غزه مساله‌ای جهانی
در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح شد

غزه مساله‌ای جهانی

عضو هیات رییسه مجلس شورای اسلامی در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح کرد

استفاده از ظرفیت هم‌افزایی ملی برای پیشرفت کشور

این روز‌ها که انتخابات به بهترین وجه به پایان رسیده است، مردم و مسئولان باید از ظرفیت هم‌افزایی ملی که در کشور ایجاد شده برای عبور از مشکلات استفاده کنند.
این روز‌ها که انتخابات به بهترین وجه به پایان رسیده است، مردم و مسئولان باید از ظرفیت هم‌افزایی ملی که در کشور ایجاد شده برای عبور از مشکلات استفاده کنند.
کد خبر: ۱۴۶۶۴۸۷
نویسنده مجتبی یوسفی | عضو هیات رییسه مجلس شورای اسلامی

حضرت آقا در مراسم تنفیذ و اعطای حکم رئیس‌جمهور دولت چهاردهم نکاتی دقیق و راهبردی را مطرح کردند. ایشان به بحث سیر تاریخی استقلال و مردم سالاری دینی در کشورمان نیز پرداختند و خیلی دقیق به ظرفیت مردم سالاری دینی در کشورمان اشاره کردند که بیش از ده‌ها انتخابات مختلف در کشور برگزار شده است و مردم کارگزاران خود را انتخاب می‌کنند. 

این در حالی است که محمدرضا پهلوی یک استقلال به قول معروف نیم‌بند را نیز تاب نیاورد و از آمریکا و انگلیس خواست علیه مردم و دولت خود کودتا کند. این روزها، اما شاهد مردم سالاری دینی در کشور هستیم و لازم به یادآوری است که نظام جمهوری اسلامی با برگزاری انتخابات آغاز شد و چنین مسائلی نشان می‌دهد که مردم سالاری دینی اعتقاد واقعی نظام است.

رهبر انقلاب در بخشی دیگر از بیانات خود به نقش آفرینی مردم در انتخابات اشاره کردند. لازم به یادآوری است که انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری در کشورمان در فضای اندوهی برگزار شد که بعد از شهادت رئیس جمهور کشور را در بر گرفته بود. علاوه بر این دشمنان نیز تلاش می‌کردند با سیاه‌نمایی مانع حضور مردم در انتخابات شوند. اما برخلاف این رویکرد دشمنان مردم در پای صندوق‌های رای حضور پیدا کردند. حضرت آقا نیز در این خصوص به نکته مهمی اشاره کردند، زیرا این روز‌ها که انتخابات به بهترین وجه به پایان رسیده است، مردم و مسئولان باید از ظرفیت هم‌افزایی ملی که در کشور ایجاد شده برای عبور از مشکلات استفاده کنند.

مساله دیگری که رهبر انقلاب به آن اشاره کردند؛ اهمیت نگاه به درون و استفاده از ظرفیت‌های کشور است. حضرت آقا تاکید کردند که اهل مذاکره و گفتگو هستیم در این بین، اما ما دوستانی داریم که در شرایط سخت کشور برای جلوگیری از افزایش تحریم‌ها در کنار ما بودند در واقع امروز ما باید قدرشناس آن‌ها باشیم. البته رهبر انقلاب بر استفاده از ظرفیت برخی کشور‌ها نیز اشاره و تاکید کردند ما نباید در این خصوص شرطی عمل کنیم در واقع ما نباید حل مشکلات کشور را به یکسری گشایش‌ها گره بزنیم. 

نکته دیگری که رهبر انقلاب به آن اشاره فرمودند، اولویت‌ها در حل مشکلات کشور و مردم است. در واقع ایشان نگاه ویژه‌ای نسبت به فرهنگ و موضوعات اجتماعی دارند و همواره بر تلاش برای جلوگیری از آسیب‌های اجتماعی تاکید کرده‌اند. با این حال لازم به یادآوری است که ایشان در مراسم تنفیذ تاکید کردند که اولویت‌ها باید رعایت شود، چراکه امروز اولویت با مسائل اقتصادی است.

تلاش و کمک برای موفقیت رئیس‌جمهور نکته دیگری است که رهبر انقلاب در بیانات‌شان به آن تاکید کرده اند. در واقع با تعامل بین قوا باید همه برای موفقیت رئیس جمهور تلاش کنند. علاوه بر این حضرت آقا به تعامل بین مجلس و دولت نیز اشاره فرمودند. به عبارت دیگر رئیس جمهور باید نظرات و دغدغه‌های مجلس را برای معرفی اعضای کابینه در نظر بگیرد تا در روز‌های پیش‌رو شاهد تعامل سازنده مجلس و دولت باشیم.
شرایط بحرانی مردم غزه و کشتار آن‌ها از سوی رژیم صهیونیستی نیز مساله دیگری بود که رهبر انقلاب به آن اشاره کردند. در واقع این روز‌ها شاهد روسیاهی دموکراسی به شیوه غربی هستیم و کشتار و نسل‌کشی در غزه نشان می‌دهد، افرادی که ادعای حقوق بشر دارند به این شعار‌ها پایبند نیستند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها