جام‌جم آنلاین: اولین کایز که در فیلم افسانه‌ای بربادرفته نقش خواهر کوچک «اسکارلت اوهارا» را بازی می‌کرد، در 91 سالگی درگذشت. به گزارش آسوشیتدپرس، دوران کاری کایز اغلب تحت‌الشعاع زندگی شخصی و ازدواج‌های ناموفق او قرار داشت. چارلز ویدور و جان هیوستن، دو فیلمساز معروف سینمای آمریکا و آرتی شاو موزسین جاز از جمله همسران او بودند.کایز در سال 1916 در پورت آرتور تگزاس به دنیا آمد و در فقر در آتلانتا بزرگ شد. او در 17 سالگی در باشگاه‌های شبانه در هالیوود برنامه اجرا می‌کرد و پس از امضای قراردادی هفت ساله با سسیل بی. دمیل، کارگردان معروف سینما، در 1938 با فیلم «دزد دریایی» به کارگردانی او وارد دنیای بازیگری شد. کایز در عین حال در چند فیلم درجه (ب)‌ نقش‌آفرینی کرد که بعدها منتقدان از آنها به عنوان نمونه‌های بارز فیلمهای نوآر یاد کردند که از جمله این فیلمها می‌توان به «جانی اوکلاک» (رابرت راسن، 1947)، «قاتلی که در نیویورک پرسه می‌زد» (ارل مک‌اووی، 1950) و «پلیس گشت» (جوزف لوزی، 1951) اشاره کرد.
کد خبر: ۱۸۸۳۹۵

جکی چان در چین موزه می‌سازد

جام‌جم آنلاین: جکی چان، هنرپیشه معروف و رزمی‌کار اهل هنگ کنگ، با ساخت موزه‌ای در چین تمامی آثار خود را برای عموم به نمایش در می‌آورد. پیش‌بینی می‌شود کار ساخت این موزه از این هفته آغاز شود و اکتبر 2009 این پروژه به پایان برسد.

جکی چان هفتم آوریل سال 1954 در هنگ کنگ به دنیا آمد. او مهارت‌های هنری خود را در انستیتو تحقیق اپرای چینی آموخت و در سال 1971 به عنوان دستیار بروس لی شناخته شد و چنین می‌نمود که بعد از مرگ او، بروس لی دوم باشد اما در عوض جان تصمیم گرفت که یک هنرپیشه کمدی باشد.

ابراز نگرانی «شوارتزینگر» از اعتصاب احتمالی بازیگران آمریکایی

فارس: «آرنولد شوارتزینگر»، فرماندار کنونی کالیفرنیا و بازیگر سابق هالیوود گفت: اعتصاب بازیگران آمریکایی صنعت و اقتصاد ما را ویران خواهد کرد.

 «شوارتزینگر» که اخیرا به تلاش‌های فراوانی برای خاتمه دادن به اختلافات میان اتحادیه بازیگران آمریکایی و استودیوهای بزرگ هالیوود دست زده است، گفت: اگر کسی از من کمک بخواهد، من خوشحال خواهم شد که به آن کمک کنم.

وی تاکید کرد: ولی در این مورد هیچ‌کدام از طرفین، چه اتحادیه بازیگران آمریکایی و چه استودیوهای هالیوودی، از من درخواست کمک نکرده‌اند و من بشدت نگران اقتصاد کالیفرنیا هستم و بنابراین در حد امکان تمام تلاشم را برای توافق دو طرف خواهم کرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها