بازی تکراری آمریکا برای وانمود کردن وجود شکاف میان واشنگتن و تل‌آویو

جنایت با نقاب صلح‌طلبی

اظهارات جنجالی پروفسور آمریکایی درباره توان نظامی اسرائیل در برابر محور مقاومت

جان مرشایمر از برجسته‌ترین کارشناسان سیاست خارجی، که به خاطر نظرات واقع‌گرایانه خود مشهور شده است، ابراز عقیده کرد که حزب‌الله لبنان پیشتر امتحان خود را پس داده و شکست دادنش دشوار برای اسرائیب است، زیرا این رژیم پس از ۱۰ ماه جنگ نتوانسته است حماس را شکست دهد.
کد خبر: ۱۴۶۷۷۰۹

به گزارش جام جم آنلاین، جان مرشایمر، پروفسور برجسته آمریکایی، که نامی از وی در فهرست «دشمنان اسرائیل» در ایالات متحده نیست، اما اخیراً با تحلیل «وضعیت داخلی رژیم صهیونیستی» توجه شمار زیادی از مخاطبان و دنبال کنندگانش را به خود جلب کرد.

دکتر میرشایمر گفته است: با وجود نبود راه‌حل‌های نظامی برای تهدید‌های خارجی، نابسامانی موجود در رژیم که تهدیدی برای بروز جنگ داخلی است و اعتماد شدید به حمایت آمریکا، مشکلاتش «غیر قابل حل شده و در حال بدتر شدن» است.

مرشایمر، که پژوهشگری برجسته در روابط بین‌الملل و اندیشمند لیبرال است و معمولاً از رژیم اسرائیل انتقاد نمی‌کند، اما جایگاه علمی او باعث شده سخنان او در حد وسیعی منتشر شود و محافل مدافعان حقوق فلسطین و محکوم‌کنندگان نسل کشی نیز بدان اقبال شدیدی نشان دهند.

این پروفسور آمریکایی گفته است: اگر اسرائیلی‌ها یا دیگران، (ایران را) موشک‌باران کنند «ایران همچنان باقی خواهد ماند» و حزب الله نیز پیش از این امتحان خود را پس داده و شکست دادنش دشوار است، زیرا اسرائیل پس از ۱۰ ماه حمله نظامی نتوانسته حماس را شکست دهد.

وی گفت: مشکلات ناشی از ویرانی غزه حل‌نشده باقی می‌ماند و این مشکل در مرز‌های آنهاست و ایران به سمت یک کشور هسته‌ای پیش می‌رود.

مرشایمر ​​گفت: مشکلات اسرائیل راه‌حلی ندارد و در حال افزایش است.

به نظر می‌رسد میزان انتقاد اندیشمندان، پژوهشگران و کارشناسان آمریکایی از رژیم اسرائیل و اشاره‌های‌شان به بحران‌های این رژیم، اخیراً به‌ویژه پس از ترور‌های اخیر به شکل بی‌سابقه‌ای افزایش یافته است که نشان می‌دهد بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم اسرائیل در واقع جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا را به بازی گرفته و گزارش‌های اخیر روزنامه واشنگتن پست نیز حاکی است بایدن در برابر ترفند‌ها و تاکتیک‌های نتانیاهو ضعیف به نظر می‌رسد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها