پلیس، باند تبهکاران را متلاشی کرد

کلاهبرداری با ارسال پیامک‌

گروه حوادث: اعضای یک باند از شیادها که با ارسال پیامک از مردم کلاهبرداری می‌کردند، دستگیر شدند. سرهنگ عبدالله قاسمی، رئیس اداره اجتماعی پلیس آگاهی ناجا با اشاره به این موضوع به «جام‌جم» گفت: به دنبال گزارش‌های مردمی به مراجع انتظامی و قضایی مبنی بر این که افرادی با ارسال پیامک به تلفن همراه شهروندان عنوان می‌کنند که آنها در یک قرعه‌کشی برنده سیمکارت یا تلفن همراه شده‌اند، موضوع گزارش‌ها در دستور کار ماموران پلیس آگاهی قرار گرفت.
کد خبر: ۲۰۱۳۹۹

رئیس اداره اجتماعی پلیس آگاهی افزود: با بررسی این گزارش‌ها در مرحله بعدی معلوم شد، افرادی که اقدام به ارسال پیامک کرده‌اند، یک روز بعد با ارسال پیامک دیگری از افرادی که پیامک برای آنها ارسال شده بود، درخواست واریز پول به حساب آنها برای ارسال جوایز کرده‌‌اند.

سرهنگ قاسمی اضافه کرد: با بررسی و تحقیق در این زمینه مشخص شد، برخی افراد پس از واریز پول به حساب اعلامی از سوی ارسال‌کننده پیامک متوجه شده‌اند با این روش از آنها کلاهبرداری شده است.

شناسایی و دستگیری‌

سرهنگ قاسمی افزود: با جمع‌بندی اطلاعات و پیگیر‌ی‌های تخصصی از سوی اداره مبارزه با جرایم رایانه‌ای پلیس آگاهی ناجا اعضای یک باند که مبادرت به ارسال پیامک‌های فریبنده به انگیزه کلاهبرداری می‌کردند شناسایی و دستگیر شدند.

قاسمی با هشدار به شهروندان تصریح کرد: احتمال این که مجرمان دیگری بخواهند با این شیوه در نقاط مختلف کشور کلاهبرداری کنند وجود دارد که لزوم توجه به هشدارهای پلیس از سوی مردم موجب خواهد شد، شیادان امکان سودجویی پیدا نکنند.

وی از مردم خواست در صورت مشاهده پیامک‌هایی با این مضمون، موضوع را با دقت پیگیری و تا زمان حصول اطمینان از درست و قانونی بودن آن، از پرداخت وجه نقد و یا واریز پول به حساب‌هایی که اعلام می‌شود جدا خودداری کنند و در صورت مشکوک شدن به پیامک‌ها موضوع را به پلیس گزارش دهند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها