پدافند آهنین ایران

رژیم صهیونیستی بامداد شنبه (۵ آبان) شبه‌حمله‌ای به ایران را به نمایش گذاشت که به سد دفاعی پدافند کشورمان خورد و خنثی و از آثار آن کاسته شد. این حمله در شرایطی رخ داد که صهیونیست‌ها از مدت‌ها پیش و در واکنش به عملیات وعده صادق‌۲، درباره حمله به ایران هشدارهایی داده بودند اما آنچه در عمل رخ داد، بسیار کمتر از ادعاها و هشدارهای قبلی بود.
رژیم صهیونیستی بامداد شنبه (۵ آبان) شبه‌حمله‌ای به ایران را به نمایش گذاشت که به سد دفاعی پدافند کشورمان خورد و خنثی و از آثار آن کاسته شد. این حمله در شرایطی رخ داد که صهیونیست‌ها از مدت‌ها پیش و در واکنش به عملیات وعده صادق‌۲، درباره حمله به ایران هشدارهایی داده بودند اما آنچه در عمل رخ داد، بسیار کمتر از ادعاها و هشدارهای قبلی بود.
کد خبر: ۱۴۷۸۸۷۴
 
رژیم صهیونیستی بالاخره در اقدامی مذبوحانه تلاش کرد به چند منطقه نظامی حمله کند که با واکنش خیره‌کننده پدافند ایران روبه‌رو شد. نتیجه حمله بامداد شنبه که رسانه‌های غربی چند روز برای آن، آتش تهیه می‌ریختند و خود اسرائیلی‌ها مدعی‌‌ هستند که در مجموع با۱۴۰هواپیمای نظامی واحتمالا چندین پهپاد وریز پرنده انجام شده،خساراتی محدود داشت.پدافند ایران هم ساعتی پس از اعلام پایان حمله صهیونیست‌ها،اعلام کردکه رژیم جعلی اسرائیل بامداد روز شنبه، نقاطی از مراکز نظامی در استان‌های تهران، خوزستان و ایلام را مورد هجوم قرار داد که ضمن رهگیری و مقابله موفق توسط سامانه یکپارچه پدافند هوایی کشور، آسیب‌ محدودی به برخی از نقاط وارد شده است. بیانیه تکمیلی ارتش ازشهادت ۴ نفر ازپرسنل جان برکف پدافند درحین عملیات پدافندی خبر داد. به گزارش روابط عمومی ارتش  سرگرد سجاد منصوری، سرگرد حسین  جهان‌دیده، استوار مهدی نقوی و استوار شاهرخی‌فر شهدای تجاوز رژیم صهیونیستی است. 
   
اقتدار پدافندی زیر چتر شهادت
این نکته قابل تأمل است که اقتدار پدافندی ایران که هم در صحنه عمل در آسمان تهران ثبت شد، به‌عنوان جلوه‌‎ای از سطح بالای هوشیاری و آمادگی نیروهای مسلح کشورمان می‌تواند در قالب پاسخ مشروع ایران به تجاوز اسرائیل در وعده صادق‌۳ تداوم یابد. پایبندی نیروهای مسلح کشورمان به حفظ تمامیت ارضی کشور، بامداد شنبه با شهادت ۴ نیروی پدافند هوایی ارتش، همراه بود. در همین باره، حسین جهان‌دیده برادر شهید حمزه جهان‌دیده که در تجاوز رژیم‌صهیونیستی به منطقه نظامی ماهشهر به فیض شهادت نائل آمد در گفت‌وگویی،رژیم جنایتکار صهیونیستی وتمام دشمنان را موردخطاب قرار داد و گفت:«ما اگر جان، مال و همه چیزمان را هم از دست بدهیم اما دست از پشتیبانی رهبر وآرمان‌هایمان نخواهیم کشید.» جهان‌دیده افزود: «گرچه در بعد عاطفی از اتفاق پیش آمده در ناراحتی و سوگ به سر می‌بریم اما بسیار خوشحال و خرسندیم که همین شهید شفیع ما خواهد بود ان‌شاءا...خداوند این شهادت را از ما بپذیرد». وی با بیان این‌که برادرم اخیرا از احتمال شهادت خود خبر می‌داد، اظهار کرد: «برادرم در ماه‌های اخیر چندمرتبه به من اعلام کردکه منتظر باش که به زودی به‌عنوان برادر شهید خطاب خواهی شد». 
نکته مهم در این باره، آگاهی نیروهای مسلح کشورمان از اقدام صهیونیست‌ها بود که در نوع خود نشان می‌دهد تل‌آویو جرات حمله ناگهانی را نداشته است. قبل از شروع این اقدام نظامی، آنچنان که روزنامه اسرائیلی جروزالم پست از قول سه‌منبع آگاه گزارش داده است اسرائیلی‌ها از طریق چند واسطه به ایران این پیام را داده بودند و مشخص کرده که به چه اهدافی حمله خواهند کرد. به گفته این منابع، پیام اسرائیل با هدف محدود کردن حملات متقابل اسرائیل و ایران و جلوگیری از تشدید بیشتر تنش بوده است. بنابر روایت جروزالم پست، منابع ادعایی به این روزنامه گفته‌اند که پیام اسرائیل از طریق چند واسطه ثالث به ایرانیان منتقل شده است. این در حالی است که ایران بنابر اذعان رسانه‌های غربی، در عملیات وعده صادق ۲، بدون اطلاع قبلی به اهداف از پیش تعیین شده خود حمله کرده بود که همین عامل، میزان خسارات صهیونیست‌ها را چند برابر کرد. 
   
سکوت صهیونیستی و برائت آمریکایی
تنها مقام رسمی از بین صهیونیست‌ها که تا لحظه تنظیم گزارش درباره این اقدام تجاوزکارانه اسرائیل اظهار نظر کرده، دانیل هاگاری، سخنگوی ارتش متجاوز رژیم صهیونیستی است که بدون اشاره به شکست فاحش این عملیات، ژست تهدید گرفت و اعلام کرد که هرگونه تشدید تنش از سوی ایران، اسرائیل را مجبور به واکنش خواهد کرد. کارشناسان معتقدند محدود کردن سطح واکنش مقامات رژیم اشغالگر قدس هم از باب واهمه‌ای است که از تحریک ایران به پاسخ شدیدتر دارند‌؛ پاسخی که می‌تواند، هم در سطح موشکی و هم زمینی، فرآیند حذف اسرائیل از روی نقشه را تسریع کند. البته این سکوت خبری می‌تواند ناشی از ناامیدی از عدم تأثیرگذاری مطلوب عملیات باشد چنان که دفتر نخست‌وزیر رژیم ‌صهیونیستی تا لحظه تنظیم این گزارش از اظهار نظر در این خصوص خودداری کرده است.اما به جای صهیونیست‌ها آن‌طور که الجزیره گزارش داده، بعد از هاگاری یک مقام بلندپایه آمریکایی درباره حمله حرف زد، البته به طور ناشناس و بر برائت کشورش از همدستی در عملیات اسرائیلی‌ها تاکید کرد تا نیروهای آمریکایی از عواقب پاسخ ایران در امان بمانند. این مقام آمریکایی با تاکید بر این‌که پاسخ اسرائیل به ایران به پایان رسیده  از تهران خواست پاسخی به این حمله ندهد یا اقدامی منجر‌ به تشدید اوضاع نکند. وی تصریح کرد که این باید پایان تبادل حملات مستقیم بین اسرائیل و ایران باشد، بدون این‌که به ددمنشی و تجاوزات چند سال گذشته اسرائیل علیه منافع و اتباع ایران اشاره‌ای داشته باشد.این مقام آمریکایی از آمادگی کشورش برای دفاع از اسرائیل هم گفت که البته چیز تازه‌ای نیست و پیشتر هم این آمادگی مانع از اقدام به دو عملیات موشکی ایران علیه اسرائیل نشده بود. 
   
وزارت خارجه: حق دفاع محفوظ است 
وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران با انتشار بیانیه‌ای اقدام تجاوزکارانه رژیم‌صهیونیستی علیه چند مرکز نظامی در ایران را به‌عنوان نقض آشکار حقوق بین‌الملل و منشور سازمان ملل متحد خواند و به ویژه اصل منع تهدید یا توسل به زور علیه تمامیت سرزمینی و حاکمیت ملی کشورها را محکوم کرد. در این بیانیه با تاکید بر این‌که بی‌تردید استمرار اشغالگری، اقدامات غیرقانونی و جنایات رژیم‌صهیونیستی در منطقه، به ویژه نسل‌کشی مردم فلسطین و تجاوزگری علیه لبنان در سایه حمایت همه‌جانبه تسلیحاتی و سیاسی آمریکا و کشورهای غربی عامل اصلی تنش و ناامنی در منطقه است، تصریح شده است: جمهوری اسلامی ایران با ابتنای بر حق ذاتی دفاع مشروع، خود را محق و موظف به دفاع در برابر اعمال تجاوزکارانه خارجی می‌داند.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها