تراکتور و پرسپولیس در حساس‌ترین بازی هفته دوم لیگ‌برتر به مصاف هم می‌روند

رد کلاسیکو

در یک دهه گذشته و صعود تراکتور به لیگ‌برتر، بازی‌های این تیم همواره جذاب و حساس بوده است. اما بدون شک رودررویی تراکتور و پرسپولیس یکی از جذاب‌ترین بازی هر فصل لیگ برتر فوتبال ایران به حساب می‌آید. اما بازی‌های این فصل دو تیم به طور کل با تمام سال‌های گذشته متفاوت است.
کد خبر: ۱۴۶۹۹۷۸
نویسنده ​​​​​​​حسین خلیلی - گروه ورزش
 
رد کلاسیکو
مهم‌ترین عامل این مسأله اتفاقاتی است که در فصل نقل و انتقالات تابستانی بین دو تیم افتاد. کوچ عجیب و غریب سه ستاره پرسپولیس به تراکتور یعنی مهدی ترابی، علیرضا بیرانوند و دانیال اسماعیلی‌فر مهم‌ترین خبر حاشیه‌ای و جنجالی این فصل نقل و انتقالات بود. البته تبعات این مسأله هنوز پایان نیافته و همه فوتبالی‌ها منتظر رای شکایت پرسپولیس از بیرانوند هستند. از سوی دیگر، بعد از رفتن اوسمار از پرسپولیس زمزمه حضور اسکوچیچ دراین تیم شنیده شد که رنگ واقعیت به خودش نگرفت. چند هفته بعد اسکوچیچ هدایت تراکتور را بر عهده گرفت تا بعد از چند سال بار دیگر به فوتبال ایران برگردد. حالا با تمام این حواشی و اتفاقات، دو تیم امروز در تبریز به مصاف هم می‌روند. کمتر کسی تصور می‌کرد که رویارویی پرسپولیسی‌های سال گذشته با تیم سابق‌شان به این زودی‌ اتفاق بیفتد. تراکتور با تیم جدید و تقویت شده‌اش دنبال طلسم‌شکنی مقابل پرسپولیس در تبریز است و از آن طرف قرمزها بعد از تساوی در هفته نخست اصلا دوست ندارند با کادر و بازیکنان جدیدش بار دیگر امتیاز از دست بدهد. 

اسکوچیچ: هواداران ورزشگاه را به دیگ جوشان تبدیل کنند
در شرایطی که گاریدو روز گذشته به نشست خبری بازی تیمش مقابل تراکتور نرسید، اسکوچیچ به سوالات مختلف خبرنگاران پاسخ داد؛ از نرفتنش به پرسپولیس گرفته تا حساسیت بازی به دلیل حضور ستاره‌های سابق این تیم. در ادامه به مهم‌ترین بخش صحبت‌های او نگاهی می‌اندازیم: 

موضوع دلجویی تاج و مسئولان فدراسیون واقعا برای من اهمیت ندارد.به کاری که درتیم ملی کردم و نتایجی که آنجا رقم زدم، افتخار می‌کنم. این‌که مابقی ماجرا چطور پیش رفت، برای من خالی ازاهمیت است. این‌که چطور آن نتایج را رقم زدم، برای من جای افتخار دارد،چون من هیچ توصیه‌پذیری درتیم ملی نداشتم وازهیچ کسی وهیچ فشاری که روی من بود،تاثیری نگرفتم‌وتمام موضوعاتی که اتفاق افتاد و نتایجی که رقم زدم و کارنامه‌ای که از خودم به جا گذاشتم، افتخار می‌کنم.

مطمئنا بازیکنان برای این بازی احساسی خواهند شد و برایشان به لحاظ احساسی بازی سنگینی می‌شود، اما مطمئنم این بازیکنان بسیار حرفه‌ای هستند و الان که اینجا هستند با تمام توان‌شان برای باشگاه تراکتور کار می‌کنند. 

همان‌طور که گفتم، پرسپولیس تیم بسیار قابل احترامی است و درست می‌گویید، با من هم تماس گرفتند و صحبت کردند ولی به هر دلیلی که اینجا قابل عنوان نخواهد بود، از پذیرش این پیشنهاد امتناع کردم. 

همان‌طور که گفتم این‌که قبلا چه نتایجی اتفاق افتاده و چه رکوردهایی به جا مانده و تراکتور برده یا باخته برای من مهم نیست، چون تیم جدیدی آمده و ما شرایط و بازی جدیدی در پیش داریم و تمرکزمان روی شرایط جدید است. فقط امیدوارم که در این بازی هواداران با انرژی خوب‌شان کنار ما باشند و همه دست به دست هم بدهیم. امیدوارم استادیوم را مثل همیشه با شور و هیجان‌شان به یک دیگ جوشان تبدیل کنند. 

۸
دراگان اسکوچیچ امروز برای نهمین بار به عنوان سرمربی مقابل پرسپولیس قرارمی‌گیرد.این سرمربی کروات که تا قبل از تراکتور، هدایت تیم‌های ملوان، فولاد و صنعت نفت را هم در لیگ برتر درکارنامه داشته جمعا ۸ مرتبه برابر پرسپولیس قرار گرفته و آمار ۲ برد و ۶ شکست را از خودش به جا گذاشته است. 

۱۶
تراکتور و پرسپولیس تاکنون ۱۶ مرتبه در رقابت‌های لیگ برتر در شهر تبریز به مصاف هم رفته‌اند که در این ۱۶ بازی پرسپولیس ۷ بار موفق به پیروزی شده، ۳ بازی با نتیجه تساوی تمام شده ودر۶مسابقه تراکتور توانسته درخانه‌اش بر پرسپولیس غلبه کند. ضمن این‌که در دوئل‌های این دو تیم در تبریز جمعا ۳۵ گل به ثمررسیده که سهم تراکتور ۱۸ گل و سهم پرسپولیس ۱۷ گل بوده است. 

۴
پرسپولیس در ۴ فصل اخیر رقابت‌های لیگ برتر و در تقابل‌هایی که با تراکتور در تبریز داشته به چیزی جز پیروزی نرسیده و حالا امیدوار است که در رویارویی فردای خود با این تیم بازهم به برتری دست پیدا کند و به اصطلاح در خانه این تیم، گلات برد را به ارمغان بیاورد.  آخرین باخت پرسپولیس در تبریز به ۵ سال پیش برمی‌گردد که با یک گل بازی را باختند. 

۷
درجمع بازیکنان فعلی تراکتور، ۷ بازیکن سابقه پوشیدن پیراهن پرسپولیس را در کارنامه خود دارند و اتفاقا با این تیم موفق به قهرمانی در لیگ برتر هم شده‌اند. جدا از سه ضلعی بیرانوند، ترابی و اسماعیلی‌فر، شجاع خلیل‌زاده، مهدی عبدی، محمد نادری و مهدی شیری دیگر پرسپولیسی‌های تراکتور هستند.

۶
نبردگاریدو واسکوچیچ، ششمین رویارویی تراکتوروپرسپولیس باسرمربیان تمام خارجی درتاریخ لیگ برتراست.در۵ رویارویی قبلی، تراکتور ۲ بار برنده شده (تونی و دنیزلی)، سهم پرسپولیس هم ۲ برد بوده (برانکو و اوسمار) و یک تقابل هم برنده‌ای نداشت. روند این رویارویی‌ها اما بسیار عجیب و منظم است: برد تراکتور، برد پرسپولیس، مساوی، برد تراکتور، برد پرسپولیس و حالا این بازی، مساوی می‌‎شود؟ 

۸
پرسپولیس و تراکتور درتاریخ فوتبال ایران تاکنون ۵۵ بار مقابل هم قرار گرفته‌اند که آمار از برتری مطلق قرمزهای تهرانی حکایت می‌کند. پرسپولیس در این تعداد بازی توانسته ۲۸ برد به دست بیاورد و در مقابل فقط ۱۱بارمقابل تیم تبریزی شکست خورده است. ۱۶ بازی آنها هم با تساوی تمام شده است. در این تعداد بازی، پرسپولیس۷۸گل به تراکتورزده ودرمقابل ۴۴ گل دریافت کرده است. 


newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها