خاطرات کاغذی

زبر و زرنگ

«زبر و زرنگ» ماجرای گنجشک کوچولوی است که در لانه لک‌لک زندگی می‌کرد و به همین جهت این همسایه بی‌آزار بهترین دوست او شده بود؛ آن‌ها مرتبا نظرات خود را در مورد چالش‌های روزمره پرندگان و ماجراجویی‌های متعدد حیوانات جنگل رد‌وبدل می‌کردند.
کد خبر: ۱۴۷۶۲۴۷
نویسنده مریم فلاح

تقریبا در هر قسمت، گنجشک با گونه‌های مختلف پرنده‌ها از جمله زاغ و کبوتر و در کنار آن حیواناتی مانند موش، خرگوش، شبگرد، خرس و مرغ‌آتش آشنا می‌شد که این موضوع باعث شده بود به بهانه تماشای ماجرا‌های گنجشک، دانش مخاطبان کودک نسبت به پرندگان لهستانی بیشتر شود. یکی از ماجرا‌ها از این قرار بود که در فصل مهاجرت لک‌لک‌ها به مناطق گرمسیر، لک‌لکی بود که قصد نداشت از پدرش پرواز را یاد بگیرد و با این‌که تقریبا بالغ شده بود همچنان انتظار داشت غذایش را والدینش تهیه کنند. گنجشک زبر و زرنگ سعی داشت لک‌لک بی‌میل را به پرواز درآورد. او در مورد غذا‌های لذیذ آفریقایی برای او می‌گفت و این‌که بسیار اشتها‌آورتر هستند از گیاهان یخ زده که تنها مورد در منوی لک‌لک در طول زمستان سخت لهستان خواهد بود. نتیجه این‌که لک‌لک تصمیم گرفت برای یاد گرفتن پرواز تلاش بیشتری کند.

«زبر و زرنگ» (با عنوان اصلی: Przygód kilka wróbla Ćwirka) و (عنوان انگلیسی: A Few Adventures of Sparrow Tweet) محصول سال‌های ۱۹۸۹-۱۹۸۳ استودیو Se-ma-for کشور لهستان بود. مارک نژمان و اسلاومیر گرابوفسکی مسئولیت فیلمنامه و ایرنئوس چزنی و آندری پیلیچفسکی به‌طور مشترک کارگردانی آن را برعهده داشتند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها