جام‌جم: همزمان با برگزاری جشنواره تئاتر ایثار منطقه 3 کشوری که مهر امسال در شیراز برگزار می‌شود، از عکس‌های برتر در حوزه تئاتر ایثار تقدیر می‌شود.
کد خبر: ۱۹۰۱۴۴

ابطال مزایده وسایل شاملو

ایسنا: وکیل همسر احمد شاملو در حراج وسایل این شاعر، از ابطال مزایده برگزارشده خبر داد. در پی اعتراضات پی در پی وکلای آیدا شاملو مبنی بر عدم رعایت دقیق تشریفات انجام مزایده ماترک احمد شاملو، از سوی شعبه ششم دادگاه عمومی حقوقی کرج دستور ابطال مزایده صادر شد.

نمایش قرآن خطی با قدمت 2 قرن

فارس: قرآنی خطی و دست‌نویس با قدمتی نزدیک به 2‌قرن در موزه قرآن مهمانسرای عباسی در معرض نمایش درمی‌آید. این قرآن پس از انجام پاره‌ای از صحافی‌های اصولی و کارشناسانه و مورد نیاز در بخش ویژه موزه قرآن مهمانسرا در معرض نمایش قرار خواهد گرفت.

هادی مرزبان با منطق‌الطیر سلیمانیه می آید

فارس: هادی مرزبان در ماه مبارک رمضان نمایشنامه‌ای از امیر دژاکام با نام «منطق‌الطیر سلیمانیه» را در تالار وحدت اجرا می‌کند. هادی مرزبان که تصمیم دارد در نیمه دوم سال نمایشی از مرحوم اکبر رادی را به تماشاخانه سنگلج بیاورد، در ماه مبارک رمضان نیز قرار است نمایشی از نمایشنامه‌های امیر دژاکام را به روی صحنه ببرد.

نمایشگاه عکس  سیره رهبران انقلاب اسلامی‌

ایکنا: نمایشگاه عکس با موضوع امام خمینی(ره) و رهبر معظم انقلاب با هدف معرفی سیره پیشوایان انقلاب اسلامی در فرهنگسرای انقلاب برپا شده است. در مجموع 51 عکس در این نمایشگاه به نمایش درآمده است. مجموع این عکس‌ها که به صورت رنگی و سیاه و سفید است، از سازمان اسناد ملی گرفته شده و از آنجا که بیشتر عکس‌ها تاریخی است، عکاس آنها مشخص نیست.

آغاز دومین ماه هنر عکاسی در ایران‌

ایسنا:‌ دومین ماه هنر عکاسی با تمرکز و توجه به عکاسان شهرستانی و انعکاس فعالیت‌های هنرمندان عکاس استان‌های کشور در چهار نمایشگاه با تفکیک منطقه‌ای، از اول مرداد تا سوم شهریورماه امسال در تهران برگزار می‌شود.

در این چهار نمایشگاه آثار 110 عکاس از سراسر کشور به‌نمایش درآمده و یک جلسه نشست در طول هر نمایشگاه برگزار خواهد شد.

تدوین نخستین دایره‌المعارف موعودگرایی‌

میراث خبر:  رئیس پژوهشگاه سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری از تدوین نخستین دایره‌المعارف موعودگرایی در پژوهشکده فرهنگ و تمدن این پژوهشگاه خبر داد. 

طه هاشمی در این زمینه گفت: از میان 1500 اثر میراث معنوی که هم‌اکنون روی آنها برای تهیه پرونده کار می‌شود، موضوع مربوط به «موعودگرایی» و «آینده جهان» انتخاب شده است تا تحقیقات بیشتری درباره آن صورت گیرد. این موضوع از آن جهت  مورد توجه قرار گرفته است که از طرفی، میراثی مستمر و به آینده متصل است و از طرف دیگر، موضوع موعودگرایی در همه ادیان و فرهنگ‌ها مطرح است.

شهریور انتخاب هیأت مدیره خانه موسیقی‌

فارس: اعضای هیات مدیره جدید خانه موسیقی با رای‌گیری دهم شهریور انتخاب می‌شوند. در این انتخابات، 7‌نفر برای دو سال به عنوان اعضای هیات مدیره انتخاب می‌شوند. همچنین در این مجمع بازرس هیات مدیره برای یک سال انتخاب خواهد شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها