گلایه اعضای شورای شهر از بلاتکلیف ماندن ترمینال بجنورد؛

استانداری تکلیف ترمینال بجنورد را مشخص کند

اسدالله ابراهیمی ـ جام جم آنلاین ـ جمشید عین بیگی اظهار کرد: زمانی که قرار بود ساختمان استانداری ساخته شود، بخشی از زمین ترمینال بجنورد در میدان دفاع مقدس برای این موضوع اختصاص یافت و براساس تعهدات طرفین، قرار شد استانداری زمینی معوض به شهرداری بدهد تا ترمینال در آن ساخته شود.
کد خبر: ۱۴۲۶۳۵۲
نویسنده اسدالله ابراهیمی

تکمیل ظرفیت های اقتصادی گلستان شهر

وی تاکید کرد: این درحالی است که تاکنون زمینی به ما داده نشده و پیرو این موضوع، جلسه ای با حضور رئیس کل دادگستری و مدیران مربوطه برگزار و مقرر شد ظرف مدتی محدود، تکلیف زمین پایانه مسافربری و ترمینال کامیون‌داران مشخص شود.

سید محسن موسوی عضو هیأت رئیسه و رئیس کمیسیون ویژه اقتصادی و سرمایه گذاری نیز بیان کرد: درخصوص تکمیل پروژه های نیمه تمام، مکاتباتی با شهرداری برای موافقت بر ساخت ترمینال در منطقه گلستان شهر انجام شده و قرار است ایجاد شهرک کامیون داران نیز با هدف تقویت ظرفیت های اقتصادی کنارگذر شمالی انجام شود.

آغاز به کار غیر قانونی یک مجتمع تجاری

اعظم السادات افشین فر دیگر عضو شورای اسلامی شهر بجنورد نیز در نطق پیش از دستور خود اعلام کرد: یکی از مجتمع های تجاری که سرمایه گذاری مشترک بخش خصوصی با شهرداری است، درحالی که پارکینگ آن به بهره برداری نرسیده، شروع به فعالیت کرده است.

وی بیان کرد: غرفه های تجاری و اداری این پروژه اکنون به فروش رسیده یا رهن داده شده؛ درحالی که پایان کار نیز ندارد.

وی تصریح کرد: فعالیت بدون پارکینگ این مجتمع تجاری سبب مشکلات متعددی برای پارک خودروها و شهروندان شده و سهم شهرداری نیز مشخص نشده و سرمایه گذار به صورت یکجانبه درحال استفاده است.

افشین فر تاکید کرد: این تخلف است و به رغم تاکیدات چند ساله ما، شهرداری در آن کوتاهی کرده و باید پیگیری شود.

زمین در نظر گرفته شده، مورد قبول شورا نیست

این عضو شورای اسلامی شهر بجنورد در بخش دیگر سخنان خود درباره ترمینال مسافربری بجنورد افزود: هنگام ساخت ساختمان استانداری، قرار شد بخشی از زمین ترمینال فعلی برای این موضوع اختصاص یابد و استانداری هم دو ساختمان و یک زمین مناسب برای ساخت ترمینال اختصاص دهد اما اکنون پس از گذشت سال ها تعیین تکلیف نشده و آن ها زمینی را به ما داده اند که مورد قبول شورای شهر نیست.

وی ادامه داد: رفت و آمد به زمین پیشنهادی که در کنارگذر شمالی برای ترمینال پیشنهاد شده است، برای مسافران و مردم، اقتصادی نیست، در صورتی که بجنورد نیازمند دو ترمینال در دو سمت شهر است، شورای شهر نیز در این خصوص نباید زیر بار فشار مقطعی برود. 

در ادامه نسبت به قرائت نامه های رسیده، مصوبات کمیسیون‌های تخصصی شورای اسلامی شهر بجنورد و مصوبات کمیسیون توافقات شهرداری بجنورد اقدام و پس از بحث و تبادل نظر مواردی مصوب و صورتجلسه شد که از جمله آن ها می توان به مزایده واگذاری زمین زراعی شهرداری بجنورد، مشارکت در برگزاری نمایشگاه بین المللی گردشگری و صنایع دستی با اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان شمالی در تهران، تعیین تکلیف زمین مجاور پروژه هماگ برای اجرایی شدن ادامه پروژه سرمایه گذاری هماگ، صورتجلسه کارگروه ماده ۱۸ سرویس مدارس، هزینه سرویس های ایاب و ذهاب دانش آموزان استثنایی، گزارش بازدید از کشتارگاه صنعتی شهرداری بجنورد و گزارش درآمد و هزینه های شش ماهه اول شهرداری بجنورد و سازمان های تابعه در سال ۱۴۰۲ اشاره کرد.

گفتنی است یکصد و سی‌وچهارمین جلسه رسمی شورای اسلامی شهر بجنورد در دو بخش و به صورت علنی و غیر علنی برگزار شد ./ خراسان شمالی ـ خبرنگار جام جم ـ اسدالله ابراهیمی

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها