فرمانده مسئول آمریکا در شمال عراق، درباره امکان شرکت نیروهای آمریکایی در عملیات‌های مرزی در شمال عراق علیه "پ.ک.ک" گفت: منطقه تحت کنترل حکومت محلی کردستان عراق است و نیروهای آمریکایی حضور ندارند.
کد خبر: ۲۰۷۰۸۴
به گزارش خبرگزاری فارس ، ژنرال "مارک هرتلینگ" فرمانده لشکر یکم زرهی آمریکا در عراق از طریق تله‌کنفرانس به سوالات خبرنگارانی که در نشست پنتاگون شرکت کرده بودند پاسخ گفت.

وی در پاسخ به سوالی درباره عملیات‌های اخیر ترکیه در شمال عراق با اشاره به اینکه ترکیه شبکه تروریستی "پ.ک.ک" را هدف قرار داده است گفت که "جلال طالبانی" رئیس‌جمهور عراق با مسئولان ترک در باره این موضوع‌ها مدام در تماس است .

این ژنرال آمریکایی با تاکید بر اینکه عملیات‌های ترکیه را تعقیب می‌کند گفت که شدت این عملیات‌ها با توجه به روند تعیین هدف و اطلاعات دریافتی تغییر می‌کند .

فرمانده "هرتلینگ" در پاسخ به این سئوال که آیا نیروهای آمریکایی نیتی برای شرکت در عملیات‌های مرزی (شمال عراق) به شکلی را دارند یا نه ؟ با اشاره به انجام تهاجمات "پ.ک.ک" در محدوده تحت کنترل حکومت محلی کردستان عراق گفت که در این منطقه نیروهای آمریکایی حضور ندارند بلکه پیشمرگها مستقر هستند.

این مقام نظامی در ادامه مذاکرات بین حکومت‌های ترکیه و عراق درباره مسائل منطقه را مهم خواند.

در پی کشته شدن 17 نظامی ترکیه در تهاجم اخیر شورشیان "پ.ک.ک" به یک پاسگاه در نزدیکی مرز عراق ، ترکیه حملات هوایی خود را علیه این شبکه در شمال عراق بار دیگر تشدید کرده است.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها