حزباوی را از السد کنار گذاشتند چون ملیت قطری را نپذیرفت

پیراهن ایران فروشی نیست!

به وقت انـتقام

روی کاغذ و آنجا که احساسات بر حقیقت غلبه می‌کندمعمولا درمسابقات فوتبال،برتر از قطری‌ها بوده‌ایم؛یعنی حریف خیلی خطرناکی برای ما نبوده‌اند وحقیقتا مثل بازی با ژاپن،کره‌جنوبی،عربستان و...خیلی نگران آنها نبوده‌ایم؛اما سربزنگاه...! آخ ازاین بزنگاه.مثل این‌می‌ماندکه درجهان مدام مدال‌طلابگیری امایک طلای‌المپیک نداشته باشی.
کد خبر: ۱۴۷۷۲۵۸
نویسنده ​​​​​​​مرتضی رضایی - گروه ورزش
 
قطر در چند بزنگاه یقه ایران را بدجور گرفته و داغ سنگینی روی دل فوتبالی‌ها گذاشته است. در همه ۲۵ بازی و مصاف دو تیم با هم، درست که ایران ۱۴ بازی را برده اما مگر کسی بازی مقدماتی جام جهانی ۱۹۹۸ در ورزشگاه جاسم بن حمد را فراموش می‌کند. اصلا کار برای ایران را همین قطر سخت کرد. اگر شکست ۲ بر صفر مقابل این تیم نبود سرنوشت ایران برای صعود به جام‌جهانی به پلی آف و بازی با استرالیا و البته آن حماسه نمی‌افتاد.در آن بازی محمد مایلی‌کهن سرمربی ایران بود و کمتر کسی باور می‌کرد که تیم پرستاره ایران مقابل قطر بازنده باشد!بزنگاه بعدی همین سال قبل رقم خورد؛ در جام ملت‌های آسیا. آنجا که ایران مقابل قطر باخت تا شانس رسیدن به فینال جام ملت‌ها را از دست بدهد. باورش سخت بود اما این اتفاق افتاد و معز علی آب پاکی را روی است قلعه‌نویی و شاگردانش ریخت تا قطر که ازسال ۱۳۸۸ حتی در بازی‌های دوستانه هم موفق به شکست ایران نشده بود، نتیجه یک بازی مهم را از چنگ ملی‌پوشان ما در بیاورد و در خانه قهرمان آسیا شود.تقریبا ۹ ماه از آن اتفاق گذشته است و این بار در مقدماتی جام‌جهانی ایران و قطر باید مقابل هم قرار بگیرند. شاید این مسابقه اهمیت آن دو شکست را نداشته باشد اما بچه‌های ایران اگر می‌خواهند بدون دردسر، بدون اما و اگر و بدون کشیده شدن صعود به روزهای آخر راهی جام‌جهانی شوند باید امتیاز همه این بازی‌ها را جمع کنند، هر چند ۴۸ تیمی شدن جام‌جهانی شرایط صعود تیم‌های برتر هر قاره را راحت کرده است اما دست‌کم گرفتن و فرو رفتن در خواب خرگوشی شاید بلایی سرمان بیاورد که گرفتن تک امتیاز از ازبکستان(در بازی قبل) برای‌مان دستاورد باشد.

درخواست سرمربی قطر از شاگردانش
سرمربی اسپانیایی تیم‌ملی فوتبال قطر از شاگردانش خواست در دیدار با ایران با تمرکز بسیار بالا به‌ویژه در خط دفاعی به میدان بروند. تیم‌ملی فوتبال قطر در یکی از حساس‌ترین بازی هفته چهارم انتخابی جام جهانی به مصاف تیم‌ملی ایران خواهد رفت. این بازی در حالی برگزار می‌شود که ایران در سه بازی قبلی خود هفت امتیاز کسب کرده و قطر چهار امتیازی است و به همین دلیل سه امتیاز این بازی برای هر دو تیم بسیار مهم است. به نوشته روزنامه الوطن، پیروزی مقابل قرقیزستان باعث شده که بازیکنان قطر از روحیه بسیار خوبی برخوردار باشند.مارکس لوپس، سرمربی اسپانیایی تیم‌ملی فوتبال قطر، قبل از این بازی در صحبت‌های طولانی که با بازیکنان داشت، به آنها گفت پیروزی در دیدار برابر ایران بسیار مهم است؛ چرا که ایران از شانس‌های اصلی صعود به دور بعد است. لوپس از بازیکنان به‌ویژه مدافعانش خواست با نهایت تمرکز در این بازی به میدان بروند و از ابتدا تا پایان بازی با نهایت تلاش و جنگندگی ظاهر شوند و بسیار هوشیار و با احتیاط بازی کنند. روزنامه الوطن در ادامه نوشت تیم‌ملی فوتبال قطر در این بازی هیچ مصدوم و محرومی ندارد و لوپس با تیمی کامل و البته باانگیزه و روحیه بالا به مصاف ایران می‌رود.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها