با حضور معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری

جلسه طرح توسعه ضلع غربی امام زاده سید عباس(ع) برگزار شد

معاون عمرانی استاندار:

شهرداران به اعتبارات ملی وابسته نباشند

اسدالله ابراهیمی ـ جام جم آنلاین ـ در دیدار شهردار و اعضای شورای شهر راز با معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار ، رشیدی خطاب به شهردارانی که درگیر مشکلات مالی هستند ، گفت؛ اگر شهرداران تنها به اعتبارات ملی وابسته باشند موفق نخواهند بود و باید از ظرفیت های بالقوه شهرستانها جهت درآمدزایی و رسیدن به درآمد پایدار استفاده شود .
کد خبر: ۱۴۲۷۰۷۰
نویسنده اسدالله ابراهیمی

مهدی رشیدی در خصوص پروژه هایی که 20تا30 درصد پیشرفت فیزیکی دارند نیز گفت؛ پروژه ها باید احصا و از ظرفیت های استان استفاده شود تا در قالب مصوبات سفر اقدامات لازم صورت گیرد. 
وی همچنین درخصوص مجوز ماده 23 آب شرب و سد راز افزود: همچنان پیگیری های لازم در دست اقدام است تا نتیجه حاصل شود.
رشیدی افزود؛ در حوزه آب با انجام پروژه های محرومیت زدایی تاکنون  شاهد پیشرفت 100 درصدی هستیم .
 وی اظهار داشت : به رغم کمبود اعتبارات در یک سال و نیم گذشته پنج دستگاه ماشین آلات برای شهرداریها جذب شد. 
از عمده ترین موضوعات مطرح شده در این نشست می توان به: تخصیص اعتباربرای پروژه های با پیشرفت فیزیکی20تا 30 درصد،  پروژه سد شهر راز با دو فاز اجرایی،بازسازی و ایجاد دهنه برای پل های داخل شهر جهت مهار سیلابها، ایجاد راه ارتباطی برای اتصال به مرکز استان و استان هم مرز، خواستارتخصیص اعتبار و تسریع در اجرای پروژه  (محور راز_شیرین دره و راز_غلامان) به دلیل نامناسب و غیر استاندارد بودن جاده شهرستان و کم عرض بودن آن، عدم استقرار ادارات در مرکز شهرستان و نمایندگی انها در مراکز بخش ها، نبود هیچ گونه کارخانجات در شهرستان و معضل بیکاری جونان و در نتیجه مهاجرت به شهرهای بزرگ و مرکز استان، خواستار بازنگری طرح هادی و تفضیلی در شهرستان به علت عدم وجود زمین برای ساخت مسکن جوانان در شهر و روستا و عدم همکاری مطلوب بنیاد مسکن و راه و شهر سازی در این حوزه، مشکلات مالی شهرداری و احداث سالن ورزشی اشاره کرد. 
گفتنی است در این جلسه اعضای شورای شهر راز خواستار نگاه ویژه به شهرستان راز و جرگلان در حوزه عمرانی با توجه به محرومیت این شهرستان شدند و پس از طرح مشکلات و بحث و بررسی، تصمیمات گرفته شد و  دستورات لازم صادر شد. / خراسان شمالی ـ خبرنگار جام جم ـ اسدالله ابراهیمی

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها