رئیس رسانه‌ملی در رویداد «جهاد روایت بانوان» تأکید کرد

روایتگری زینب‌گونه؛ سرمشق بانوان راوی مقاومت

رئیس رسانه‌ملی ضمن بیان اهمیت موضوع روایتگری در جهاد تبیین و برشمردن مصادیق آن در تاریخ، به‌‌خصوص روایت زینب‌گونه واقعه عاشورا که موجب ماندگاری آن در طول قرون متمادی و تبدیل‌شدنش به سرمشقی برای بانوان راوی مقاومت در جهان و همه ملت‌های آزاده شده، اظهار کرد: روایت یعنی رسانه و رسانه یعنی تبیین برای رسیدن به هدف. امید است در رسانه‌ملی نیز هر روز بیش از گذشته، روایتگر رشادت‌ها، تلاش‌ها و سربلندی امت اسلامی، جریان مقاومت و مردم عزیزمان باشیم.
کد خبر: ۱۴۶۳۱۲۳
 
به گزارش روابط عمومی رسانه‌ملی، پیمان جبلی در رویداد «جهاد روایت بانوان» که در مرکز همایش‌های بین‌المللی صداوسیما برگزار شد، ضمن گرامیداشت روز مباهله و درس‌های فراوانی که باید از آن در راه حق، عدالت، پایبندی به ارزش‌ها و باورها بگیریم، از سازمان تبلیغات اسلامی‌ برای برپایی این همایش و عزم جزم‌ برگزارکنندگان جهت تقویت و سازماندهی روایتگری جهاد تبیین با بهره‌گیری از توان بانوان شاهد و حامی مقاومت قدردانی کرد.وی بااشاره به اهمیت موضوع روایتگری در جهاد تبیین گفت: روایت یعنی تاریخ، یعنی امتداد بخشیدن به رویداد و ماندنی و ابدی‌کردن رویدادها که بلیغ‌ترین و بالغ‌ترین شکلش در واقعه عاشورا عینیت یافته است. نفس واقعه عاشورا از یک صبح تا بعدازظهر اتفاق می‌افتد اما این روایتگری‌ زینب‌گونه‌ آن است که عاشورا را برای قرن‌های متمادی ماندگار و الگوی ملت‌های آزاده می‌کند.رئیس رسانه‌ملی در ادامه روایات و قصص قرآنی را روشی برای رسیدن به الگوهایی در امور مختلف زندگی ابنای بشر دانست و عنوان کرد: قرآن دستور می‌دهد که قصه‌ها را نقل کن تا در آن اتفاق محصور نمانند. روایت یعنی رسانه و رسانه یعنی تبیین برای رسیدن به هدف.
جبلی ادامه داد: داستان ایثار حضرت ابراهیم در ذبح فرزندش،داستان خضر وموسی، مسیح، مریم، زکریا و...،همگی یادآور رویدادهایی برای رسیدن به یک هدف، پایداری یک الگو، روش، سبک زندگی و باور هستند. واقعه کربلا هم از این قاعده مستثنی نیست و اگر نبود روایتگری زینب‌گونه بازماندگان عاشورا، امروز شاهد زنده‌ماندن راه و رویکرد مقاومت در جهان نبودیم.رئیس سازمان صداوسیما، حضرت سیدالشهدا(ع) را سرمشق مقاومت و الگوی آزادگان جهان، به‌ویژه با نگاهی به قضیه نسل‌کشی در فلسطین عزیز دانست و گفت: روایتگران حادثه بزرگ مقاومت در عملیات پرشکوه طوفان‌الاقصی هم به‌نوعی پیروان همین مکتب‌اند. پایداری مردم غزه و فلسطین که بیش از ۹ ماه انواع جنایت‌ها و رذالت‌ها را تحمل کردند و همچنان استوار بر سر آرمان‌شان ایستاده‌اند، از رهگذر همین روایتگری‌ها از سوی امثال شیرین ابوعاقله‌هاست که به داستان مقاومت عمق و ریشه می‌بخشد. الگوهای معاصر روایت امثال مریم کاظم‌زاده‌ها هستند که نقش‌آفرینی زنان را در دوران دفاع‌مقدس به ‌واسطه ثبت در تاریخ، زنده نگه می‌دارند.وی با بیان این‌که روایتگری مقاومت توسط تک‌تک افراد در فلسطین، لبنان و جغرافیای مقاومت، ارزشی به‌یادماندنی خواهد داشت، ابراز امیدواری کرد در آستانه محرم، درس‌های ضروری از روایتگری عاشورا را فرابگیریم و حضرت زینب(س) را به‌عنوان الگو و اسوه روایتگری مورد توجه قرار دهیم و هر روز بیش از گذشته روایتگر رشادت‌ها، تلاش‌ها و سربلندی امت اسلامی، جریان مقاومت و مردم عزیزمان باشیم و عرصه انتخابات پیش رو نیز عرصه پیروزی درخشان برای ملت گرانقدرمان باشد.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها