در دیدار با شرکای اجتماعی مطرح شد:

بیمارستانهای تامین اجتماعی اصفهان از نظر جراحی بستری اول و دوم کشور

دکتر رجالی مدیر درمان تامین اجتماعی استان اصفهان ضمن خیر مقدم، گزارش یکساله وضعیت مهمترین شاخص های عملکردی بخش درمان تامین اجتماعی را بیان کرد و گفت:هم اندیشی با ذینفعان سازمانی در خصوص مسایل و مشکلات جاری بسیار با اهمیت است و این تشریک مساعی منجر به تصمیم سازی بهتر شده است.
کد خبر: ۱۴۱۳۹۴۰

جام جم آنلاین اصفهان؛ مدیر درمان تامین اجتماعی اصفهان در این دیدار در خصوص جذب نیروی انسانی و پزشکان متخصص در مراکز درمانی اظهار داشت: در حال حاضر مشکلات مربوط به جذب و نگهداشت پزشکان متخصص برای فعالیت در مراکز درمانی تامین اجتماعی به دلیل پایین بودن پرداخت، موضوع مهمی است و جذب متخصصین یکی از دغدغه های درمان می باشد و امیدواریم با اصلاح تعرفه ها بهتر بتوانیم پزشکان متخصص را در مراکز نگهداری و توزیع کنیم ضمن اینکه این تفاوت مشکلات اساسی ایجاد کرده است که البته در آینده نزدیک حل خواهد شد.
وی افزود در همین راستا دکتر فکار رئیس بیمارستان دکتر غرضی طرحی را آماده کرده اند که اگر به درستی اجرا شود و همه زوایای آن در نشست های تخصصی دیده شود می تواند به عنوان یک طرح کشوری مطرح شده و ظرفیت های خالی بیمارستانها را پوشش دهد ضمن اینکه هم اکنون بیمارستانهای ما از نظر عملکردی اول و دوم کشور می باشند.
دکتر رجالی به سیاست های کلی ابلاغی مقام معظم رهبری (مدظله العالی)در حوزه رفاه و تامین اجتماعی اشاره کرد وگفت اعضا در خصوص اجرایی شدن مصوبات شورا پیگیری لازم به عمل آورند.
حاجی کاظمی مدیر کل محترم تامین اجتماعی استان اصفهان ، ضمن تشکر از تشکیل جلسه ، عنوان نمود که در سه ماهه اول سالجاری چندین جلسه با اعضای محترم هیات مدیره کانون بازنشستگان تامین اجتماعی استان و شهرستانها و خانه کارگر تشکیل شده و مسائل و مشکلات موجود در قالب هم اندیشی به بحث و گفتگو گذاشته شده است.
ایشان به برخی موضوعات پیش بینی شده در لایحه برنامه هفتم توسعه کشور که توسط دولت به مجلس شورای اسلامی تقدیم شده است اشاره کرد وگفت: با تلاش و تعاملات انجام شده توسط اداره کل و مدیریت درمان تامین اجتماعی و نیز ذینفعان سازمان از جمله نمایندگان کانون ها و خانه کارگر با نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی در خصوص مسائل مرتبط با سازمان طی دو سال اخیر نتایج خوبی در قالب قوانین بودجه سالانه کشوری برای سازمان و صیانت از سرمایه های آن داشته است.

ایشان تصریح کرد امید است که در موضوع لایحه برنامه هفتم توسعه نیز با خردجمعی و پیگیری مشترک ذینفعان تامین اجتماعی به ویژه در سطح استان اصفهان و سایر استانهای بزرگ ، موضوعات مدنظر برای حفظ و ارتقاء عملکرد و ساختار سازمان تامین اجتماعی در برنامه هفتم پیش بینی و مصوب گردد.
حاجی کاظمی به برخی از نیازهای اصلاحات پارامتریک سازمان تامین اجتماعی در ایران و تجارب موجود در سطح سایر کشورها نیز اشاره و اظهار داشت که در قالب جلسات تخصصی مشترک با کانون بازنشستگان و خانه کارگر ، مواد مرتبط با سازمان که در لایحه برنامه هفتم توسعه پیشنهاد شده بررسی و در تعاملات با حوزه ستادی سازمان و نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی رایزنی و پیگیری گردد.
دکتر مصلحی معاون خدمات درمانی مدیریت درمان هم با اشاره به حجم عملکرد اورژانس بیمارستانها از جمله بیمارستان دکتر غرضی و برخی مسائل موجود ، نیاز افزایش عملکرد جراحی بیمارستانهای ملکی برای پوشش خدمات جراحی مورد نیاز بیماران تامین اجتماعی برای کاهش هزینه آنها در بخش خصوصی را مطرح کرد.
معاون خدمات درمانی مدیریت درمان با اشاره به شرایط فعلی سازمان در جذب پزشک که در شرایط بسیار مشکلی برای جذب و نگهداشت پزشکان متبحر و توانمند قراردارد گفت حفظ سطح فعلی عملکرد جراحی در بیمارستانهای تابعه یکی از اولویت های مهم مدیریت درمان در سال 1402 می باشد.
رئیس بیمارستان دکتر غرضی ضمن گزارش از عملکرد جراحی این بیمارستان و نیز ظرفیت های موجود و ظرفیت های استفاده شده در سال 1401 طرح پیشنهادی برای عقد قرارداد با بیمه تکمیلی برای افزایش پرداخت به پزشکان بیمارستان و افزایش ظرفیت عمل های جراحی مورد نیاز بیماران تامین اجتماعی را تشریح کرد.
دکتر فکار مشکلات موجود در نظام پرداخت به پزشکان در بیمارستانهای تامین اجتماعی و نیز مسائل مربوط به مالیات و به ویژه مالیات برای پزشکان قراردادی و چالش مربوط به عدم تمایل پزشکان برای همکاری با سازمان تامین اجتماعی را مطرح نمود. 
وی مهمترین مزایای این طرح و همچنین مخاطراتی که وجود دارد را برشمرد که اعضای حاضر در جلسه نقطه نظرات خود در خصوص طرح مذکور را بیان کردند.
ولی پور مدیر شرکت بیمه آتیه سازان حافظ استان اصفهان اظهار داشت که در چندین نوبت جلسات کارشناسی در خصوص طرح پیشنهادی بیمارستان دکتر غرضی در سطح بیمه آتیه سازان تشکیل شده و از لحاظ زیرساختی نیز تمهیداتی فراهم گردیده است.
وی گفت با عقد این قرارداد ، افزایش عملکرد جراحی های فعلی و نیز انجام اعمال جراحی اولویت دار که در حال حاضر در بیمارستانهای تامین اجتماعی انجام نمی شود ، صورت پذیرد و انتظار داریم هزینه ها افزایش پیدا نکند.


امینی دبیر اجرایی  خانه کارگر اصفهان در خصوص مباحث مطرح شده در جلسه ، عنوان نمود که نیاز به بررسی تخصصی طرح استفاده از ظرفیت بیمه تکمیلی در بیمارستانهای ملکی در جلسات کمیته کارشناسی می باشد .
ایشان اظهار داشت که در حوزه درمانی خدمات قابل توجهی ارائه می شود ولی عرضه و تقاضای خدمات سلامت همخوانی ندارد.
دبیراجرایی خانه کارگر به برخی از رویکردها و پیشنهادات لحاظ شده در لایحه برنامه هفتم اشاره و نکات مربوط به این موارد را بازگو نمود.

برشان دبیر اجرایی مناطق خانه کارگر کشور، ضمن تشکر از تشکیل جلسه و پیگیری اجرای مصوبات جلسه قبل پیشنهاد کرد برای بررسی لایحه برنامه هفتم توسعه، کارگروه مشترک با حضور کارشناسان از اداره کل و مدیریت درمان تامین اجتماعی و تشکل های کارگری و بازنشستگان تشکیل و قبل از رایزنی با نمایندگان مجلس شورای اسلامی ، موضوعات مدنظر تجمیع و کارشناسی و سپس ارائه گردد.

هاجر مقضی خبرنگار جام جم آنلاین
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها