با توجه به شرایط حال حاضر و وضعیت اقتصادی سرمایه گذاری در کشورهای دیگر بسیار طرفدار دارد. در این میان کشور ترکیه به دلایل مختلفی اعم از موقعیت جغرافیایی و رشد اقتصادی چشمگیر بهترین گزینه برای سرمایه گذاری و راه اندازی کسب و کار جدیدی محسوب می شود.
کد خبر: ۱۲۹۰۵۱۳

سرمایه گذاری و ثبت شرکت در ترکیه

نکته قابل توجه این است که برای آغاز به کاری جدید در این کشور، باید در ابتدا ثبت شرکت در ترکیه را انجام دهید لذا لازم است در خصوص مراحل ثبت یک شرکت قانونی اطلاعات بیشتری کسب شود. که در ادامه به بخشی از این نکات اشاره خواهد شد.

مراحل ثبت شرکت در ترکیه

همانطور که واضح است هر کشور قوانین خاصی در خصوص ثبت شرکت دارد. قوانینی که در ترکیه برای ثبت شرکت وضع شده است از قوانین کشور فرانسه برای ثبت شرکت برگرفته شده است. برای شروع هر گونه فعالیت در کشور ترکیه، لازم است که در وهله ی اول یک شرکت به ثبت برسد. افراد خارجی می توانند با پاسپورت خود اقدام به این کار نمایند.

سه نوع متفاوت ثبت شرکت

در ترکیه 3 نوع ثبت شرکت وجود دارد که عبارتند از: ثبت شرکت شخصی، ثبت شرکت مسئولیت محدود، ثبت شرکت سهامی.

بیشترین نوع ثبت شرکت در ترکیه، ثبت شرکت مسئولیت محدود می باشد. در واقع با ثبت شرکت مسئولیت محدود می توان هر نوع کسب و کاری را راه اندازی کرد. زمانی که اقدام به ثبت یک شرکت شود، باید یک شخص ترک را به عنوان حسابرس و مشاور مالی استخدام شود. در مراحل ثبت شرکت استخدام این شخص باید صورت گیرد و پس از به ثبت رسیدن شرکت انجام امور مالیاتی به عهده همین شخص می باشد.

دلیل حضور مشاور مالی پیش از به ثبت رسیدن شرکت

ایرانی ها برای به ثبت رساندن یک شرکت در ترکیه به علت تحریم های موجود با یک سری از محدودیت ها مواجه هستند.

پس باید در نظر داشت که تمام مراحل ثبت شرکت درست و طبق قانون پیش رود. نکته حائز اهمیت نوع شرکت ثبتی است که اگر نیاز به اخذ مجوز خاصی بود، حتما برای اخذ آن مجوز اقدامات لازم صورت گیرد.

در این میان نیاز است در خصوص ثبت شرکت با یک کارشناس زبده مشورت شود. و اطلاعات کافی در این زمینه کسب شود.

موضوع فعالیت شرکت

نکته مهم در هنگام ثبت شرکت ، موضوع و فعالیت شرکت می باشد. صاحبان شرکت اگر خارجی باشند ، باید در تهیه و تنظیم فعالیت نامه شرکت دقت کنند.

چون برای خارجی ها و به خصوص ایرانی ها محدودیت هایی وجود دارد. که با مشاوره و مشورت با کارشناس و مشاوره مالی خبره و با تجربه می توان این مشکلات را رفع کرد. و ضمن قانونی بودن شرکت، فعالیت مورد نظر را نیز در شرکت انجام داد.

بسیار وجود داشتند اشخاصی که بدون توجه به این نکته شرکتی در ترکیه ثبت کردند، اما به دلیل ذکر بعضی عناوین در فعالیت شرکت، موفق به افتتاح حساب شرکتی در ترکیه نشده اند زیرا افتتاح حساب بانکی در ترکیه به دلیل تحریم ها کمی مشکل می باشد. و در نتیجه شرکت نمی تواند فعالیتی کند و در نتیجه باید شرکت بسته شود. که مسلما بستن شرکت هم هزینه هایی دارد. در اینجاست که لزوم مشورت پیش از ثبت شرکت آشکار می شود.

اخذ مجوزهای ثبت شرکت در ترکیه

برای ثبت شرکت در ترکیه نیاز به مجوز خاص نیست. اما بعضی کسب و کارها هستند که مجوزهای خاصی نیاز دارند.

به عنوان مثال اگر ثبت شرکت به منظور راه اندازی مغازه در ترکیه باشد ، باید مجوز شهرداری یا روحسات گرفته شود. برای گرفتن مجوز شهرداری دو راه وجود دارد: یا مدیر شرکت شهروندی ترکیه را دارد. و یا اگر مدیر شرکت فرد خارجی است، اقامت کاری ترکیه را باید داشته باشد.

سرمایه گذاری و ثبت شرکت در ترکیه

موارد دیگری مانند تاسیس موسسه و آموزشگاه ، صرافی ، باشگاه ورزشی ، سالن آرایشگاه و .... هستند که علاوه بر مجوز شهرداری به مجوزهای دیگر نیاز دارند.

اقامت کاری ترکیه با ثبت شرکت در ترکیه

مدیر شرکت در ترکیه ، برای انجام امور شرکت خود نیاز به اجازه کار در ترکیه ندارد. اما اگر شخصی بخواهد بر روی شرکت خود اقامت کاری بگیرد، باید به چند نکته دقت کند. اول اینکه سرمایه اولیه شرکت بیش از 100 هزار لیر باشد. سهام شخص بیش از 40 درصد باشد. و به ازای هر شخصی که می خواهد اقامت کاری بگیرد، باید 5 شهروند ترک در شرکت استخدام و بیمه شوند.

پس باید گفت که اقامت ترکیه و ثبت شرکت در ترکیه، دو موضوع مجزا هستند. و نمی توان گفت با ثبت شرکت می توان اقامت ترکیه را گرفت.

این موضوعی است که بسیار باید به آن دقت شود. زیرا با توجه به قانون عدم تمدید اقامت توریستی ترکیه ، افراد برای تمدید اقامت خود، اقدام به ثبت شرکت می کنند. با این کار نه تنها اقامت تمدید نمی شود. بلکه متحمل هزینه ثبت شرکت و نگهداری شرکت نیز می شوند.

هزینه های نگهداری شرکت در ترکیه

بعد از ثبت شرکت که اولین قدم برای شروع کسب و کار در ترکیه هست، موضوع نگهداری شرکت مطرح می شود.

نگهداری شرکت شامل هزینه هایی هست. برخی هزینه ها به صورت ماهانه بوده، برخی هزینه ها هر سه ماه یکبار و هزینه هایی نیز به صورت سالانه می باشد.

هزینه های ماهانه شامل اجاره محل شرکت، حقوق و بیمه کارمندان و مشاور مالی، هزینه ها و مخارج ثابت شرکت می باشد.

هزینه هایی تحت عنوان استوپاژها به صورت هر سه ماه یکبار می باشد. به عنوان مثال اگر محل شرکت استیجاری باشد، باید هر سه ماه یکبار مالیات بر اجاره پرداخت شود. مالیات بر اجاره برای هر سه ماه به اندازه اجاره یک ماه محل شرکت می باشد.

برخی هزینه ها و مالیات ها هم می باشد که سالانه می باشد و در آخر سال مالیاتی باید پرداخت شود. مانند هزینه سالانه پلمپ دفاتر.

مشاور مالی زبده و با تجربه می تواند به صورت قانونی و بدون مشکل در کم کردن هزینه ها و مالیات ها به صاحبان شرکت ها کمک کند. بنابراین انتخاب مشاور مالی باتجربه بسیار مهم است.

سرمایه گذاری و ثبت شرکت در ترکیه

موسسه بین المللی گلوبال کادرو، با سابقه ترین و معتبرترین شرکت ثبت شده در ترکیه می باشد. که کلیه کارهای حقوقی و ثبتی در ترکیه را به صورت کاملا حرفه ای و قانونی انجام می دهد.

همچنین دارای مشاوران و کارشناسان حاذق در زمینه امور حقوقی در ترکیه می باشد. و همواره آماده ارائه مشاوره های حقوقی به شهروندان ایرانی می باشد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها