خاطرات کاغذی

پارک جنگلی

خاطرات کاغذی

ماجرا‌های کاپیتان مروارید

کاپیتان مروارید، دزد دریایی ترسو، احمق، حریص و در عین‌حال دوست‌داشتنی بود. اگر چه ادعای شجاعت داشت، اما مرتبا خدمه ناسازگارش را به زحمت می‌انداخت.
کد خبر: ۱۴۷۶۶۴۷
نویسنده مریم فلاح

با این‌که دزد دریایی بود و مهم‌ترین آرزویش یافتن گنج، اما به جهت بی‌فکر بودنش به‌ندرت دیده می‌شد که موفق به دزدی شود. کاپیتان در کنار همدم جوان و وفادارش «تام» در مواجهه با دشمن اصلی‌اش «جیک» ماجرا‌ها داشت. به‌جرات می‌توان گفت که اگر این جوانک نبود، کاپیتان امیدی به زنده ماندن نداشت. تام باهوش‌ترین خدمه کشتی بود و تنها کسی که می‌توانست درست کشتی را هدایت کند، گرچه کاپیتان هرگز به آن اعتراف نمی‌کرد، اما ملوان‌ها متوجه بودند که بدون تام نمی‌توانند کار کنند. توانایی تام در نقشه کشیدن تنها چیزی بود که مانع از شکست کامل کاپیتان به‌عنوان یک دزد دریایی می‌شد، رقیب و دشمن سرسخت و هولناک کاپیتان هم دزد دریایی بود به نام جیک که به‌نظر می‌رسید گنج زیادی دارد و همین طمع کاپیتان مروارید را برمی‌انگیخت.

ماجرا‌های کاپیتان مروارید، (با عنوان اصلی: The Adventures of Captain Pugwash) محصول سال‌های ۱۹۹۸–۲۰۰۱ انگلیس به کارگردانی گوردون موری به سفارش BBC تولید شد. 

ماجرا‌های کاپیتان مروارید با عنوان اصلی ماجرا‌های کاپیتان پاگواش، یک دزد دریایی خیالی بود که ابتدا در مجموعه‌ای از کمیک‌استریپ‌ها، کتاب‌ها و برنامه‌های تلویزیونی کودکان بریتانیایی که توسط جان رایان ساخته شدند، ظاهر شد. (در کتاب مرتبط با جان رایان، کاپیتان پوگواش، دریاسالاری معرفی شده بود که اجداد قرون وسطایی داشت، او اولین ارباب دریا‌ها بود، اما از آب وحشت داشت!) اقتباس اصلی سریال تلویزیونی کاپیتان پاگواش از سال ۱۹۵۷ تا ۱۹۶۶ به طول انجامید و کاملا سیاه و سفید بود. یک بازسازی رنگی از آن طی سال‌های ۱۹۷۴ تا ۱۹۷۵ انجام شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها