طلای المپیک ، هدف دختر ایرانی

خبرگزاری ABC news در گزارش اخیر خود از تمرینات تیم ملی تکواندو بانوان، "سارا خوش‌جمال فکری"، ملی‌پوش المپیکی ایران را یک مبارز واقعی دانست که طلای المپیک را هدف قرار داده است.
کد خبر: ۱۶۴۵۰۹

در گزارش این خبرگزاری آمده است: او [سارا خوش جمال فکری] یک فایتر واقعی ایرانی است که با جدیت و قدرت، برغلبه بر حریف خود تمرکز کرده است. تابستان امسال، وی از کشور خود ایران و شهر تهران به صحنه رفیع المپیک سفر خواهد کرد.

به گزارش ایسنا ، خوش‌جمال فکری به ABC news گفت: «من بسیار سخت تمرین کرده‌ام و یک مربی بی‌نظیر دارم. اکنون برای مسابقات المپیک آماده می‌شوم.... .من بسیار خوشحالم.»

پس از اینکه خوش جمال در مسابقات آسیایی کسب سهمیه المپیک در ویتنام با غلبه بر حریفان کلاس بالای جهانی در گروه خود، توانست سهمیه حضور در بازی‌های المپیک 2008 را کسب کند، وی به یک قهرمان مشهور ملی بدل شد. با در نظر گرفتن شئونات یک جامعه مسلمان، خوش‌جمال در مسابقات خود از روسری استفاده می‌کند. او در فرصت‌های محدودی که در اختیار داشته است، قابلیت و جاه‌طلبی بالای خود را نشان داده است.

خوش‌جمال اولین بانوی ورزشکار ایرانی است که موفق به کسب سهمیه مستقیم المپیک شده است.

در بخش دیگری از این گزارش آمده است: یکی از کارکنان فدراسیون تکواندوی ایران می‌گوید: سارا به الگویی برای دختران جوان ایرانی بدل شده است. او اولین بانوی ورزشکار ایرانی است که توانست سهمیه المپیک را کسب کند و پیش از وی نماینده ایران در مسابقات تیراندازی با تپانچه از طریق wild card سهمیه لازم را دریافت کرده بود. (سهمیه تیم‌هایی که بدون حضور در رقابت‌های انتخابی به برخی از ورزشکاران تعلق می‌گیرد.)

سارا خوش‌جمال فکری می‌گوید: «من خوشحالم ولی مضطربم. وظیفه بزرگی برعهده من است و همه ایران چشم به من دوخته‌اند. من با تمام وجود به کسب مدال طلای المپیک می‌اندیشم. می‌دانم که این موضوع برای سایر دختران ایرانی مهم است اما برای من نیز اهمیت دارد. سخت تمرین می‌کنم و امیدوارم بتوانم از عهده آن برآیم. مدال المپیک مردم کشورم را خوشحال خواهم کرد.»

تکواندو در ایران معروفیت فزاینده‌ای داشته است و حدود 120 هزار بانوی ایرانی به تکواندو می‌پردازند. تکواندو جزء معدود رشته‌های ورزشی ایران است که خانم‌ها در مسابقات بین‌المللی در آن به رقابت با حریفان می‌پردازند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها