رئیس ساترا در شبکه تهران:

نمایشگاه سوم، پرشورتر از پیش کلید می‌خورد

«سعید مقیسه» رئیس سازمان تنظیم مقررات و صوت و تصویر فراگیر در فضای مجازی (ساترا) صبح امروز دوشنبه ۲۶ شهریور با حضور در شبکه تهران در خصوص برگزاری نمایشگاه «رصتا» به ارائه توضیحاتی پرداخت و گفت: نمایشگاه «رصتا» در سومین دوره‌ خود پرشور‌تر از دوره‌های قبلی در حال برگزاری است.
«سعید مقیسه» رئیس سازمان تنظیم مقررات و صوت و تصویر فراگیر در فضای مجازی (ساترا) صبح امروز دوشنبه ۲۶ شهریور با حضور در شبکه تهران در خصوص برگزاری نمایشگاه «رصتا» به ارائه توضیحاتی پرداخت و گفت: نمایشگاه «رصتا» در سومین دوره‌ خود پرشور‌تر از دوره‌های قبلی در حال برگزاری است.
کد خبر: ۱۴۷۲۹۲۲

به گزارش جام جم آنلاین از ستاد خبری سومین نمایشگاه ملی رسانه‌های صوت و تصویر فراگیر (رصتا)،  مجموعا ۱۶۴ غرفه در این دوره حضور دارند که متشکل از ۱۲۴ رسانه دارای مجوز از ساترا و مابقی از نهادها و شرکت‌های مختلف دیگر است. بازدید از این نمایشگاه از ساعت ۱۰ صبح تا ۶ عصر برای فعالان صنعت و مخاطبان این عرصه برقرار شده است و برنامه‌های مرتبطی برای شرکت‌کنندگان و سکوداران، بازدیدکنندگان شامل نشست‌های تخصصی تدارک دیده شده‌ است. برخی از این نشست‌ها برای سکوداران و برخی برای مردم در جهت آموزش و انتقال تجربه و هم‌افزایی و آموزش سواد رسانه‌ای و مجازی و تالار هوش مصنوعی خواهد بود‌. در این خصوص ۱۰ مورد از شرکت‌های برگزیده در این زمینه انتخاب شدند تا هم در جهت مشورت دهی به سکوداران فضای مجازی، هم برای افرادی که قصد دارند در این رشته فعالیت کنند و هم برای مردم و بازدید‌کنندگان فعالیت کنند. ۳ کارگروه همزمان طراحی شده است که در هرکدام یک ابزارهای تولید محتوا از طریق هوش مصنوعی آموزش داده می‌شود.
وی درخصوص دیگر بخش‌های نمایشگاه «رصتا» افزود:  ما هر روز ساعت ۲ به استثنای فردا، در دو نوبت یعنی ساعات ۱۰ و ۱۴ نمایش ویژه خواهیم داشت که این نمایش‌های ویژه شامل مواردی مانند رئالیتی‌شو و انیمشیشن و مستند است.

مقیسه افزود: برای مردم در پایتخت یک اعتبار خریدی هم در نظر گرفته شده است که با هر کارت ملی امکان دریافت ۳۰۰ هزارتومان اعتبار وجود دارد که با همین مبلغ از محصولات نمایشگاه بهره بگیرد.

وی درخصوص هدف‌‌گذاری نمایشگاه «رصتا» بیان کرد: هدف مهم نمایشگاه، هم‌افزایی و انتقال تجربه و ایجاد مشارکت بین فعالان صنعت و مردم است، بسیاری از مردم با یک یا دو سکوها آشنا هستند که این امکان آشنایی بیشتر در رصتا مهیاست ضمن آن که فضای مجازی برای تمامی استان‌ها در خصوص نمایشگاه فعال است و تفاوتی در این زمینه وجود ندارد. یکی دیگر از اهداف ارتباط میان مردم و مسئولان دعوت شده در این نمایشگاه است.

رئیس ساترا درباره امکان همکاری میان نمایشگاه و افراد خلاق و دارای ایده گفت: بانک اطلاعات ایده‌یابی در نمایشگاه برقرار است و هرکس ایده‌ای داشته باشد در آنجا به نام خودش ثبت خواهد شد و آموزش خواهد دید که چگونه ایده خود را به کار تبدیل کند که مشاوران کسب‌و‌کار در این خصوص به او یاری می‌رسانند که چگونه کسب‌و‌کار خود را راه‌اندازی کند.

او درمورد بخش آموزشی نمایشگاه رصتا، خاطرنشان کرد: علاوه بر نشست‌ها و تالار هوش مصنوعی، میزهای ارائه مشورت به شکل خصوصی توسط مسئولان و متخصصان در این رویداد آماده خدمات‌رسانی است.

وی درخصوص موارد مورد سنجش و داوری در جشنواره روز پایانی نمایشگاه افزود: این جشنواره در ابعاد مختلفی برگزار می‌شود. برای مثال بهترین سکو در زمینه رعایت رده‌بنی سنی را موردتوجه قرار می‌دهیم چون یکی از حقوق خانواده‌ها این است آگاه باشند از اینکه اثری که می‌بینند مناسب چه رده سنی است و در این زمینه‌، سامانه‌ گزارش تخلف برای تمامی سکوها، موظف‌ است که در صورت مخالفت مراجعه‌کننده، این بستر را برای ثبت تخلف توسط مراجعه کننده مهیا کند و در این خصوص هر سکو، مورد داوری قرار خواهد گرفت.

وی در بخش پایانی گفت‌و‌گو از عموم مردم برای حضور در سومین نمایشگاه «رصتا» دعوت کرد در این رویداد حضور پیدا کنند.

سومین نمایشگاه ملی رسانه‌های صوت و تصویر فراگیر ایران (رصتا) از ۲۶ تا ۲۹ شهریور ماه ۱۴۰۳ در محل مصلای امام خمینی(ره) تهران برگزار می‌شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها