شرکت لیمیتد و یا مسئولیت محدود را می توان با رعایت مقررات اقتصادی با سرمایه بین 50 تا 100 هزار لیر ترکیه به ثبت رساند..
کد خبر: ۱۴۱۳۴۳۴

شرکت لیمیتد و یا مسئولیت محدود یکی از مهم ترین انواع شرکت هایی است که صاحبان کسب و کار آن را به ثبت رسانده و فعالیت های خود را شروع می کنند.

یکی از رایج ترین اشکال فعالیت تجاری در ترکیه شرکت لیمیتد و یا مسئولیت محدود است. سرمایه‌گذارانی که شرکت‌های محدود را برای کسب و کار در ترکیه راه‌اندازی می‌کنند، معمولاً مشاغل کوچک یا متوسط را اداره می‌کنند و با این روش ثبت نام ساده خواهد بود.

شرایط آسان ایرانیان برای ثبت شرکت خصوصی در ترکیه!

شرکت لیمیتد و یا مسئولیت محدود و امکان ثبت آن در ترکیه

انواع شرکت لیمیتد و یا مسئولیت محدود

شرکت لیمیتد و یا مسئولیت محدود نوعی است که سرمایه گذاران خارجی که می خواهند یک شرکت با مسئولیت محدود در ترکیه افتتاح کنند می توانند بین شرکت سهامی خاص و سهامی عام یکی را انتخاب نمایند. چندین تفاوت بین آنها وجود دارد، با این حال، مهم ترین آنها در اندازه کسب و کار است. برای راه اندازی کسب و کار در ترکیه شرکت خصوصی برای مشاغل کوچک و متوسط مناسب است، در حالی که شرکت سهامی عام که به عنوان شرکت سهامی نیز شناخته می شود، می تواند برای فعالیت در مقیاس بزرگ استفاده شود. تفاوت های دیگر بین آنها در سرمایه مورد نیاز است. اگر برای یک شرکت سهامی خاص سرمایه سهامی که باید سپرده شود 10000 لیر است، در مورد شرکت سهامی باید حداقل 50000 لیره سپرده گذاری شود. همچنین سرمایه شرکت سهامی ترکیه باید 100000 لیره باشد.

پرکاربردترین نوع شرکت با مسئولیت محدود در ترکیه، شرکت خصوصی است، بخاطر این که سرمایه گذاران خارجی کار و فعالیت خود را در این زمینه شروع می کنند. هر چقدر که با سرمایه بیش تری سرمایه گذاری کنیم به همان اندازه می توان حوزه فعالیت را گسترش دهیم.

الزامات تاسیس شرکت لیمیتد و یا مسئولیت محدود

شرکت لیمیتد و یا مسئولیت محدود می تواند توسط حداقل یک سهامدار تشکیل شود. سهامدار به میزان سرمایه متعهد مسئول خواهد بود. این نوع شرکت باید حداکثر پنجاه سهامدار داشته باشد، اما محدودیتی در مورد ملیت سهامداران وجود ندارد و می تواند 100٪ مالکیت خارجی باشد.

شرط تاسیس شرکت لیمیتد و یا مسئولیت محدود این است که یک شرکت محدود در ترکیه دارای حداقل سرمایه سهام 10000 لیر معادل 33 یورو باشد. نقل و انتقال سهام طبق دستورالعمل مندرج در اساسنامه شرکت تنظیم می شود. این نوع شرکت نیز مانند شرکت سهامی باید اصول حسابداری در ترکیه و پرونده های مالی سالانه را رعایت کند.
یک شرکت ترکی با مسئولیت محدود می تواند یک یا چند مدیر داشته باشد و یک نفر از این افراد باید به عنوان رئیس هیئت مدیره منصوب شود.

شرایط آسان ایرانیان برای ثبت شرکت خصوصی در ترکیه!

شرکت لیمیتد و یا مسئولیت محدود و میزان سرمایه لازم برای ثبت

شرکت لیمیتد و یا مسئولیت محدود و نحوه ثبت آن

شرکت لیمیتد و یا مسئولیت محدود در ترکیه باید در اداره ثبت شرکت ها ثبت شود و پس از انجام آن، سرمایه گذار می تواند فعالیت خود را آغاز کند. مدارکی برای ثبت شرکت ضروری است.

برای ثبت شرکت توصیه می شود که با مدارک کامل به اداره ثبت شرکت ها مراجعه کنید.

  • تعهدنامه ای که در آن اهداف و فعالیت های شرکت توضیح داده شده است.
  • اساسنامه که نشان دهنده اسناد ثبت شرکت باشد.
  • مدرکی مبنی بر واریز سرمایه (بیانیه صادر شده توسط بانک) را به همراه داشته باشید.
  • فرم اظهارنامه تاسیس شرکت که توسط ثبت تجارت صادر می شود.
  • مدارک شناسایی موسسین شرکت - مدارک شناسایی یا گذرنامه به کارمند اداره ثبت شرکت تحویل دهید.
  • وکالتنامه افرادی که به نمایندگی از شرکت که به اداره ثبت شرکت ها مراجعه می کنند.

مراحل ثبت شرکت لیمیتد و یا مسئولیت محدود

صاحب شرکت لازم است که نام شرکت را برای اداره ثبت شرکت ها مشخص کند. اسناد قانونی شرکت توسط یک سردفتر رسمی تنظیم و تأیید شود. کلیه اسناد درخواستی لازم است که به اداره ثبت شرکت ها تحویل شود. شرکت برای مالیات، مالیات بر ارزش افزوده و تامین اجتماعی در بخش مالیاتی به ثبت برسد.

بعد از ثبت شرکت لیمیتد و یا مسئولیت محدود لازم است که موسس تمامی مجوزهای لازم را به دست بیاورد. گروه مشاور حقوقی https://adrian-group.com/ می تواند در زمینه ثبت این شرکت به شما کمک کند تا کلیه مراحل را به آسانی پشت سر بگذارید.

شرایط آسان ایرانیان برای ثبت شرکت خصوصی در ترکیه!

شرکت لیمیتد و یا مسئولیت محدود و حوزه های فعالیت

موارد کاربرد

شرکت لیمیتد و یا مسئولیت محدود کاربردهای متعددی دارد. هر چقدر که موارد کاربرد زیاد باشد می توان متوجه شد که این شرکت مزایای بسیار زیادی دارد. این نوع شرکت برای انواع فعالیت های تجاری مناسب هستند. می توان شرکت های تابعه را به ثبت رساند.

شرکت لیمیتد و یا مسئولیت محدود برای انواع فعالیت های تجاری مناسب است. ترکیه برای صنایعی مانند کشاورزی، املاک و مستغلات و تولید مناسب خواهد بود. کسانی که می خواهند در هر یک از این بخش ها کسب و کار راه اندازی کنند، می توانند شرکت خود را به عنوان شرکت لیمیتد ثبت کنند. تنها تفاوت بین آنها در مجوزهایی است که برای هر فعالیت باید اخذ شود. شرکت لیمیتد همچنین برای فعالیت های تجاری مناسب است، مهم نیست که مربوط به واردات یا صادرات کالا باشد.

طبق قوانین ترکیه، شرکت تابعه یک شرکت مستقل است که تا زمانی که دارای آدرس ثبت شده و هیئت مدیره در ترکیه باشد، وضعیت یک شرکت محلی را به خود اختصاص می دهد. در سطح بین المللی، شرکت با مسئولیت محدود به عنوان توسعه یک شرکت ملاحظه می شود. شرکت های داخلی یا خارجی می توانند شرکت های تابعه خود را در ترکیه ثبت کنند.

سرمایه لازم

شرکت لیمیتد و یا مسئولیت محدود را می توان با 10000 لیر ترکیه ثبت کرد. سرمایه ظرف دو سال پس از ثبت قابل پرداخت است. آورده نقدی سرمایه باید به حساب بانکی خاصی که به نام شرکت در حال تاسیس افتتاح می شود واریز شود. نامه بانکی مبنی بر واریز سرمایه پذیره نویسی شده به حسابی به اداره ثبت تجارت مربوطه ارسال می شود. مبلغ واریز شده با ارائه مدارک مربوطه مبنی بر کسب شخصیت حقوقی توسط شرکت قابل برداشت است.

شرکت لیمیتد و یا مسئولیت محدود را با سرمایه لازم و کافی به ثبت برسانید. توصیه می شود که مقررات اداره ثبت شرکت ترکیه را در مورد مقدار سرمایه رعایت کنید.

سهامداران

شرکت لیمیتد و یا مسئولیت محدود با چند سهامدار آن را می توانند به ثبت برسانند. البته می توان این شرکت را با یک سهامدار نیز ثبت کرد. سهامداران می توانند به صورت عادی یا فوق العاده جلسه داشته باشند. مجامع عادی باید حداقل سالی یک بار در مدت سه ماه پس از پایان سال مالی تشکیل شود. مدیران یا صاحبان حداقل 10 درصد سرمایه می توانند تشکیل جلسات فوق العاده بدهند. مجمع عمومي اختيارات اصلاح اساسنامه، تعيين و عزل مديران، تصويب صورتهاي مالي، تعيين تخصيص سود، انحلال شركت را دارد.

شرکت لیمیتد و یا مسئولیت محدود با حد نصاب تصمیم گیری در مورد امور مربوط به امور عادی شرکت اکثریت ساده سرمایه شرکت نماینده در مجمع می باشد. کد بازرگانی مستلزم تصمیم گیری مدیران برای موضوعات مهمی مانند ادغام، انفصال، افزایش یا کاهش سرمایه، انحلال داوطلبانه و غیره الزامی است.

مدیر عامل

شرکت لیمیتد و یا مسئولیت محدود لازم است که توسط مدیر عامل مدیریت شود. هر چقدر که مدیریت صحیح و اصولی باشد به همان اندازه دولت ترکیه نیز به شرکت شما اطمینان خواهد داشت.

شرکت لیمیتد و یا مسئولیت محدود به نحوی است که سهامداران می توانند یک خارجی با تابعیت ترکیه را به سمت مدیر عاملی منصوب کنند. سهامداران می توانند مدیر عامل را عزل کرده و مدیر جدیدی را انتخاب نمایند.

مسئولیت

شرکت لیمیتد و یا مسئولیت محدود و مسئولیت آن در قبال بدهی ها و تعهدات آن، مگر اینکه به صراحت در اساسنامه آن ذکر شده باشد، یا دارایی های آن محدود می شود.

شرکت لیمیتد و یا مسئولیت محدود و سهامداران آن در قبال تعهدهای شرکت مسئول هستند. پرداخت بیمه تامین اجتماعی کارکنان نیز جزء بدهی و مسئولیت ها محسوب می شود.

اساسنامه

شرکت لیمیتد و یا مسئولیت محدود و اساسنامه آن لازم است که توسط همه سهامداران امضاء شود. در متن اساسنامه لازم است که کلیه مشخصات و آدرس سهامداران ذکر شود. نام تجاری و حوزه فعالیت شرکت موردی دیگری که در متن اساسنامه بیان می شود.

شرکت لیمیتد و یا مسئولیت محدود با متن اساسنامه در اداره ثبت شرکت ها ثبت می شود. مقدار سرمایه، تعداد سهام هر سهامدار، مشخصات کامل مدیران و اطلاعیه های شرکت نیز لازم است بیان شود.

نحوه تاسیس

شرکت لیمیتد و یا مسئولیت محدود در ترکیه، معاملات ثبت تجارت برای انواع شرکت ها از طریق یک سیستم ثبت مرکزی به نام MERSİS ثبت می شود.

شرکت لیمیتد و یا مسئولیت محدود باید پس از تأیید اساسنامه توسط اداره ثبت تجارت یا سردفتر اسناد رسمی برای دریافت شماره شناسایی مالیاتی به اداره مالیات مربوطه مراجعه کند. شماره شناسایی مالیاتی برای افتتاح حساب بانکی به منظور واریز سرمایه سهام شرکت ضروری است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها