گزارش جام جم از پلیس آگاهی تهران

باندهای تبهکار یکی پس از دیگری زمینگیر شدند

گروه حوادث: رئیس پلیس آگاهی تهران روز گذشته از متلاشی شدن چند گروه تبهکار خبر داد و عنوان کرد پلیس آگاهی برنامه‌های ویژه‌ای را برای مقابله جدی با سارقان آغاز کرده است. به گزارش «جام‌جم»، سرهنگ عباسعلی محمدیان، رئیس پلیس آگاهی تهران روز گذشته در جمع خبرنگاران گفت: پلیس آگاهی خدمت بهینه و مطلوب را به عنوان یکی از مولفه‌های مهم در دستور کار خود قرار داده است و از روز شنبه 7 اردیبهشت شهروندان تهرانی می‌توانند برای انجام امور مربوط به انگشت‌نگاری و دریافت عدم سوءپیشینه به دفاتر پلیس + 10 مراجعه کنند و با توجه به هماهنگی‌های انجام شده، 48 دفتر آماده ارائه خدمت به شهروندان تهرانی است.
کد خبر: ۱۷۰۵۵۰

 فیوج‌های مجرم گرفتار شدند

سرهنگ محمدیان در ادامه از متلاشی شدن چند نفر از مجرمان طایفه فیوج خبر داد و گفت: 3 عضو این باند در 3 ماه آخر سال گذشته با خودروهای زانتیا و پژو 405 نقره‌ای و پژو 206 نوک مدادی، با کمین در اطراف بانک‌ها و شناسایی افرادی که پول دریافت کرده بودند، به تعقیب مشتریان بانک‌ها می‌پرداختند و با معرفی خود به عنوان مامور و با استفاده از بی‌سیم قلابی و ایجاد رعب و وحشت، اموال مردم را سرقت کرده، متواری می‌شدند.

رئیس پلیس آگاهی تهران افزود: با چهره‌نگاری از این مجرمان، ابتدا 2 نفر از آنها دستگیر شدند و در ادامه عضو سوم این باند در آخرین روز فروردین ماه امسال شناسایی و در محله فردیس کرج دستگیر شد.

متهم دستگیر شده مصطفی نام دارد که پیش از این نیز در 3 مرحله به اتهام جعل عنوان و سرقت تحت پوشش مامور دستگیر و در زندان تحمل کیفر کرده است و 2 عضو دیگر باند نیز از افراد خطرناکی هستند که یکی از آنها در یکی از سرقت‌هایش، 120 میلیون تومان از یک شهروند سرقت کرده بود.

محمدیان افزود: بازپرس شعبه ششم دادسرای جنایی دستور چاپ تصویر متهمان را صادر کرده است و با توجه به اعتراف متهمان تاکنون 20 نفر از مالباختگان، آنها را شناسایی کرده‌اند و شهروندانی که اموالشان به این شیوه سرقت شده است، می‌توانند با مراجعه به شعبه 5 پلیس آگاهی تهران بزرگ، متهمان را شناسایی کنند.

دستگیری اعضای باند مسافربرهای قلا‌بی‌

4 سارق زورگیر که به بهانه حمل مسافر، سرقت می‌کردند، دستگیر شدند.

محمدیان در ادامه با اشاره به این پرونده گفت: اعضای این باند با استفاده از خودروی پیکان سفید، قرمز، آبی و کرم در جنوب و جنوب شرق تهران با سوار کردن مسافر و حمله به مسافران، اموال آنها را سرقت می‌کردند که پس از چندین فقره شکایت، ماموران کلانتری 131 شهرری با ظنین شدن به 2 سرنشین یک دستگاه خودرو، آنها را دستگیر و به کلانتری منتقل کردند که در این هنگام یک مالباخته این مجرمان را شناسایی و عنوان کرد آنها دقایقی پیش اموال او را به بهانه مسافرکشی سرقت کرده‌اند.

سرهنگ محمدیان افزود: با تحویل دو متهم به پلیس آگاهی، آنها به همدستی با 3 نفر دیگر در سرقت‌ها اعتراف کردند که بلافاصله 2 عضو دیگر این باند دستگیر شدند و تلاش برای دستگیری دیگر متهم پرونده ادامه دارد.

وی افزود: با توجه به گسترده بودن سرقت اعضای این باند، قاضی پرونده با صدور دستور قضایی مبنی بر چاپ تصویر متهمان بدون پوشاندن چهره، از مردم خواست در صورتی که علیه متهمان شکایت دارند، به پایگاه نهم پلیس آگاهی در شهرری مراجعه و یا با شماره تلفن 55904040 تماس برقرار کنند.

سارقان خطرناک‌

سرهنگ محمدیان در ادامه از دستگیری 8 عضو یک باند خطرناک خبر داد و گفت: اعضای این باند با استفاده از 4 دستگاه نیسان با شناسایی کارگاه‌ها و ساختمان‌های نیمه‌کاره در خارج از تهران، ساعت 4 تا 6 بامداد با ورود به این کارگاه‌ها، به سوی سرایدارها و نگهبان‌ها حمله‌ور شده و آنها را مجروح می‌کردند و سپس با سرقت لوازم، از محل متواری می‌شدند.

با ارائه چندین فقره شکایت در حالی که جستجوی کارآگاهان اداره 17 پلیس آگاهی در این ارتباط ادامه داشت، در یک مرحله یکی از واحدهای گشت انتظامی این مجرمان را پس از سرقت مشاهده و با تعقیب و تیراندازی، سارقان با استفاده از شگردهای مختلف متواری شده بودند.

سرهنگ محمدیان افزود: ماموران با بررسی فیلم‌های دوربین مدار بسته نصب شده در برخی از این کارگاه‌ها، موفق شدند با مراجعه به بانک اطلاعات مجرمین، 8 عضو این باند را در استان‌های غربی کشور دستگیر کنند که با توقیف 4 دستگاه خودرو و اعتراف سارقان به  150 فقره سرقت، 4 خریدار اموال مسروقه نیز دستگیر شدند و در حال حاضر از نحوه سرقت متهمان، فیلم تهیه شده است.

رئیس پلیس آگاهی با هشدار به صاحبان کارگاه‌ها از آنان درخواست کرد برای پیشگیری از سرقت، از تجهیزات ایمنی از جمله دوربین استفاده کنند.

کیف قاپی با خودروی پدر

رئیس پلیس آگاهی تهران در ادامه با اشاره به دستگیری یک جوان 18 ساله، گفت: این متهم پس از در اختیار گرفتن خودروی پژو 405 پدرش با عزیمت به شمال تهران و به بهانه پرسیدن آدرس از خانم‌‌ها، کیف آنها را سرقت می‌کرد که با شکایت‌های مردمی در این ارتباط، ماموران کلانتری 112 ابوسعید، با مشاهده این خودرو که با پلاک جعلی در شهر تردد می‌کرد، راننده آن را دستگیر کردند که تاکنون 5 نفر از مالباختگان، این متهم را شناسایی کرده‌اند. سرهنگ محمدیان با هشدار به خانواده‌ها، از آنها درخواست کرد مراقب فرزندان خود باشند و رفت و آمدهای آنها را کنترل کنند تا شاهد بروز حوادث اینچنینی نباشیم.

دستگیری کیف‌قاپ آدم‌خوار

رئیس پلیس پایتخت در ادامه به دستگیری کیف‌قاپ حرفه‌ای و سابقه‌دار باند موسوم به <آدم‌خوارها> خبر داد و گفت: این مجرم سابقه‌دار هنگام سرقت کیف از داخل یک خودرو که در پشت چراغ قرمز متوقف شده بود، بلافاصله به اتفاق همدستش از سوی ماموران تجسس کلانتری 104 دستگیر و کیف مالباخته حاوی 30 میلیون تومان به وی تحویل شده است.

سرهنگ محمدیان افزود: این متهم در پرونده قبلی به 3 سال زندان محکوم شده بود.

وی افزود: هنگام دستگیری متهم یک عدد تخم‌‌مرغ از جیب وی کشف شد که معلوم شد وی با استفاده از تخم‌مرغ و کثیف کردن لباس شهروندان، اقدام به سرقت از آنها می‌کرده است.

سرهنگ محمدیان افزود: با توجه به دستور قاضی قطبی در ستاد رسیدگی به جرایم خاص مبنی بر چاپ تصویر متهم بدون پوشاندن چهره، از مردم درخواست می‌کنیم در صورت شکایت از متهم به اداره 18 پلیس آگاهی مراجعه کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها