استفاده از ظرفیت هم‌افزایی ملی برای پیشرفت کشور
عضو هیات رییسه مجلس شورای اسلامی در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح کرد

استفاده از ظرفیت هم‌افزایی ملی برای پیشرفت کشور

در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح شد

غزه مساله‌ای جهانی

رهبر معظم انقلاب اسلامی به بحث مسئولیت جامعه جهانی و به ویژه کشور‌های اسلامی در قبال مساله غزه اشاره و تاکید کردند که اکنون شرایط در غزه از حوزه جهان عرب و اسلام فراتر رفته است و به یک چالش جدی جهانی بدل شده است.
رهبر معظم انقلاب اسلامی به بحث مسئولیت جامعه جهانی و به ویژه کشور‌های اسلامی در قبال مساله غزه اشاره و تاکید کردند که اکنون شرایط در غزه از حوزه جهان عرب و اسلام فراتر رفته است و به یک چالش جدی جهانی بدل شده است.
کد خبر: ۱۴۶۶۴۸۵
نویسنده حسن هانی‌زاده | کارشناس جهان عرب

بیانات مهم و تاریخی رهبر معظم انقلاب اسلامی در جریان مراسم تنفیذ حکم رئیس جمهور منتخب حاوی نکات مهمی است. بخشی از بیانات ایشان به شرایط دردناک غزه مربوط بود. با توجه به کشتاری که رژیم صهیونیستی در حدود ۱۰ ماه گذشته در غزه انجام داده و آمار شهدای غزه از ۳۹ هزار نفر نیز فراتر رفته است. این در حالی است که سکوت جامعه جهانی را در این خصوص شاهد هستیم. به همین دلیل می‌توان گفت شرایط برای منطقه و فلسطین اشغالی بحرانی‌تر شده است. 

‌رهبر معظم انقلاب فرمودند، فلسطین و غزه امروز یک مساله جهانی است و دنیا باید در مقابل این حادثه تصمیم جدی‌تری بگیرد. ایشان تاکید کردند که رژیم صهیونیستی یک دولت نیست در واقع یک باند جنایتکار، قاتل و تروریست است. افزون بر این رهبر انقلاب نشستن اعضای کنگره پای صحبت‌های نخست وزیر رژیم صهیونیستی را نیز یک ننگ بزرگ برای کنگره آمریکا دانستند.

به عبارت دیگر می‌توان گفت رفتار جانبدارانه کنگره آمریکا در جریان حضور بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی به عنوان جنایتکار جنگی در کنگره و تشویق‌های مکرر اعضای کنگره نیز نشان می‌دهد که آمریکا و غرب در کشتار مردم غزه شریک هستند و نمی‌توانند مانع ادامه نسل‌کشی در غزه شوند.

به این ترتیب رهبر معظم انقلاب اسلامی به خوبی به بحث مسئولیت جامعه جهانی و به ویژه کشور‌های اسلامی در قبال مساله غزه اشاره کردند و تاکید داشتند که اکنون شرایط در غزه از حوزه جهان عرب و اسلام فراتر رفته است و به یک چالش جدی جهانی بدل شده است. به عبارت دیگر رهبر معظم انقلاب با ارائه تحلیل دقیق و هوشمندانه و منصفانه از شرایط دردناک غزه و کشتار کودکان فلسطینی توسط ارتش رژیم صهیونیستی توجه جامعه جهانی را به مساله غزه جلب کردند و از کشور‌های جهان خواستند که مانع ادامه کشتار مردم مظلوم و بیگناه غزه شوند.

افزون بر این رهبر معظم انقلاب اسلامی به خیزش مردمی و تظاهرات گسترده مردم جهان به ویژه در المپیک پاریس علیه رژیم صهیونیستی نیز اشاره کردند و این اتفاق نشان می‌دهد که رژیم صهیونیستی به منفورترین رژیم در سطح افکار عمومی بدل شده است و جامعه جهانی باید به مسئولیت خود در خصوص جلوگیری از ادامه کشتار مردم غزه عمل کند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها