شنبه آینده صورت می گیرد

تشییع 49 شهید دفاع مقدس

همزمان با سالروز شهادت حضرت امام جعفر صادق(ع)، روز شنبه آینده پیکرهای مطهر 49 شهید دفاع مقدس در 16 نقطه از کشور تشییع و به خاک سپرده خواهند شد.
کد خبر: ۲۱۰۱۰۷

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از روابط عمومی بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس، روز شنبه هفته آینده همزمان با سالروز شهادت مظلومانه حضرت امام جعفر صادق(ع) مصادف با 25 شوال و چهارم‌ آبان ماه سال جاری، پیکرهای مطهر 49 شهید دفاع مقدس در 16 نقطه از کشور تشییع و به خاک سپرده خواهند شد.

به گفته سردار میرفیصل باقرزاده فرمانده کمیته جستجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح، این شهدا مربوط به عملیات‌ محرم، والفجر مقدماتی، والفجر 1، مسلم‌بن عقیل، کربلای6، خیبر، بدر، والفجر 6، عاشورا و تک دمن در سال 1367 هستند که به ترتیب در مناطق عملیاتی شرهانی، فکه، چم هندی، سومار، جزیره مجنون، شرق رودخانه دجله، چیلات، میمک و زبیدات تفحص شده و روز شنبه تشییع و به خاک سپرده خواهند شد.

از این شهیدان تعداد 16 شهید، شناسایی شده‌اند که به زادگاه خود در شهرهای آمل، بابل، بابلسر، محمودآباد، قائمشهر، نکا در استان مازندران و شهر گرگان منتقل شده و به خاک سپرده می‌شوند.

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس همچنین اعلام کرد:‌ شهیدان گمنام نیز با درخواست عموم مردم و مسئولین دو شهر و دانشجویان و اساتید 7 دانشگاه کشور به شرح زیر تشییع و تدفین خواهند شد.
- استان اصفهان: دانشگاه علوم پزشکی کاشان و شهر چرمهین شهرستان لنجان
- استان همدان: دانشگاه آزاد اسلامی همدان و دانشگاه ملایر
- استان چهارمحال و بختیاری: دانشگاه آزاد اسلامی شهرکرد
- استان مازندران: دانشگاه علوم پزشکی ساری
- استان ‌آذربایجان شرقی: دانشگاه تبریز و علوم پزشکی تبریز‌ (در یک محل مشترک بین دو دانشگاه)
- استان بوشهر: شهر بنک شهرستان کنگان
- تهران: دانشگاه تربیت مدرس
مراسم تشییع شهیدان در تهران نیز در ساعت 9 صبح روز شنبه 4 آبان و همزمان با سالروز شهادت امام جعفر صادق (ع) از محل دانشگاه تهران به سوی دانشگاه تربیت مدرس انجام خواهد شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها