پرسپولیس و فولاد، دیدار جذاب و احساسی هفته سوم

ملاقات با یحیی

یکی از سخت‌ترین کارها در زندگی، قرار گرفتن و تقابل با تمام آن چیزهایی است که یک عمر با همان موارد شناخته می‌شدیم. برای یحیی گل‌محمدی این گزاره در حال حاضر بیش از همه صدق می‌کند.
کد خبر: ۱۴۷۰۸۴۲
نویسنده حسین خلیلی - گروه ورزش
 
او در چند سال اخیر و در قامت سرمربی سرخ‌ها به تمام افتخارات فوتبال باشگاهی در ایران رسید؛ قهرمانی در لیگ برتر، جام حذفی، سوپرجام و رسیدن به فینال لیگ قهرمانان آسیا. اتفاقات نیم فصل گذشته دست به دست هم داد تا یحیی بعد از حدود چهار سال حضور روی نیمکت پرسپولیس، از جمع سرخ‌های پایتخت جدا شود. او در فصل نقل و انتقالات تابستانی به عنوان سرمربی فولاد خوزستان انتخاب شد تا جدایی‌اش از فوتبال ایران بیشتر از یک نیم فصل نشود. اما یحیی تصور نمی‌کرد به این زودی‌ مقابل تیم سابق و محبوبش قرار گیرد. بعد از انجام قرعه‌کشی لیگ برتر، مشخص شد فولاد در هفته سوم باید مهمان پرسپولیس باشد. پرسپولیس که این فصل به دلیل مشکلات ورزشگاه آزادی قادر به بازی در این ورزشگاه نیست، در هفته سوم باید در قزوین از فولاد پذیرایی کند. 
سرخ‌ها در حالی مقابل سرمربی سابق خود قرار می‌گیرند که این چند هفته اخیر درگیر کلی حواشی بوده‌اند. طرفداران پرسپولیس به هیچ وجه از عملکرد مدیریت تیم در فصل نقل و انتقالات رضایت ندارند. با این‌که خبرها از ابقای رضا درویش در پست مدیرعاملی این باشگاه حکایت دارد، اما هواداران در فضای مجازی اصلا دل خوشی از او ندارند. عدم موفقیت درویش در جذب ستاره‌هایی همچون یحیی عطیه‌ و علی قلی‌زاده نقش مهمی در این نارضایتی دارد. با تمام این شرایط و اوصاف حالا پرسپولیس با هدایت گاریدو و در حالی که هنوز بردی به دست نیاورده، به مصاف تیمی می‌رود که هنوز گل نخورده است. 
در دیگر بازی مهم این هفته، استقلال تهران به اهواز رفته تا مقابل تیم هم‌نام خوزستانی خود قرار گیرد. از آنجا که کلا فوتبال ایران نمی‌تواند به دور از حاشیه باشد، برگزاری این بازی نیز با جنجال همراه شد که به محل برگزاری این بازی مربوط بود. در واقع فولاد حاضر نبود برای دومین بار در فصل جاری استادیوم اختصاصی خود یعنی فولاد آره‌نا را در اختیار استقلال خوزستان قرار دهد. با این وجود و طبق اعلام امیرحسین روشنک، مسئول برگزاری مسابقات لیگ برتر، دیدار دو تیم استقلال خوزستان و استقلال قرار است طبق برنامه قبلی در این ورزشگاه برگزار شود تا هواداران دو تیم امکان حضور در ورزشگاه را داشته باشند.تیم خوزستانی در دو هفته نخست و با داشتن میودراگ بوژوویچ روی نیمکت خود هنوز نتوانسته به بردی برسد و با تحمل یک شکست و کسب یک تساوی، یک امتیازی است. در مقابل استقلال با جواد نکونام پس از کسب برد در مسابقه اول، در بازی دوم توانست به لطف پنالتی‌های گرفته شده توسط VAR به تساوی برابر ملوان برسد تا چهار امتیاز از شش امتیاز دو هفته اول را دشت کند. حالا جواد نکونام و شاگردانش به خوبی می‌دانند برای استقبال از فیفادی با آرامش خاطر، نیاز مبرمی به سه امتیاز این دیدار خارج از خانه خواهند داشت. 

۰۷
آخرین باری که استقلال خوزستان موفق به کسب امتیاز مقابل حریف تهرانی شد به حدود ۷ سال پیش بازمی‌گردد که شاگردان عبدا... ویسی به تساوی بدون گل برابر تیم تحت هدایت علیرضا منصوریان در تهران رسیدند و آخرین برد آبی‌های جنوب هم باز زمان حضور منصوریان در استقلال بوده که تیم خوزستانی با نتیجه ۲ بر یک پیروز شده است. 

۲۴

تقابل جواد نکونام با استقلال خوزستان را می‌توان بیست و پنجمین باری دانست که این سرمربی مقابل یک مربی خارجی قرار می‌گیرد. آمار می‌گوید که عملکرد او در ۲۴ بازی قبلی چندان هم تعریفی ندارد. او در ۲۴ مصاف قبلی ۸ برد، ۱۰ مساوی و ۶ باخت در کارنامه دارد. 

۴۰

بازی جمعه پرسپولیس و فولاد از یک جنبه در نوع خودش جالب است. این رویارویی شماره ۴۱ پرسپولیس با مربیانی است که سابقه هدایت این تیم را داشته‌اند.در۴۰ بازی قبلی،پرسپولیس۲۰بار برنده شده،۱۱ بار شکست خورده و ۹ بازی هم به تساوی رسیده است. 

۱۴
یحیی روز جمعه برای پانزدهمین بار به عنوان سرمربی یک تیم دیگر مقابل پرسپولیس قرار می‌گیرد. گل‌محمدی پیش از حضور در پرسپولیس، ۱۴ بار و با هدایت تیم‌های ذوب‌آهن، تراکتور، نفت تهران و پدیده (شهرخودرو) رو‌در‌روی پرسپولیس قرار گرفت که حاصل آن دو تساوی، ۵ پیروزی و ۷ شکست بوده است.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها