کیانو ریوز: او نقش اصلی «سلاطین خیابان» را بازی کرده که هفته قبل با موفقیت صدرنشین جدول هفتگی بین‌المللی سینماهای جهان شد. کیانو ریوز که دوم سپتامبر 1964 در بیروت لبنان به دنیا آمد، یکی از تحسین‌برانگیزترین بازیگران 2 دهه اخیر سینماست. هم منتقدان و هم تماشاگران سینما او و بازی‌هایش را دوست دارند. استعداد خوبی در بازیگری دارد و در انتخاب نقش‌های خود دقیق و سختگیر است. نام کوچک ریوز در هاوایی به معنی وزش باد سرد در کوهستان است.
کد خبر: ۱۷۰۴۶۰
پدرش زئولوژیست بود و او بعد از جدایی والدینش همراه مادر و خواهر کوچکترش راهی نیویورک و سپس تورنتو شد. ناپدری‌اش کارگردان فیلم بود. رابطه کیانو و پدرش از همان دوران کودکی قطع شد. در نوجوانی دوست داشت وارد کارهای پزشکی شود و بعد به ورزش هاکی روی یخ علاقه‌ پیدا کرد. بعدها به مدرسه درام رفت و در سن 18 سالگی تصمیم گرفت بازیگر شود. پس از حضور در چند نمایش صحنه‌ای و مجموعه تلویزیونی، در فیلم سینمایی «خون جوانی» (1986)‌ نقش مکمل را به عهده گرفت.

این فیلم در کانادا فیلمبرداری شد. بعد از این فیلم بود که ریوز راهی هالیوود شد و درام سیاه و نوجوانانه «بر لبه رودخانه» (1986)‌ را بازی کرد که مورد توجه منتقدان قرار گرفت، اما اولین موفقیت عمومی او با حضور در «بیل و تد» (1989)‌ رقم خورد. فیلم به صورت یک پدیده عمومی درآمد و تماشاگران سینما تا سال‌ها کاراکتر سینمایی و هویت واقعی ریوز را با یکدیگر قاطی می‌کردند. بازی در فیلم‌های «آیداهوی خصوصی من» (1991)‌، «دراکولای برام استوکر» (1992)‌ و «هیاهوی بسیار برای هیچ» (1993)‌ وجهه تازه‌ای به ریوز در بین منتقدین سینمایی داد.

سال 1994 سال بزرگی برای ریوز بود. در این سال درام اکشن پربیننده «سرعت» ظاهر شد و همین یک فیلم کافی بود تا او تبدیل به یک ستاره بزرگ شود. اما ریوز مغرور نشد و همچنان به بازی در فیلم‌ها و نقش‌های غیر متعارف ادامه داد. او حتی در قسمت دوم این فیلم هم بازی نکرد. حضور در «ماتریکس» (1999)‌ موفقیت بزرگ دیگر این بازیگر بود او در قسمت‌های دوم و سوم این فیلم هم ظاهر شد. مایکل من او را برای فیلم «حذف» (1995)‌ انتخاب کرد. اما او از فیلمنامه راضی نبود و می‌گفت نقشش به اندازه‌ آل‌پاچینو و رابرت دنیرو مهم نیست. این نقش به وال کیلمر رسید. ریوز بعدها گفت از این که در این فیلم بازی نکرد پشیمان است. با آن که چپ دست است، گیتار را با دست راست می‌نوازد. می‌گوید خواهرش بهترین دوستش است و در رفت و آمدهای پر سر و صدای هالیوودی حضور ندارد.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها