فشارخون کم را زیاد و زیاد را کم می‌کند. از خواص دیگر این ماده کاهش تنش، تقویت حافظه و تحریک دستگاه ایمنی است.

مـصـرف این گیاه ضعف ذهنی عضلانی را برطرف می‌کند، روند پیری را کند می‌نماید و خواص ضد سرطانی دارد. این گیاه سرشار از ویتامین‌هایA ،6B  و فلز روی است. پلی‌ساکارید موجود در این گیاه تقویت‌کننده عملکرد دستگاه ایمنی بدن است. این گیاه خواص جوان‌کنندگی دارد. بسیاری از خواص دارویی این گیاه از طریق تقویت غدد آدرنال یا فوق کلیوی بدن اعمال می‌شود. یکی از داروهای ساخته شده از این گیاهcold-fx  نام دارد. این دارو 10 درصد جنسینگ از گونه آمریکایی و ترکیبی پلی‌ساکاریدی دارد.

به گفته دانشمندان دانشگاه آلبرتا نتایج این مطالعه به گونه‌های دیگر این گیاه قابل تعمیم نیست. این ترکیب پلی‌ساکاریدی دستگاه ایمنی بدن را در مقابل ویروس سرماخوردگی بشدت تقویت می‌کند. در این مطالعه مصرف جنسینگ در  شرکت‌کننده باعث شد ابتلا به سرماخوردگی مجدد به  درصد کاهش یابد، در حالی که با مصرف دارونما  درصد از افراد بکرات سرماخوردگی را در فصل سرد تجربه کردند.

معجزه یک گیاه

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها