با همکاری مرکز آموزش فنی و حرفه ای و دانشکده مهارت و کارآفرینی دانشگاه آزاد

امکان اشتغال فارغ التحصیلان دانشگاهی افزایش یافته و مهارت های بازار کار در آنان توسعه می یابد

در راستای افزایش تعاملات با شرکای آموزشی، شادکام، سرپرست مرکز آموزش فنی و حرفه ای تخصصی فناوری اطلاعات گرگان، با نودهی، رئیس دانشکده مهارت و کارآفرینی دانشگاه آزاد اسلامی گرگان، دیدار کرد.
در راستای افزایش تعاملات با شرکای آموزشی، شادکام، سرپرست مرکز آموزش فنی و حرفه ای تخصصی فناوری اطلاعات گرگان، با نودهی، رئیس دانشکده مهارت و کارآفرینی دانشگاه آزاد اسلامی گرگان، دیدار کرد.
کد خبر: ۱۴۵۹۴۱۶
نویسنده شبیر دائمی

به گزارش جام جم آنلاین از گرگان شادکام گفت: این جلسه که با هدف توسعه مشارکت‌های بین بخشی و در جهت تحقق اهداف سند ائتلاف مهارت استان صورت گرفت، توافق گردید تا ضمن افزایش همکاری‌ها در زمینه مهارت آموزی در حوزه های تخصصی فناوری اطلاعات و ارتباطات، بویژه در حرفه های مورد تقاضای بازار کار حال و آینده منطقه، در زمینه همگرایی طرح های مهارت آموزی در محیط کار واقعی سازمان و طرح پویش دانشگاه، که هردو در جهت افزایش اثربخشی آموزشی و توسعه مهارت‌های فنی و اشتغال محور دانشجویان است، همکاری‌های مهمی صورت گرفته و بر مبنای یک تفاهم‌نامه جدید فی مابین دانشگاه و اداره کل، این طرح ها به صورت مشارکتی و هدفمند با ترغیب صنایع و صنوف فعال استان و شهرستان گرگان، اجرا گردند، تا ضمن کارآموزی دانشجویان در محیط کار واقعی، امکان اشتغال فارغ التحصیلان افزایش یافته و مهارت های بازار کار در آنان توسعه یابد.

نودهی، در این زمینه افزود: دانشگاه و اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان ظرفیت های بسیاری برای همکاری دارند و اساتید و امکانات دانشگاهی، در کنار کارگاه‌ها، مربیان و مزایای گواهینامه های مهارتی می توانند بهمراه قوانین تسهیل گر در زمینه مهارت آموزی در محیط کار واقعی، و امکانات استفاده از حمایت‌های بانکی از دارندگان گواهینامه های مهارتی، هدایت دانش آموختگان دانشگاهی را به بازار کار دوچندان نمایند. 

در راستای گسترش و توسعه همکاری ها و همچنین انعقاد تفاهمنامه آموزشی با معاونت علمی و پژوهشی سپاه نینوا استان گلستان، ‏تجری معاون علمی ، پژوهشی سپاه نینوای استان با الازمنی رئیس مرکز آموزش فنی و حرفه ای شهید حاج قاسم ‏سلیمانی گرگان دیدار و گفتگو کرد.

همچنین به گزارش روابط عمومی مرکز آموزش فنی وحرفه ای شهید حاج قاسم سلیمانی گرگان، تجری معاون علمی ‏و پژوهشی سپاه نینوا استان با اشاره به اهمیت ویژه آموزش های مهارتی به سربازان وظیفه گفت: توسعه و گسترش همکاری ها در حوزه مهارت آموزی با هدف شناسایی سربازان نخبه و مستعد ‏مهارتی و نیز توانمندسازی آنان با آموزش های مهارتی را در دستور کار داریم.

وی افزود: یکی از مهمترین برنامه های سپاه نینوا، ایجاد بانک اطلاعاتی از نخبگان و کارآموزان و سربازان نخبه مهارتی است تا بتوانیم هم در موضوع ارائه آموزش ها و هم حمایت های مالی از طریق تخصیص تسهیلات اشتغالزایی از آنها حمایت کنیم.‏

وی افزود: تهیه و تدوین پیش نویس طرح در راستای ایجاد زنجیره حمایتی از مستعدان علمی و مهارتی ‏استان با همکاری مراکز آموزش فنی و حرفه ای ، سپاه، پارک علم و فناوری ، بنیاد نخبگان، دانشگاه ها، ‏مدارس و ..... می باشد .‏

الازمنی رئیس مرکز آموزش فنی و حرفه ای شهید حاج قاسم سلیمانی گرگان گفت  : با توجه به گستردگی گروه های هدف آموزشی این مرکز آمادگی کامل دارد تا در مباحث مورد نظر ‏همکاری لازم را داشته باشد.

وی افزود: ایجاد قرارگاه مهارت آموزی سپاه نینوا استان گام نخست این ماموریت بوده است ‏و در راستای برنامه های اجرایی این قرارگاه برگزاری دوره های آموزشی سربازان وظیفه با توجه به نیاز سنجی ‏اعلامی برای ما دارای اولویت است  .‏

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها