مدیرعامل بانک مسکن: منتظر نباشید!

وام خرید مسکن زیاد نمی شود

حسن کاری مدیر عامل بانک مسکن درباره وام 30 میلیون تومانی ساخت مسکن گفت: در حال حاضر متقاضیان می‌توانند در هر زمان به شعب بانک مسکن مراجعه و سپرده‌گذاری کنند و به موقع تسهیلات لازم را دریافت کنند.
کد خبر: ۲۰۸۵۴۶

مدیرعامل بانک مسکن در گفتگو با ایسنا ، درباره آخرین وضعیت وام‌های 18 میلیون تومانی خرید مسکن توضیح داد: آخر امسال پایان برنامه وام 18 میلیون تومانی مسکن نیست و در حال حاضر هم برای تسهیلات خرید هر کسی که سپرده‌گذاری کرده تسهیلاتش را به موقع دریافت می‌کند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر افزایش وام 18 میلیون تومانی مسکن در دستور کار بانک نیست تصریح کرد: در حال حاضر سیاست دولت و بانک توجه ویژه‌ به ساخت است نه به خرید.

به گفته مدیرعامل بانک مسکن مطالبات معوق بانک مسکن بسیار محدود و در حدود 400 میلیارد است که نسبتش در حدود 2.5 درصد تسهیلات است.

کاری با اشاره به اینکه نرخ سود تسهیلات 30 میلیون تومانی ساخت مسکن در دوره ساخت (مشارکت مدنی) و بعد از دوره ساخت و فروش اقساط) متفاوت است ، افزود: نرخ سود تسهیلات در دوره ساختن تابع ضوابط عقود مشارکتی اعلام شده از سوی بانک مرکزی است.

این در حالی است که فرید جلالی عزیزپور ـ مدیر طرح و برنامه بانک مسکن ـ درباره جزئیات و شرایط بیشتر وام 30 میلیون تومانی ساخت مسکن گفت: اگر فردی مبلغ چهار میلیون و 300 هزار تومان برای دریافت وام 30 میلیون تومانی مسکن در بانک بگذارد بعد از حدود سه سال می‌تواند، این وام را دریافت کند و این در حالی است که اگر فردی مبلغ 15 میلیون تومان در بانک سپرده‌گذاری کند بعد از یک‌سال می‌تواند وام 30 میلیون تومانی ساخت مسکن را دریافت کند.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا امکان انتقال وام ساخت به خارج از تهران امکان پذیر است تصریح کرد: این کار بلامانع است چرا که به هیچ وجه این وام قابل خرید و فروش نیست و به راحتی حساب شخصی به شعبه شهرستان منتقل می‌شود.

مدیر طرح و برنامه بانک مسکن درباره‌ میزان قسط‌های پرداختی توضیح داد: میزان پرداخت قسط‌ها بستگی به طول مدت ساخت دارد و اگر در طی دوره دو سال یک ساختمان تکمیل شود پرداخت اقساط وامش با فردی که در طی دوره حداکثر 18 ماهه که ساختمان خود را می‌سازد متفاوت است و تمام قسط‌ها به زمان پایان کار موکول می‌شود.

وی با بیان اینکه پس از اتمام ساخت وام گیرنده باید پنج میلیون تومان را نقدا با بانک تسویه حساب کند تصریح کرد: میزان اقساط این تسهیلات با توجه به سقف 250 میلیون ریال تقسیط و با مدت بازپرداخت 12 ساله در حدود 300 هزار تومان است.

جلالی عزیزپور در پاسخ به این پرسش که این وام به زمین صاف یا ساختمان نیمه کاره تعلق می‌گیرد؟ ، توضیح داد: دارنده زمین باید از سرمایه اولیه خود برای ساخت استفاده و اسکله کار را اجرایی کند و بعد از آن به فرد ، تسهیلات ساخت تعلق می‌گیرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها