رایزنی‌ها برای بازگرداندن مدیرعامل مستعفی‌

توپ در زمین هیات مدیره پرسپولیس‌

گروه ورزش - مجید عباسقلی: هنوز جانشینی برای حبیب کاشانی، مدیر عامل مستعفی باشگاه پرسپولیس معرفی نشده است و فعلا تلاش‌ها برای بازگرداندن او ادامه دارد. 2 روز پیش کاشانی با حضور در دفتر رئیس سازمان تربیت بدنی و پس از بازگویی برخی مشکلات این باشگاه، استعفایش را تحویل داد. علی‌آبادی که به کاشانی توصیه کرده بود به کارش ادامه دهد، با امتناع وی مواجه شد و سپس زیر متن استعفانامه، خطاب به مجتبی خدادادی، مدیرکل حوزه ریاست سازمان نوشت: رسیدگی به استعفای ایشان از اختیارات هیات مدیره است، هرچند درخواست‌های اینجانب برای ادامه همکاری موثر واقع نشد، ولی به هر حال رسیدگی به استعفا با هیات مدیره است.
کد خبر: ۱۸۲۷۰۹

متن کوتاه استعفای کاشانی سه‌شنبه شب برای رئیس و اعضای هیات مدیره باشگاه ارسال شد. علی سعیدلو، رئیس هیات مدیره پرسپولیس که در حاشیه جلسه دیروز هیات دولت می‌کوشید اوضاع پرسپولیس را آرام و استعفای کاشانی را کمرنگ نشان دهد، به خبرنگار ایسنا گفت: بحث استعفای کاشانی در هیات مدیره پرسپولیس مطرح نشده و وی باید استعفایش را به هیات مدیره ارائه کند که هنوز این اتفاق نیفتاده است. این باشگاه در بهترین شرایط به سر می‌برد.

اما آنچه مسلم است آخرین استعفای کاشانی کاملا جدی است و هر چند حسن بیادی، یار و همکار همیشگی او سعی دارد با رایزنی‌ها زمینه بازگشت کاشانی را فراهم کند، ولی مدیران باید به دنبال جایگزین قدرتمندی برای او باشند. با فرض نتیجه نگرفتن احتمالی بیادی در بازگرداندن کاشانی، بحث کناره‌گیری احتمالی او از هیات مدیره نیز کاملا جدی خواهد شد و در وهله نخست سازمان تربیت بدنی باید 2 گزینه را برای ترمیم هیات مدیره و جایگزینی بیادی و کاشانی معرفی، سپس هیات مدیره ترمیم شده، مدیرعامل جدید را انتخاب و معرفی کند.

چنین شرایطی فرصت مناسبی را برای بازارگرمی برخی چهره‌ها فراهم آورده است. هر چند گفته می‌شد روابط خوب محمد دادکان (رئیس اسبق فدراسیون فوتبال و بازیکن 3 دهه پیش پرسپولیس) با داوود احمدی‌نژاد (برادر رئیس‌جمهور) زمینه انتصاب دادکان به عنوان مدیر عامل جدید پرسپولیس را فراهم می‌کند، ولی دیروز یکی از نزدیکان دادکان در گفتگو با فارس، این موضوع را تکذیب کرد. ضمن این‌که محمد آخوندی، سخنگوی سازمان تربیت‌بدنی هم خبر مذاکره با دادکان را فاقد صحت خواند.

آخوندی گفت: در حالی که کاشانی عنوان کرده تنها مشکل علی آبادی این بود که چرا او روی کاغذ سربرگ‌دار استعفایش را ننوشته، چنین نیست بلکه رئیس سازمان تربیت بدنی بر ماندن او اصرار دارد.

آخوندی ادامه می‌دهد: حرکت و سازماندهی خاصی از طرف برخی عوامل در درون باشگاه پرسپولیس، یک خبرگزاری مشخص و یکی دو رسانه دیگر برای انتشار اخبار دروغ و بر هم زدن جو باشگاه آغاز شده است.

به هر حال آنچه مشخص است، این باشگاه پرطرفدار با معضل بدهی چند میلیارد تومانی باقیمانده از فعالیت‌ مدیران پیشین خود روبه‌روست. ضمن این‌که حضور قدرتمند در لیگ قهرمانان آسیا، قدرت مالی فراوانی در فصل نقل و انتقالات طلب می‌کند و در نهایت این مشکلات مالی زمینه استعفای مدیرعامل شده است و کاملا بعید به نظر می‌رسد، سازمان تربیت‌بدنی امکان پاسخگویی مثبت به این مطالبات دنباله‌دار را داشته باشد.

آخوندی می‌گوید: ما نمی‌توانیم پول مردم را خرج یک باشگاه کنیم، چون کل بودجه سازمان تربیت‌بدنی به 50 میلیارد تومان نمی‌رسد و این رقم متعلق به 50 فدراسیون و هیات‌های ورزشی استان‌هاست، بنابر این چگونه می‌توانیم 10‌میلیارد تومان به پرسپولیس کمک کنیم. ما طی یکسال و نیم اخیر 4، 5 میلیارد تومان به استقلال و پرسپولیس کمک کرده‌ایم. درضمن این  دو  باشگاه کمک‌هایی نیز از اسپانسرها و شهرداری دریافت کرده‌اند که ما از آنها خبر نداریم و گزارشی درباره چگونگی هزینه آنها به سازمان ارائه نشده است.

کاشانی:‌قراردادهایتان را تمدید کنید

بیشتر بازیکنان پرسپولیس در 2 روز گذشته در تماس با کاشانی، خواهان حضور مجدد وی در باشگاه شدند.

به گزارش سایت فوتبال ایران، تعدادی از بازیکنان پرسپولیس از جمله کعبی، نیکبخت، خلیلی،‌ بادامکی، نوری و نصرتی در صحبت با کاشانی علت استعفای او را جویا و خواستار بازگشت وی به پرسپولیس شدند. کاشانی هم در گفتگو با بازیکنان، از تک‌تک آنها خواست قراردادهایشان را با پرسپولیس تمدید کنند تا تیم بیش از این لطمه نبیند.

از میان این نفرات، محسن خلیلی، اولین بازیکنی بود که گفت: اگر کاشانی استعفا دهد دیگر در پرسپولیس نخواهم ماند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها