حماس چگونه دست صهیونیست‌ها را خواند؟

نفی مذاکره زیر آتش

نقشه مشترک آمریکا و رژیم اشغالگر قدس درمذاکرات آتش‌بس بارصدهوشمندانه حماس مواجه شده وشکست خورده است. اصلی‌ترین هدف واشنگتن و تل‌آویو قرار دادن حماس در موضع ضعف میدانی(درمیدان جنگ)ومتعاقبا امتیازگیری در مذاکرات است. بیانیه اخیر صادر شده توسط حماس، ذکاوت این جنبش در شناخت نقشه راه میدانی و فرامتنی آمریکا و صهیونیست‌هاست.
کد خبر: ۱۴۶۸۶۷۴
 
بیانیه‌ای که نقشه دشمن را بر هم زد
درحالی که همزمان با تشدید تجاوزات وحشیانه صهیونیست‌ها علیه نوار غزه، اخباری درباره مذاکرات جدید برای بحث درباره آتش بس و تبادل اسرا منتشر شده است، جنبش حماس فلسطین شب گذشته با صدور بیانیه‌ای، از میانجی‌گران خواست تا طرحی را که به این جنبش ارائه داده بودند، اجرا کرده و رژیم اشغالگر را هم ملزم به اجرای آن کنند‌. حماس با اشاره به صدور بیانیه سه‌جانبه اخیر درباره مذاکرات آتش‌بس غزه توسط مصر، قطر و آمریکا تاکید کرده است‌: «ما دوره‌های زیادی از مذاکرات را پشت سر گذاشته‌ایم و هر اندازه که نرمش و مثبت‌اندیشی نیاز بود، برای تحقق اهداف و منافع ملت خود و جلوگیری از ریخته شدن خون آنها و توقف نسل‌کشی علیه ملت ما، ازخود نشان دادیم؛ به گونه‌ای که راه برای انجام معامله تبادل اسرا، امدادرسانی به مردم ما، بازگشت آوارگان به مناطق خود و بازسازی ویرانی‌های ناشی از تجاوزات دشمن در غزه باز شود.»
 
تنها راه آتش‌بس
حماس در حقیقت تاکید کرده که مذاکره زیرآتش معنایی نداردورژیم اشغالگر قدس و آمریکا برای دستیابی به آتش‌بس دائمی باید به سلسله بایسته‌هایی تن دهند.دربیانیه حماس آمده است که با توجه به تداوم و تشدید جنایات اشغالگران علیه مردم فلسطین از جمله کشتار شنیع در مدرسه التابعین و به دلیل دغدغه و مسئولیت ما دربرابر ملت فلسطین ومنافع آنها،حماس از میانجی‌گران می‌خواهد تا با توجه به اعلامیه جو بایدن و قطعنامه شورای امنیت،پیشنهادی را که در تاریخ دوم جولای به ماارائه داده بودند و مورد موافقت ما قرار گرفت‌، اجرا کرده و رژیم اشغالگر راهم ملزم به اجرای آن کنند؛به جای این‌که به سمت دورجدید مذاکرات یا پیشنهادهای جدید حرکت کنند که فقط پوششی برای تجاوزات اشغالگران است وزمان بیشتری به آنها برای ادامه جنگ و نسل‌کشی علیه ملت فلسطین می‌دهد. آنچه مسلم است این‌که بحران‌های جاری علیه آمریکا و رژیم اشغالگر قدس،دست آنها رادرمذاکرات خالی ساخته و حماس نیز این موضوع را دریافته است. 
 
بیانیه جبهه مردمی فلسطین 
جبهه مردمی برای آزادی فلسطین در واکنش به تحرکات آمریکا و بیانیه مشترکی که این کشور با قطر و مصر درباره از سرگیری مذاکرات آتش‌بس غزه در دوحه طی چند روز آینده صادر کرده بود، اعلام کرده است ادعاهای آمریکا درباره تلاش برای ملزم کردن اسرائیل به توافق آتش‌بس، چیزی جز مانور وفریبکاری جدید دولت آمریکا برای سرپوش گذاشتن بر جنایت‌های رژیم اشغالگر و ادامه جنگ و نسل‌کشی علیه مردم فلسطین نیست.به ویژه در سایه اتهامات وقیحانه و دروغین علیه ملت و مقاومت فلسطین و تداوم حمایت نظامی مستقیم واشنگتن از صهیونیست‌ها. دشمن به دنبال استفاده ازمذاکرات به عنوان ابزاری برای پوشش بر جنایات خود و ادامه جنگ نسل‌کشی علیه ملت فلسطین است. مقاومت پیش ازاین به همه ابتکارات میانجی‌ها پاسخ مثبت داده بود تا موجب توقف جنایات و کشتارهای اشغالگران علیه ملت فلسطین شود.
 
لزوم توقف جنایات صهیونیست‌ها 
توقف کامل جنایات اشغالگران علیه مردم فلسطین، پیش از انجام هر مذاکره‌ای پیش شرط برقراری آتش‌بس است که رژیم اشغالگر از آن به عنوان پوششی برای کشتارها استفاده می‌کند. در شرایطی که جنایات وحشیانه صهیونیست‌ها علیه مردم غزه در اردوگاه‌های آوارگان، مدارس، چادرهاوبیمارستان‌ها ادامه دارد،رفتن به سمت مذاکره جدید بی‌معناست. بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم اشغالگر قدس به شدت با روند آتش‌بس در غزه مخالف است و دراین میان آمریکا مانوری را باادعای تلاش برای ملزم کردن اسرائیل به توافق آتش‌بس، راه انداخته است. بنابراین در سایه این شرایط، باز کردن باب مذاکرات جدید یا حتی بحث درباره شروط جدید یا قدیمی جنایتکاران صهیونیست، کاملا مردود و ممنوع است.
 
حمدان حرف آخر را زد 
اسامه حمدان، از رهبران ارشد جنبش حماس نیز طی سخنانی درباره تحولات اخیر مربوط به نبرد با دشمن صهیونیستی و صحبت‌ها درباره از سرگیری مذاکرات در سایه تشدید جنایت‌های این رژیم، اعلام کرده است که نبرد طوفان‌الاقصی حقیقت مواضع طرف‌های مختلف را روشن کرد و نشان داد همه شعارهایی که دولت آمریکا و کشورهای غربی سر می‌دادند، فقط در راستای خدمت به اهداف سیاسی خودشان است و زمانی که بحث ملت‌های ما در میان باشد، این شعارها معنایی ندارد.برهمین اساس، انسجام در محور مقاومت و هماهنگی درتقابل بادشمن اشغالگر به گونه‌ای است که دوستداران مقاومت راخشنودودشمنان را نگران می‌کندونشان می‌دهد همه در محور مقاومت، فارغ از عرصه‌ها و فاصله جغرافیایی، می‌توانند با یکدیگر هماهنگ عمل کنند.انتخاب یحیی السنوار، صریح‌ترین پیام را به دشمن صهیونیستی و آمریکا مخابره کرده است.به ندرت اتفاق می‌افتد رئیس جنبش حماس به اتفاق آرا انتخاب شود، اما این اتفاق درباره انتخاب یحیی السنوار رخ دادواین پیامی قوی است، مبنی براین‌که حماس باوجود تحمل مصیبت بزرگ ترورشهید هنیه، قوی‌تر و مستحکم‌تر از پیش به مسیر خود ادامه می‌دهد.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها