دور آتی مذاکرات آتش‌ بس غزه روز پنجشنبه در قطر

منابع آگاه گفتند دور بعدی مذاکرات آتش‌ بس میان حماس و رژیم صهیونیستی روز پنجشنبه در قطر برگزار می‌شود.
کد خبر: ۱۴۶۸۷۵۷

به گزارش جام جم آنلاین، منابعی به تلویزیون عربی گفتند دور بعدی مذاکرات آتش‌ بس غزه و توافق تبادل اسرا میان حماس و رژیم صهیونیستی روز پنجشنبه در دوحه قطر انجام می‌شود.

پیش از این جنبش حماس از میانجیگران در مصر و قطر خواسته بود به جای اینکه به سمت دور جدید مذاکرات یا پیشنهادهای جدید که تنها پوششی برای تجاوزات اشغالگران است و زمان بیشتری به آنها برای ادامه جنگ نسل کشی علیه ملت فلسطین می‌دهد، حرکت کنند، پیشنهادی که در تاریخ ۲ ژوئیه به طرف فلسطینی ارائه داده بودند و مورد موافقت حماس قرار گرفت را با توجه به اعلامیه جو بایدن و قطعنامه شورای امنیت اجرا کرده و رژیم اشغالگر را هم ملزم به اجرای آن کنند.

سه کشور مصر، قطر و آمریکا اعلام کرده بودند که از رژیم صهیونیستی و حماس خواسته‌اند تا در تاریخ ۱۵ اوت مذاکرات را در دوحه یا قاهره از سر بگیرند تا اختلاف‌های باقی مانده حل و فصل شود.

در همین حال روزنانه وال استریت ژورنال در گزارشی نوشت، «یحیی السنوار» رئیس دفتر سیاسی حماس توقف عملیات نظامی رژیم صهیونیستی در نوار غزه را به عنوان پیش‌شرط شرکت جنبش حماس در مذاکرات روز پنجشنبه اعلام کرده است. حماس قبلا اعلام کرده بود هرگز در این مذاکرات شرکت نمی‌کند.

با این وجود، وال استریت ژورنال بعید دانست که تل‌آویو این شرط را بپذیرد زیرا به دنبال اعمال فشار بر حماس است تا اهداف ادعایی خود از حمله از جمله «نابودی» قابلیت نظامی و اداری حماس را محقق کند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها