در گفتگو با یک استاد دانشگاه مطرح شد

دانشگاه در ایران مقلد است، نه مولد!

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان اردبیل گفت: منابع حاصل از مولدسازی صرف تکمیل طرح‌های نیمه‌تمام و تکمیل طرح‌های آبخیزداری استان می‌شود.
کد خبر: ۱۴۲۸۳۱۶

 به گزارش جام جم آنلاین ،داود شایقی روز دوشنبه  اظهار کرد: دولت سیزدهم برای تسهیل‌گری بیشتر در اجرای پروژه‌های عمرانی و اجرایی و با هدف کمک به منابع عمومی کشور، مولد سازی و فورش اموال راکد را در پیش گرفته است.

وی با تاکید بر اینکه منابع حاصل از اجرای مولدسازی صرفه هزینه‌های جاری نخواهد شد، افزود: ۲۹ ملک در قالب برنامه مولدسازی در استان اردبیل شناسایی شده تا از محل فروش آن طرح‌های نیمه‌تمام به سرانجام برسد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان اردبیل گفت: بخشی از منابع مولدسازی هم به تکمیل طرح‌های آبخیزداری و مهار آب‌های سطحی استان اختصاص خواهد یافت.

وی با اشاره به اعتبارات اختصاص یافته به طرح‌های بزرگراهی استان افزود: در سال‌های اخیر برای راه‌های مواصلاتی استان با هدف ارتقای به بزرگراه نظیر جاده اردبیل – سرچم، تونل حیران، کلور – درام و گرمی – بیله‌سوار چهار تا پنج برابر اعتبارات مصوب منابع از طریق ردیف‌های ملی، تخصیص یافته است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان اردبیل با تشریح آخرین وضعیت تامین منابع مالی راه‌آهن اردبیل - میانه اظهار کرد: امسال ۱۳ هزار و ۲۱۰ میلیارد ریال به راه‌آهن اردبیل – میانه اختصاص یافته است که بیش از ۲ برابر اعتبار مصوب بوده است.

شایقی اضافه کرد: راه‌آهن اردبیل- میانه با ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی در حال تکمیل است و بیش از ۱۰ هزار میلیارد ریال دیگر نیز برای این طرح هزینه خواهد شد تا در جریان سفر آتی ریاست‌جمهوری به استان، مطالبه ۱۸ ساله مردم این خطه محقق شود.

وی با بیان اینکه مطالعات آمایش سرزمینی و توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی شهرستان‌های استان به فرمانداران ۱۲ شهرستان ابلاغ شد ، افزود: با ابلاغ مطالعات آمایش سرزمینی استان تلاش بر این است تا طرح‌های توسعه‌ای بر اساس افق پنج ، ۱۰ و ۱۵ ساله تهیه و تدوین شود.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان اردبیل همچنین گفت: در کنار تدوین سند آمایش سرزمینی، مطالعات توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی شهرستان‌های استان اردبیل ابلاغ شده است تا فرمانداران و مدیران نیز برنامه‌های توسعه‌ای و تحولی را در دستور کار قرار دهند.

 
 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها