ایسنا: کیانو ریوز؛ بازیگر آثاری چون «کنستانتین» و «نوامبر شیرین» با پروژه علمی تخیلی «روزی که زمین ایستاد» به عالم سینما بازمی‌گردد.«روزی که زمین ایستاد» به کارگردانی اسکات دریکسون توسط شرکت فیلمسازی ایماکس آماده نمایش شده است. بنا به اعلام هالیوود ریپورتر، نسخه اصلی این فیلم در سال 1951 ساخته شده است و فیلمنامه بازسازی شده‌ «روزی که زمین ایستاد» توسط راین داگلاس با حفظ ساختار قبلی آن به نگارش درآمده است.گفتنی است، این فیلم روز 12 دسامبر (22 آذر) نخستین اکران بین‌المللی خود را تجربه خواهد کرد.
کد خبر: ۲۰۱۹۳۳

جانی دپ انیمیشن دوبله می‌کند

فارس: جانی دپ، بازیگر مشهور هالیوود، قرار است در انیمیشن جدید «رنگو»، به جای یک حیوان خانگی صحبت کند. انیمیشن «رنگو» به کارگردانی گور وربینسکی، کارگردان فیلم «دزدان دریای کارائیب»، داستان یک حیوان خانگی است که برای یافتن خود حقیقی‌اش درگیر یک حادثه می‌شود.جانی‌دپ در این فیلم به جای این حیوان خانگی صحبت خواهد کرد.

تازه‌ترین پروژه ضد‌ایرانی هالیوود در تورنتو

جام‌جم آنلاین: با نمایش فیلم ضدایرانی «سنگسار ثریا. م» با بازی شهره آغداشلو، پرویز صیاد و جیم کاویزل در جشنواره فیلم تورنتو، رویکرد ضدایرانی سینمای آمریکا نسبت به ایران وارد مرحله‌ای تازه شد.

به گزارش مهر، فیلم سینمایی «سنگسار ثریا.م» به کارگردانی سیروس نورسته، کارگردان آمریکایی ایرانی‌تبار در بخش دیسکاوری سی و سومین جشنواره بین‌المللی فیلم تورنتو به نمایش درآمد.در حالی که خاطره تلخ نمایش فیلم ضدایرانی «300» در دو سال پیش و توهین به تاریخ باستان ایران هنوز از یادها نرفته، سینمای آمریکا و مشخصا هالیوود این بار از راه مذهب وارد شده است.استفاده از کارگردان و بازیگران ایرانی قطعا بر تاثیرگذاری فیلم‌هایی با مضامین ضدایرانی می‌افزاید و از همین الان می‌توان پیش‌بینی کرد نمایش عمومی «سنگسار ثریا.م» به لحاظ تبلیغاتی تاثیری به مراتب منفی‌تر از فیلمی مانند «300» داشته باشد.داستان این فیلم که به ادعای سازندگان آن بر مبنای رویدادی واقعی ساخته شده، آگوست 1986 (مرداد 1365) در دهکده‌ای کوچک در جنوب غربی ایران روی می‌دهد و مبنای فیلم کتابی به همین نام نوشته «فریدون صاحب‌جمع» است که سال 1994 منتشر شد.زنی به نام زهرا با بازی شهره آغداشلو پیش یک خبرنگار فرانسوی با نقش‌آفرینی جیم کاویزل که خودرو او هنگام عبور از روستا خراب شده می‌آید و برای او داستانی هولناک درباره خواهرزاده خود ثریا و از اتفاقی مرگبار که روی داده، می‌گوید.داستان زهرا درباره همسر ثریا، روحانی روستا و شهری است که خیلی زود در مسیر فریب، زورگویی قرار می‌گیرد و به سنگسار ثریا ختم می‌شود. نورسته کارگردان فیلم «سنگسار ثریا.م» متولد 1956 در بولدر ایالت کلرادو است.او دانش‌آموخته دانشگاه کالیفرنیای جنوبی در رشته سینما است و به عنوان نویسنده در چند مجموعه تلویزیونی و فیلم سینمایی همکاری کرده است. نورسته سازنده درام مستند «راه 11/9» و «سنگسار ثریا.م» اولین فیلم بلند اوست.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها