بازی تکراری آمریکا برای وانمود کردن وجود شکاف میان واشنگتن و تل‌آویو

جنایت با نقاب صلح‌طلبی

آمریکایی‌ها که از ابتدای جنگ غزه مدعی وجود اختلاف میان جو بایدن و بنیامین نتانیاهو هستند پس از ترور شهید اسماعیل هنیه توسط اسرائیل بر دست و پا زدن‌های خود برای جدا کردن حساب‌شان از جنایات صهیونیست‌ها افزوده‌اند.
کد خبر: ۱۴۶۷۶۱۲
نویسنده محمد علیزاده - گروه بین‌الملل
 
دور جدید جنایات رژیم صهیونیستی در ترور رهبران مقاومت، بلافاصله بعد از سفر نتانیاهو به واشنگتن انجام شد و پس از بازگشت نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی از آمریکا، این رژیم گستاخانه‌تر از قبل به جنایت در کشورهای مختلف مشغول شد؛ موضوعی که به روشنی نشان می‌دهد نتانیاهو قطعا در سفر به آمریکا مجوزها و همراهی‌های لازم را برای این جنایات دریافت کرده است. 
حجم جنایات رژیم صهیونیستی آن‌قدر بالاست که آمریکایی‌ها ترجیح می‌دهند از افشای همدستی‌شان با تل‌آویو جلوگیری کنند و بر همین اساس در حال تبلیغات گسترده در این زمینه هستند که بایدن به‌شدت از اقدام اسرائیل در ترور اسماعیل هنیه انتقاد دارد. 
   
نقش‌آفرینی رسانه‌های آمریکایی
رسانه‌های آمریکایی با دادن آدرس‌های غلط نقش مهمی در بازی جدید آمریکا دارند. وبسایت خبری آکسیوس در همین زمینه به نقل از دو مقام آمریکایی که نام‌شان را اعلام نکرد، مدعی شد که جو بایدن روز پنجشنبه گذشته در یک گفت‌وگوی تلفنی خصوصی با بنیامین نتانیاهو که این وبسایت آن را سخت و قاطع توصیف کرده، آشکارا ناخرسندی خود از اقدامات نخست‌وزیر اسرائیل را ابراز کرده و به او گفته است که در جریان سفر دو هفته پیش نتانیاهو به واشنگتن این دو بر سر تضمین توافق آتش‌بس صحبت کرده‌اند اما نتانیاهو در مقابل، ترور را در تهران ادامه داد. یکی از این دو مقام آمریکایی به آکسیوس گفته است که جو بایدن به نتانیاهو گفت آمریکا این‌بار نیز برای شکست حمله جمهوری اسلامی به اسرائیل به این کشور کمک خواهد کرد، اما انتظار دارد که اسرائیل فورا به سوی توافق آتش‌بس حرکت کند و مجددا دست به اقداماتی نزند که به تشدید تنش در منطقه بینجامد.
به نوشته آکسیوس، بایدن به نتانیاهو هشدار داده که اگر او بار دیگر به تنهایی برای تشدید تنش دست به اقدامی بزند، نباید روی کمک آمریکا حساب کند.دفتر نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی هم در بیانیه‌ای اعلام کرد: «بنیامین نتانیاهو در گفت‌وگو با جو بایدن از حمایت آمریکا قدردانی کرد، اما در عین حال گفت که به‌عنوان نخست‌وزیر اسرائیل تنها براساس نیازهای امنیتی که خودش تشخیص دهد، عمل می‌کند.»
پایگاه آکسیوس گفت‌وگوی تلفنی بین بایدن و نتانیاهو را پرتنش توصیف کرده است.  طبق این گزارش، بایدن و مشاوران ارشد او به‌شدت درباره تبعات ترورهایی که اسرائیل در بیروت و تهران انجام داده، نگران هستند.
   
منشأ آدرس غلط آمریکا
ادعای آکسیوس در حالی مطرح‌شده که تحلیلگران معتقدند بعید است نتانیاهو در سفر اخیر به واشنگتن دولت بایدن را از مقاصد خود برای انجام این عملیات‌ها مطلع نکرده باشد. در۹ماهی که از جنگ غزه می‌گذرد،مقام‌های دولت آمریکا از طریق القای اختلاف با رژیم صهیونیستی در تلاش بوده‌اند تبعات حمایت‌های صددرصدی از تل‌آویو در این جنایات را کاهش دهند. یکی ازدلایل روشن چنین ادعاهایی فرار از فشار افکار عمومی است که درسطح جهان و داخل آمریکا علیه جنایات رژیم صهیونیستی ایجاد شده است. ماه‌هاست که در داخل آمریکا تجمعات گسترده در دانشگاه‌ها در اعتراض به حمایت واشنگتن از اسرائیل در جریان است و دموکرات‌ها نگران تاثیرگذاری این اعتراضات بر انتخابات ریاست‌جمهوری هستند. دموکرات‌ها به‌واسطه جنایاتی که همراه نتانیاهو در غزه مرتکب شده‌اند، حمایت مسلمانان و نوجوانان آمریکایی را از دست داده‌اند و این مسأله آنها را به وحشت انداخته است. بر همین اساس در حال ابراز بی‌اطلاعی در این خصوص هستند اما مشارکت اطلاعاتی آمریکا در این خصوص قابل انکار نیست.
   
تلاش برای کاهش فشارها از اسرائیل
رسانه‌های آمریکایی نه‌فقط در این مقطع وظیفه بی‌اطلاع نشان دادن آمریکا با هدف خارج کردن این کشور از فشار افکارعمومی را به‌عهده دارند بلکه به صورت موازی در تلاش هستند تا رژیم صهیونیستی را نیزازباتلاقی که گرفتار شده برهانند. درهمین زمینه می‌توان به گزارش‌های مشابه چند رسانه آمریکایی درباره منشأ عملیات تروریستی در تهران اشاره کرد. نیویورک‌تایمز و برخی دیگر از رسانه‌های غربی در گزارش‌هایی با ذکر جزئیات مدعی شده‌اند که ترور شهید هنیه از طریق جای‌گذاری بمب در محل اقامت او صورت گرفته است.  رسانه‌های غربی با طرح چنین ادعاهایی تلاش دارند ترور شهید هنیه را یک عملیات امنیتی معرفی کنند و از این طریق از شدت پاسخ جمهوری اسلامی ایران بکاهند. این در حالی است که سپاه پاسداران در بیانیه خود تاکید کرده این عملیات تروریستی با شلیک پرتابه کوتاه‌برد با سرجنگی حدود هفت کیلوگرمی،همراه با انفجار شدید،ازخارج محدوده استقراری اقامت مهمانان صورت‌گرفته است.با وجود پروپاگاندای سنگین رسانه‌های محور صهیونیسم یک مأمور اطلاعاتی فرانسوی هم روایت این رسانه‌ها را زیر سؤال برده و ماجرای بمب را غیرقابل‌باور دانسته است.

فرمانده سنتکام در منطقه
درحالی که آمریکایی‌ها از یکسو تلاش دارند مدعی اختلاف میان واشنگتن و اسرائیل شوند در بالاترین سطح به حمایت از جنایات رژیم صهیونیستی ادامه می‌دهند. درهمین زمینه مقامات آمریکایی از ورود مایکل کوریلا، فرمانده سنتکام به منطقه غرب آسیا با توجه به تحولات منطقه پس از ترور رهبر حماس وتشدید اوضاع علیه رژیم صهیونیستی خبر داده‌اند. با توجه به تهدید محور مقاومت این مقامات تأکید کرده‌اند که قرار است همان ائتلافی که درماه آوریل(فروردین‌ماه) علیه ایران شکل‌ گرفته بود؛ بار دیگر احیا شود؛ ائتلافی که البته نتوانست کاری از پیش ببرد. قرار است کوریلا در این سفر از اراضی اشغالی، کشورهای حاشیه خلیج‌فارس و اردن بازدید کند. دیدار و گفت‌وگوی او با مقامات اردنی از جمله مهم‌ترین بخش‌های این سفر عنوان شده است. پیش از این، در فروردین‌ماه امسال، رژیم صهیونیستی و متحدان او از آسمان اردن برای مقابله با سیل موشک‌ها و پهپادهای ایرانی استفاده کرده بودند.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها